Hemoroider

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jadda! Etter fødsel var jeg litt plaget men gjorde aldri noe med det. Ordnet seg delvis. Har nå vært gravid 3 ganger det siste året, er nå 12 uker, og problemet har liksom blitt verre for hver graviditet føler jeg.

Hva kan jeg bruke som er OK for gravide? [emoji85]
 
Jadda! Etter fødsel var jeg litt plaget men gjorde aldri noe med det. Ordnet seg delvis. Har nå vært gravid 3 ganger det siste året, er nå 12 uker, og problemet har liksom blitt verre for hver graviditet føler jeg.

Hva kan jeg bruke som er OK for gravide? [emoji85]
Hei:)
Vi har skrevet en artikkel om hemorroider under svangerskap og ved amming da dette er svært vanlig: https://www.babyverden.no/annonsorinnhold/komplett-apotek/hemoroider-2/.

Det viktigste du kan gjøre ved egenbehandling er å holde avføringen "igang", at den ikke blir så hard at du får problem med forstoppelse. Videre finnes lokalbehandling som kan brukes når du har passert 1 trimester. Scheriproct stikkpiller og salve kan ved behov brukes hos gravide. Behandlingstiden tilpasses tilstanden, men total behandlingsvarighet bør ikke overskride 4 uker.

Dette er informasjon hentet fra RELIS om er Produsentuavhengig legemiddelinformasjon for helsepersonell.

Mvh Kari, Komplett apotek
 
Back
Topp