Ekstremt hårtap etter fødsel - trenger råd

Jente24år

Glad i forumet
det er 4 mnd siden fødsel og jeg røyter som en gal! Har vært sånn i en mnd nå, og håret er blitt forferdelig tynt... sluken i dusjen blir tett etter hver gang, og hårbørsten er full etter hver gang :(
Jeg vet at man får ekstra hår i svagerskapet og at det faller av etter fødsel, men jeg mister mye mye mer enn hva jeg har fått ekstra. Håret er myyyyye tynnere nå enn før jeg ble gravid.

Hva kan jeg gjøre? Noen gode råd for å stoppe røytingen?

Fullammer om det har noen betydning
 
Tror det er helt normalt. Slik var det her også, hormonene som gjør det.

Kanskje du skulle prøvd de vitaminene "hair CARE" eller hva det heter som Sofie Elise ( blogg ) reklamerer for?
Hjelper til å få tykkere hår. Har ikke prøvd selv
 
Dette hørtes veldig kjent ut, desverre.
Mistet selv veldig mye hår etter to tette svangerskap, og nå 10 år siden sist er det fremdeles ikke som det var før barn.

Mener det er hormonene i svangerskapet som «holder» hardere på håret som normalt sett skulle falt av daglig.
 
Hadde det slik jeg og. Fikk faktisk viker i panna. Men det har vokst ut igjen:)
 
Hatt det slik med begge mine - skulle tro vi hadde hund sånn som det lå hår rundt omkring. Etterhvert stabiliserte deg seg og håret ble tykkere.
 
Tror ikke det er noe du kan stoppe på noen måte. Mange klipper deg kort på denne tiden, for å ikke legge merke til hårtapet så godt
 
Var d samme her. Nå 10 mnd etterpå, så kommer ALT tilbake! Hipp hurra [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] not! Ser jo ut som jeg har en glorie rundt hodet [emoji38]
 
Ble anbefalt å fylle på med b-vitaminer, er en som er for hår og negler
 
Mister hår her også. Baby på 3 mnd her. Hadde nok vurdert kosttilskudd hvis jeg mister enda mer. Ser ut som vi har hund :shifty:
 
Har begynt å miste hår her og, baby er nå nesten 5 mnd. Kommer svære hårdotter bare jeg tar gjennom håret. Vurderer å klippe meg (hat laaangt hår) [emoji17]
 
Her er mini 20 mnd og jeg røyter som bare det enda !! Fyller dusj og hårbørste daglig og finner dotter med hår over alt i huset!
 
Jeg gleder meg, har så tjukt hår, at jeg håper det blir litt tynnere etter fødsel [emoji23]
 
Jeg gleder meg, har så tjukt hår, at jeg håper det blir litt tynnere etter fødsel [emoji23]

Samme her!

Men kjenner frustrasjonen og redselen. For et pr år siden mistet jeg sykt mye hår. Men kommet tilbake ig sykt tykt nå
 
Jeg lot rett og slett mannen slå seg løs i håret mitt med klipperen innstilt på 12 mm [emoji85] Håret var mye bedre da det vokste ut igjen...
 
Det er ikke noe som hjelper noe videre, dessverre, du må bare være tålmodig. "Riktig" farge gjør at det synes mindre, og å gre seg mye gjør det naturlig nok verre. Å klippe håret kort gjør monn da, for da slites håret mindre. :)
 
Fant ingenting som hjalp. Har nå etter ett år siden fødsel klippet det til rett under skuldrene, hadde kjempelangt.
Her tok jeg kosttilskudd lenge før baby kom og hjalp ikke en dritt.
Startet og bruke en hårserie fra cutrin for kvinnelig hårtap ved 4mnd etter fødsel og det verste ga seg. Har nå masse tuster her å der...
 
Jeg har hørt mye godt om mane'n tail. Er egentlig en shampoo beregnet for hester.
Men mange sier at man får mye tjukkere og slitesterkt hår av det.
Aldri prøvd selv, da.
 
Back
Topp