Mammasveis

Shalala

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Hvilken hårsveis har dere småbarnsmødre? Er så lei av å samle alt håret i en bun på toppen, men det er den enkleste løsningen for mitt lange hår Har tenkt litt på å klippe bob/lob. Er det enklere mon tro?
 
Jeg har kort. Type barbert på sidene og bak. Og kort nok til at håret kan tas i hanekam på topp. Men som regel ligger det ned, men litt rufsete. Liker det best litt rufsete da. Ala bedhead aktig. Utenom at jeg faktisk ikke kan bare gå rett i fra senga med det, for da ser det ut som ett kråkereir [emoji23]
 
Spørs litt på hvordan strukturen på håret ditt er tenker jeg.
En bob/lob må ofte styles for å se fin ut.
Hva med kinaflette f.eks? [emoji4] Litt forskjellige typer fletter, hestehaler og knuter?
 
Jeg har langt hår, og det blir ofte i en bun hjemme :p
Men jeg har også lugg i det. Som er lang nok til å få bak ørene. Dermed får jeg mange forskjellige liker når jeg føler for det. Lager ofte div fletter
 
Hatt håret i hestehale siden 5-klasse [emoji23][emoji23] Klarer ikke gå med håret løst, men varierer med å gå med sånn «Legolas-frisyre». Har ikke peiling på hva den heter. :p
 
Klipte håret kort i mars. Angrer veldig da jeg egentlig bare føler meg komfortabel med langt.
 
Hadde langt hår, type lenger enn midt på ryggen. Hatt det sånn sikkert 5siste åra.

For 3uker siden fant jeg ut at nok er nok og klipte av 15cm. Trodde jeg kom til å angre, men har ikke angret ett sekund! Beste jeg har gjort på lenge.
 
Jeg har endelig funnet min forever sveis, lang bob. :) De har klippet det slik at det ikke trenger å styles, og det passer meg utmerket, da jeg ikke bruker noe som helst av produkter i håret (eller hårføner). I tillegg har jeg da ikke mindre enn 7 (!) verver, så jeg er happy. ☺️
 
Jeg har veldig tjukt og bølgete hår. Ganske langt (et stykke nede på ryggen). Har det enten løst eller setter det opp i en slapp hestehale. Fletter det av og til også (Elsaflette mener treåringen :p men fletten min er vel enda tjukkere enn Elsa i Frost sin...).

Siden jeg har så utrolig tjukt og mye hår så gidder jeg ikke børste det så mye nå som jeg er mamma så jeg har masse floker.

Men jeg klipper det ikke. Siden det er så tjukt blir det helt juletre om jeg har skulderlengde eller kortere. Kler meg ikke så godt heller. Og mannen min elsker det lange håret mitt og har fått meg til å love å ikke klippe det for kort :)

Men så langt som jeg har er egentlig ganske praktisk. Når håret er flettet er det unna veien uten bli tungt eller vondt på hodet
 
Tynt nordisk hår som oftest er i en hestehale siden jeg har ei på ni måneder som til stadighet prøver å rive ut det siste som er igjen av hår på hodet mitt.
I tillegg har jeg fått en flott liten piggsveis på 4 cm som står rett opp i panna og i «vikene» der hvor det jeg mista etter fødsel har begynt å vokse ut.
Herlig! :wideyed:
 
Jeg og er lei av mammasveisen! [emoji14] Har det bare i hestehale hele tiden.. Jeg har hatt noe mellom en bob og en lob (hadde aldri hørt det utrykket før). Likte det, ikke så mye styr syns jeg. Børstet den sånn at skillet var litt til venstre for midten bare. Vil ha det igjen, men har ikke vært til frisør siden en god stund før fødselen [emoji1329]
 
I tillegg har jeg fått en flott liten piggsveis på 4 cm som står rett opp i panna og i «vikene» der hvor det jeg mista etter fødsel har begynt å vokse ut.
Herlig! :wideyed:

Den hadde jeg etter første [emoji85] Lillesøster er nå 7mnd og ingen tegn til det enda (jeg røyter bare noe helt vanvittig..) Håper å slippe det denne gangen [emoji6]
 
Jeg har endelig funnet min forever sveis, lang bob. :) De har klippet det slik at det ikke trenger å styles, og det passer meg utmerket, da jeg ikke bruker noe som helst av produkter i håret (eller hårføner). I tillegg har jeg da ikke mindre enn 7 (!) verver, så jeg er happy. ☺️
Har samme sveis , elsker det :D
 
Jeg har endelig funnet min forever sveis, lang bob. :) De har klippet det slik at det ikke trenger å styles, og det passer meg utmerket, da jeg ikke bruker noe som helst av produkter i håret (eller hårføner). I tillegg har jeg da ikke mindre enn 7 (!) verver, så jeg er happy. ☺️
Har ikke barn enda, men tenker at det blir lang bob når den tid kommer :) Langt hår krever jo mer vedlikehold, og tar lengre tid å vaske...
 
Har langt hår. Pleier å ha det i strikk hjemme. Ikke alltid gøy med dette lange håret men har ikke lyst til å klippe meg :) Lenge siden jeg har hatt det så langt. Hadde det kort før og føler meg mer vell med langt hår :)
 
Langt hår. Enten i en flette ( kan være noen dager gamel) eller hårknute. Prøver å venne meg å ha det løst...Men upraktisk
 
Her går det i bun med alt håret, bun med halve håret, flette, fransk flette eller en sjelden gang hestehale :) Kan ikke ha håret løst da jeg blir alt for varm!
 
Jeg har endelig funnet min forever sveis, lang bob. :) De har klippet det slik at det ikke trenger å styles, og det passer meg utmerket, da jeg ikke bruker noe som helst av produkter i håret (eller hårføner). I tillegg har jeg da ikke mindre enn 7 (!) verver, så jeg er happy. [emoji5]️
Lurer på om det kanskje kan være noe for meg. Klipper av meg halve håret en gang i året/annenhvert år, men det er typ rett over oh gørr kjedelig. Hater å style, og stort sett ender jeg opp med hestehale. Liker ikke å ha langt hår løst, og gidder ikke bruke tid på fletting osv.

Hvor ofte må du klippe fpr å holde vedlike?
 
Huff dette er et dilemma her også.
Har langt hår, ned på korsrtggen. Ofte har jeg så lyst til å klippe det kort. Men da må det styles. Nå er det i en bun eller flette og det går jo fort. Med kort må jeg vel føne og ha i produkter osv. Men så tenker jeg hva er vitsen med langt hår om jeg ikke har det nede? Og om kwg klipper kort hvor mye andrer jeg og hva gidder jeg å gjøre med det?

Sukk..
 
Back
Topp