Vi som bruker Pergo/Letrozol/Femar

Dere som har hatt god effekt av Letrozol, når begynte symptomer på EL osv?

Jeg har aldri hatt noe særlig symptomer på eggløsning, men med Letrozol, spesielt de første rundene, ble puppene veldig ømme. Ellers ingen symptomer, annet enn positiv eggløsningstest [emoji4]
 
Jeg har aldri hatt noe særlig symptomer på eggløsning, men med Letrozol, spesielt de første rundene, ble puppene veldig ømme. Ellers ingen symptomer, annet enn positiv eggløsningstest [emoji4]
Ok, men hvor lenge etter siste tablett? Og hvor mange tabletter tok du og når?
Dette er 3 runde, tablett 4. Ikke fått eggløsning på de tidligere to. 3 tabletter igjen.
Håper på EL denne runden da TR har vært annerledes, men jeg vet ikke hvor stort det håpet er, eller hvor realistisk det er..
 
Ok, men hvor lenge etter siste tablet
Skal begynne på Letrozol for 3 gang om 2 dager.
Hatt to kurer før, sykluser på rundt 60 dager, ingen bekreftet eggløsning og mensen har ikke kommet av seg selv så har måttet bruke Provera. Fått beskjed om å fortsette å gjøre dette frem til kontroll i August.
Får håpe 3rd time`s the charm og at jeg får eggløsning denne PP`en...


Må jo først si at jeg syns det er litt rart at du blir satt på enkel dose når du ikke har hatt effekt av det tidligere. Tenker jo kanskje at du heller skulle hatt dobbel eller trippel dose for å se om det kunne stimulere fram eggløsning.

Selv går jeg på enkel dose, tar en tablett hver dag fra og med CD 3 til og med CD 7. Har en syklus på 28 dager og får positiv EL test CD 13-15. Har aldri hatt noe sterke symptomer på EL før, har heller ikke det nå med tabletter.

Håper at du får EL denne gangen, men hvis du ikke får det etter en runde med enkel dose syns jeg du skulle spurt legen din om du ikke skal øke dose neste gang. Masse lykke til :happy:
 
Må jo først si at jeg syns det er litt rart at du blir satt på enkel dose når du ikke har hatt effekt av det tidligere. Tenker jo kanskje at du heller skulle hatt dobbel eller trippel dose for å se om det kunne stimulere fram eggløsning.

Selv går jeg på enkel dose, tar en tablett hver dag fra og med CD 3 til og med CD 7. Har en syklus på 28 dager og får positiv EL test CD 13-15. Har aldri hatt noe sterke symptomer på EL før, har heller ikke det nå med tabletter.

Håper at du får EL denne gangen, men hvis du ikke får det etter en runde med enkel dose syns jeg du skulle spurt legen din om du ikke skal øke dose neste gang. Masse lykke til :happy:
Hun sa at hun ikke gir doble doser av Letrozol. Jeg vet ikke hvorfor.
Men skal ta ut de tablettene jeg har, også på kontroll i August...
 
Ok, men hvor lenge etter siste tablett? Og hvor mange tabletter tok du og når?
Dette er 3 runde, tablett 4. Ikke fått eggløsning på de tidligere to. 3 tabletter igjen.
Håper på EL denne runden da TR har vært annerledes, men jeg vet ikke hvor stort det håpet er, eller hvor realistisk det er..

Jeg fikk positiv eggløsningstest dag 16 på enkel dose og dag 12 på dobbel dose. Tok fra tredje blødningsdag og fem dager.
 
Hun sa at hun ikke gir doble doser av Letrozol. Jeg vet ikke hvorfor.
Men skal ta ut de tablettene jeg har, også på kontroll i August...

Så rart. Min gyn sa til meg at hvis jeg ikke fikk EL på første runde Letrozol, så skulle jeg doble dose og om ikke det hjalp, triple.
Kan være verdt å søke second opinion.
Men uansett, håper du får EL denne gang.
 
Endelig kom mensen. Så nå er det bare å vente til CD 3-4 også starte med Letrozol. Men det jeg lurer på er. Jeg får ikke EL på enkel, men får det på dobbel, er det da noe vits å prøve trippeldose? Vil EL bli noe «bedre» på trippel? :p Og gjør Letrozol noe med slimhinnene i livmoren? Altså gjør de til riktig str eller hvordan det nå funker :p
 
Da har jeg vært til gynekolog. Han undersøkte og sa at alt så normalt ut. Tok også blodprøve for å sjekke hormonverdiene. Legen mente det kunne være at jeg ikke har eggløsning hver måned ut i fra mine beskrivelser med syklus og symptomer ifm EL. Med mindre det er noen funn på blodprøvene skulle vi prøve noen mnd til før vi evt prøver pergo eller noe annet. Er ganske sikker på at jeg ikke hadde eggløsning denne mnd, så krysser fingrene for at det løsner et egg neste gang!

Nå lurer jeg bare mest på hva som kan gjøres hvis det viser seg at hormonverdiene mine er avvikende. Noen som har erfaring med det?
 
Dag 2 med Leteozol i dag, første runde[emoji4] Kjenner foreløpig ingen bivirkninger, og er så glad for det! Tre dager til, så skal jeg sette Gonal-F, og ca en uke senere Ovitrelle. Spennende[emoji2][emoji1317]
 
Noen som har fått trisekvens for å starte opp menstusrasjoen igjen? Hvordan opplevde du disse tablettene?
 
Akkurat ferdig med min andre letrozolkur. Den første klaffet, men mista i uke 7. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt uregelmessig syklus, men blitt stabil ved bruk av letrozol?
 
Akkurat ferdig med min andre letrozolkur. Den første klaffet, men mista i uke 7. Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt uregelmessig syklus, men blitt stabil ved bruk av letrozol?

Fikk stabil ved bruk av Letrozol. For min del var det en selvfølge da jeg fikk eggløsning hver mnd., og når man ikke blir gravid da så får man (som hovedregel) menstruasjon.
 
Jeg fikk stabil ved bruk av Letrozol. Er nå på 27-30 dagers syklus :) har ikke EL av meg selv, men får TR til normal tid hver syklus [emoji848]
Hadde SA i april, fikk TR 31 mai. Merkelig TR 31 og 1 juni. Også spotting i to dager. Startet på Letrozol på dag 3 altså 2 juni.. begynte å blø normal TR på mandagen og blør enda, men mindre i dag enn de to andre dagene... så ble nok bare tull denne syklusen [emoji849] men men får se om EL kommer eller ikke. [emoji23] siden mandagen sikkert skulle bli satt som dag 1 i syklusen, jaja[emoji23]
 
Da er det bare å vente på ikm [emoji5] El kom tre dager tidligere denne gangen (dag 14). Spennende denne ventetiden altså!
 
Back
Topp