Hva var det første du gjorde da du kom hjem fra barsel etter fødsel?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Du kommer inn døren hjemme første gang etter fødselen med den lille nydelig nyfødte, hva var det første du gjorde?? (Jeg håper ingen svarer rydde og vaske) ;)
 
Første: vaske og sterilisere flasker.
Andre: reiste en svipptur hjem for å hente flasker og MME, dro til svigers for å hente førstemann [emoji4]
 
Jeg satte bilstolen med sovende unge ned i sofaen, så på mannen og spurte "såh..Hva gjør vi med han nå da...?"
 
Satte ned bilstolen tok henne ut å lot storesøster holde, deretter slapp jeg inn hundene så de fikk hilse på. Lot hunden hilse på så snart vi kom inn med første :)
 
Lot hunden få hilse på babyen. Etter det la alle seg ned i dobbelsengen og sovnet :)
 
Prøvde å roe ned to gira storesøsken som kranglet om hvem som skulle få holde først :p
 
Med nr 1: la han i vogga i stua og så leeeeenge på han. Så tømte jeg kjøleskapet for dårlig mat mens samboer gjorde klart bredside crib og stelle benken på bade (prematur fødsel så var ikke helt klar med alt hjemme)

Med nr 2: da hadde vi lært litt og jeg sendte samboer hjem dagen før utskeielse for å vaske, tømme kjøleskapet for dårlig mat og gjøre klar det siste til babyen (nok en prematur fødsel). Så det første jeg gjorde var å sette meg ned med storebror og gi han masse oppmerksomhet (hadde blitt litt lite av det på sykehuset) før der var frem med pumpeutstyret.
 
Første gang lot hunden og katten hilse på den nye så legge meg på sofaen med TV serie og ammet
 
Jeg satte med ned i den slitte, røde sofaen vår og bare var i øyeblikket mens frøkna sov i bilstolen.
 
Tok han ut av bilstolen, ga han til farmora, og gikk på badet for å gjøre klart stellebordet. Som vi av ulike årsaker ikke rakk å gjøre istand mer enn å få det montert og satt inn på badet før fødsel... Deretter kom jeg ut i stua, hvor farmora stolt proklamerte at lillegutt hadde gjort seg ut, så da var det rett ut på badet igjen for å skifte bæsjebleie. Etter det fikk jeg satt meg ned og nytt det faktum at vi var hjemme igjen med frisk og fin baby [emoji4]
 
Sterilisere nyinnkjøpt brystpumpe
 
Jeg husker ikke. Hadde på det tidspunktet vært kontinuerlig våken i 5-6 døgn. Først de 40 vonde timene fødselen varte etter vannavgang, og deretter de tre døgnene vi var på sykehuset. Dvs. Sov/duppet vel kanskje 8-10 timer totalt på de tre døgnene.

Men jeg var totalt utslitt og hallusinerte nesten da vi kom hjem.
Ikke hadde melkeproduksjonen kommet i gang heller.

Det eneste jeg vagt husker var at jeg var så sliten at jeg bare gråt og mannen min sa «nå går du og sover litt. Jeg passer på henne» ❤️ Jeg følte ikke at jeg kunne la være å passe på henne og være våken. Men sovnet heldigvis og sov et par timer og det gjorde godt.

Jeg håper det blir bedre denne gangen for å si det sånn. Vi vet i allefall mye mer om hva vi går til
 
Last edited:
Med første var det amming, amming og amming mens mann og svoger ordna seng, vogn osv :)

Med andre var det slappe av hjemme mens vi hadde mamma og pappa på besøk :)
 
Back
Topp