Iskaffe

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Flere som foretrekker iskaffe nå i varmen? [emoji85]

Hvilken er din favoritt?

Noen som lager hjemmelaget kanskje? [emoji41]

Denne er en ny favoritt hos meg [emoji7]

IMG_3040.JPG
 
Om jeg kjøper Tine sin, kjøper jeg alltid Caffe Mocha (den med sukker). Hender jeg spanderer på meg selv en Caramel Creme Frappucino på Starbucks, men den koster egentlig litt mer enn den smaker synes jeg.

Lager gjerne hjemme, da blir det søte varianter. Enten med iskrem, eller med søt kondensert melk.
 
Om jeg kjøper Tine sin, kjøper jeg alltid Caffe Mocha (den med sukker). Hender jeg spanderer på meg selv en Caramel Creme Frappucino på Starbucks, men den koster egentlig litt mer enn den smaker synes jeg.

Lager gjerne hjemme, da blir det søte varianter. Enten med iskrem, eller med søt kondensert melk.

Hvordan lager du med iskrem? [emoji7]
 
Hvordan lager du med iskrem? [emoji7]

Jeg pleier å slumpe, for når jeg lager, vil gjerne de to eldste ha også. Jeg ELSKER søt iskaffe, så begge oppskriftene er med søtt. ;)

2 dl kald, sterk kaffe
1 dl kald melk
1 kule vaniljeis
En liten håndfull isbiter

Kjøres sammen med stavmikser eller lignende. Kan eventuelt toppes med krem i tillegg.

emoji173.png


En liten kopp kald, sterk kaffe (rundt 2dl)
En håndfull isbiter
Ca. 1dl kald melk
1-2ss søtet kondensert melk

Blandes med stavmikser eller lignende.
 
Jeg er veldig glad i tine sin caffe mocca (med sukker), sykt deilig på kvelden etter ungene er lagt med en iskald en :D
 
Desidert mest iskaffe om dagen ja.

Denne er god, men Moccha er nok favoritten

Ellers liker jeg noen varianter på espresso House. Vanilje latte (varm), tiramisu latte (varm) og iskaffe moccha der også. Med krem [emoji16]
143749fd5cb3de33330dac9e9cfb202d.jpg
 
Lager egen med koffeinfri kaffe, en dæsj karamellsaus og iiiiiskald lettmelk ❤
 
Tines cappuccino (med sukker) :Heartred
 
Liker best cappucino :) Holder meg litt unna nå som jeg er gravid med tanke på koffein da.
 
Liker best cappucino :) Holder meg litt unna nå som jeg er gravid med tanke på koffein da.

3 - 4 kopper jo helt innafor som gravid [emoji4]
Jeg taklet ikke kaffe sist svangerskap, denne gangen nyter jeg iskaffe og vanlig kaffe [emoji7]
 
3 - 4 kopper jo helt innafor som gravid [emoji4]
Jeg taklet ikke kaffe sist svangerskap, denne gangen nyter jeg iskaffe og vanlig kaffe [emoji7]

Det er jeg klar over! Men jeg foretrekker å holde meg helt vekke fra koffein :)
Men selvfølgelig skal andre få nyte kaffe så mye de vil selv om jeg velger å holde meg unna! :D
 
Det er jeg klar over! Men jeg foretrekker å holde meg helt vekke fra koffein :)
Men selvfølgelig skal andre få nyte kaffe så mye de vil selv om jeg velger å holde meg unna! :D

Premature får jo koffein, så tenker det bare er bra med litt jeg [emoji85]
 
Premature får jo koffein, så tenker det bare er bra med litt jeg [emoji85]
Det kan så godt være! :) Jeg personlig velger uansett å bare holde meg unna :D
 
Men du har egentlig lyst på? [emoji85]

Hovedproblemet er vel at jeg er koffeinavhengig til vanlig, drikker jeg en kopp får jeg hodepine pga abstinenser og vil ha mer :p Hvis jeg først drikker blir det fort en del, og den hodepinen er travel.
 
Hovedproblemet er vel at jeg er koffeinavhengig til vanlig, drikker jeg en kopp får jeg hodepine pga abstinenser og vil ha mer :p Hvis jeg først drikker blir det fort en del, og den hodepinen er travel.

Den ser jeg! :)
 
Back
Topp