Barnehage og skole, Hvor lenge?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg har alltid litt dårlig samvittighet når jeg ikke henter ungen i barnehagen med en gang jeg har muligheten på dagen. Han er der ofte fra kl 07.30 til 15.15 og er 1 år gammel.

Hvor lenge er deres i bhg og på skolen? Henter dere med en gang dere kan eller tar dere litt egentid? Legg gjerne med hvor gammel barnet er også!
 
Når vi begge er i jobb blir det så fort vi kan siden det fort blir lange nok dager likevel, mens nå som jeg er i permisjon, så er de så klart ikke hjemme hele tiden (skolebarn). Eldste slutter nå med sfo, så det blir korte dager (ca 8.30-13), mens førsteklassingen er der litt mer.
 
08.30-15.00 omtrentlig. Jeg studerer, begynner vanligvis klokka 9. Og eldste begynner halv 9.
Får dårlig samvittighet for at jeg lar dem gå i bhg og sfo når jeg har ferie, men vet at jeg har godt av det.. Jeg har mye å rydde og få gjort rett og slett.
 
Jeg leverer så tidlig som vi er klar og henter så tidlig som jeg klarer. I praksis varierer levering mellom 8 og 8.30 på skolen og 5 min senere i bhg, og hentes gjør de innen skolen stenger 1630, tidvis på hengende håret.

Yngste er 2,5 år og har gått i bhg i et år.
Mellomste er 7,5 år og er straks ferdig med første klasse.
Eldstemann er snart ti og går selv for der meste så han har ikke så lange dager. Han er straks ferdig med fjerde klasse og da har han jo ikke sfo lenger så vi har brukt våren på gradvis tilvenning til å bare gå hjem og være alene noen timer.
 
Jeg er hjemme, så leveres 9-9.30 og hentes 15-15.30, 4 år nå, men hatt det sånn i alle 3 årene han har gått i bhg
 
Henter tidlig når jeg kan [emoji4]