Middag i varmen

Kengu

Forumet er livet
VIP
Jeg er så lite glad i mat når det er så varmt, men kroppen trenger likevel litt mat.

Noen som har tips til enkle og gode retter?
 
Wraps, spekemat, kyllingsalat, pastasalat, spaghetti, toast, stekt egg, brødskive med karbonade og hvitost, sodd...

:)
 
Jeg prøver å presse mest mulig "sunnhet" i det lille vi orker å spise i varmen.

I dag hadde vi med pizzasnurrer bakt av spelt med oss på cup. Og frukt. Til lørdagskos i kveld (når sola er borte) blir det spinatsuppe..
Ellers blir det endel fisk og grønnsaker faktisk. :) Og salater.
 
Når det er varmt (ikke noe problem her lenger) prøver vi å spise middag når det begynner å bli kjøligere og heller spise noe lett når det er varmt. Jeg og ungene spiser gjerne kavring med sukker og melk. Ikke helt sunt .Men greit å spise i varmen også middag nærmere ungenes leggetid.
 
Når det er varmt (ikke noe problem her lenger) prøver vi å spise middag når det begynner å bli kjøligere og heller spise noe lett når det er varmt. Jeg og ungene spiser gjerne kavring med sukker og melk. Ikke helt sunt .Men greit å spise i varmen også middag nærmere ungenes leggetid.
Hører det er mange som spiser kavring med sukker og melk i varmen. Hva er greia med det egentlig? Er det noe "lokalmat" på en måte? Eller noe som henger igjen fra gammelt av? For du mener sånn her? upload_2018-6-9_17-3-16.png
 
Hører det er mange som spiser kavring med sukker og melk i varmen. Hva er greia med det egentlig? Er det noe "lokalmat" på en måte? Eller noe som henger igjen fra gammelt av? For du mener sånn her? Vis vedlegget 261882
Jeg har lært det av bestemoren min, så det er mulig det er noe gammelt. Vi bruker surmelk dog.
 
Hører det er mange som spiser kavring med sukker og melk i varmen. Hva er greia med det egentlig? Er det noe "lokalmat" på en måte? Eller noe som henger igjen fra gammelt av? For du mener sånn her? Vis vedlegget 261882
Jeg mener sånn ja
Og er oppvokst med det. I min oppvekst av en lokal baker .De var større og fantes i fin og grov utgave. Men altså begge ment til å knuse og spise med melk.
Muligens en lokal tradisjon
Men i alle fall .noe jeg har med.meg fra barndommen
 
Når det er varmt (ikke noe problem her lenger) prøver vi å spise middag når det begynner å bli kjøligere og heller spise noe lett når det er varmt. Jeg og ungene spiser gjerne kavring med sukker og melk. Ikke helt sunt .Men greit å spise i varmen også middag nærmere ungenes leggetid.
Det er vel priblemet for det er jo så varmt hele dageb
 
Det er vel priblemet for det er jo så varmt hele dageb
Her sank det stort sett til sånn nærmere 20 sånn i 20-21 tiden da her var varmt så derved gikk det.
 
Back
Topp