«Herregud»

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har bitt meg merke i at VELDIG mange i min omgangskrets hiver ut «herregud» både støtt og stadig: jeg hører det fra barna, og fra foreldrene. OFTE.

Jeg er ikke døpt eller noe, ikke spesielt kristen for å si det slikt, men jeg synes dette er en uting. Vi bruker ikke sånne ord hjemme,iallfall ikke foran ungen, men nå skjønner jeg at «herregud» er like vanlig som hei eller hade...

Hva tenker dere? Hører dere dette ofte? Er det helt greit? [emoji851]
 
Jeg bruker det ja. Er bare noe som alltid har vært der. Men ja det er ikke fint så burde vel tenke på å få det bort.
 
Har ikke tenkt over.. ikke det verste ordet å si, finnes verre
 
Er det så ille å si da :p vet om ganske mange verre ord. Men aldri tenkt over, brukes her, men ikke ofte, men når det passer seg sånn :p
 
Er det så ille å si da :p vet om ganske mange verre ord. Men aldri tenkt over, brukes her, men ikke ofte, men når det passer seg sånn :p

Tenker mer på st det blir brukt typ 5 ganger i en setning av barn under 10. Ikke hvis en voksen utbryter «herregud hørte du det» en gang i blant.

Ordet er ikke det verste nei, men jeg synes det høres helt forferdelig ut når barn svarer med «herregud det sier alle, herregud hvorfor det, herregud så teit, herregud hva sa du... ».

Føler at det er et ord som blir kastet rundt på måfå og som har tatt helt av. Men det er kanskje bare min omgangskrets [emoji23]
 
Sier det sikkert 20 ganger per dag selv, så må vel bare innse at den lille kommer til å slenge det rundt seg også. :joyful:
 
Tenker mer på st det blir brukt typ 5 ganger i en setning av barn under 10. Ikke hvis en voksen utbryter «herregud hørte du det» en gang i blant.

Ordet er ikke det verste nei, men jeg synes det høres helt forferdelig ut når barn svarer med «herregud det sier alle, herregud hvorfor det, herregud så teit, herregud hva sa du... ».

Føler at det er et ord som blir kastet rundt på måfå og som har tatt helt av. Men det er kanskje bare min omgangskrets [emoji23]
Hmm, ja, nei, vet ikke jeg :p blir ikke brukt på langt nær like mye av noen jeg kjenner.
Men vi sa det mye når vi gikk på ungdomsskolen.
Men iom at det ikke velur brukt på samme måte av noen jeg kjenner, så har jeg ikke tenkt over det.
Men skjønner at du synes det blir litt mye, og særlig når barna plukker det opp.
 
Hmm, ja, nei, vet ikke jeg :p blir ikke brukt på langt nær like mye av noen jeg kjenner.
Men vi sa det mye når vi gikk på ungdomsskolen.
Men iom at det ikke velur brukt på samme måte av noen jeg kjenner, så har jeg ikke tenkt over det.
Men skjønner at du synes det blir litt mye, og særlig når barna plukker det opp.

Ja jeg går og er redd for at ungen Min skal begynne - vi sier det jo ikke selv men hun får jo med seg ALT. [emoji85]
 
Jeg sier det ikke så ofte, men selv tar jeg den kanskje hakket lenger å utbryter «jesus kristus» hvis jeg er skikkelig oppgitt :oops:
 
Haha begynner å skjønne at jeg er en skikkelig særing [emoji87][emoji23]
 
Jeg har vært bevisst om det og unngått bruken av det ordet bevisst samtidig jobbet med barna.

Har bedt barna uttrykke seg klarere (mer forklarende) og unngå å si "herregud".
 
Synes heller ikke det er et pent ord å bruke. Korrigerer ikke ungene dersom de sier det en gang i ny og ne. Men det er ikke et ord jeg skal høre ofte.
 
Ikke det verste å si sånn sett, men har blitt mer bevisst på at det for noen kan oppleves respektløst eller støtende eller noe og at vi kan øve på å respektere det.
Jobber med meg selv og barna for å bli flinkere til ikke å bruke det.
 
Datt ut av meg en gang i barnehagen til frøkna, Kristen barnehage [emoji23][emoji23] da følte jeg det ordet var som Faen eller noe annet stygt. Så jeg tenker over bruken, men syns ikke det er noe stygt egentlig.
 
Back
Topp