Samleie etter sa/ma

Håpersåinderlig

Flørter med forumet
Jeg fødte en liten gutt i uke 16 og fikk beskjed om å ikke ha sex på 4 uker pga infeksjonsfare.
Er det vanlig ved alle sykehus?
Tenker at hvis man slutter å blø før det har gått 4 uker, er det greit med samleie da eller må man vente i 4 uker uansett?
Ingen planer om samleie ennå og alt er for ferskt til å i det hele tatt vurdere samleie.
 
Fikk beskjed om å vente til det hadde slutta å blø etter den første ma-en. Og det var sånn ca halvannen uke-ish..
Samme nå også, men denne gangen fikk jeg infeksjon i livmora (før vi hadde hatt sex) så det drøyde litt.
Fikk mensen tilbake sist uke og har blødd og spotta om hverandre i en uke nå så det har ikke akkurat vært aktivt her.

Her har iallfall både leger og jordmor sagt kjør på når blødning stopper :)
 
Fikk beskjed om å vente til det hadde slutta å blø etter den første ma-en. Og det var sånn ca halvannen uke-ish..
Samme nå også, men denne gangen fikk jeg infeksjon i livmora (før vi hadde hatt sex) så det drøyde litt.
Fikk mensen tilbake sist uke og har blødd og spotta om hverandre i en uke nå så det har ikke akkurat vært aktivt her.

Her har iallfall både leger og jordmor sagt kjør på når blødning stopper :)

Oi, vet du hvorfor du fikk infeksjon? Og merket du det godt?
Det er min store skrekk her, at jeg får infeksjon..
 
Oi, vet du hvorfor du fikk infeksjon? Og merket du det godt?
Det er min store skrekk her, at jeg får infeksjon..

Infeksjonen kom som en følge av aborten - livmora er som et åpent sår og noen er bare så uheldig.
Merket det pga kraftige magesmerter og høy feber. Klarte såvidt å stå oppreist men kom meg til legen og fikk antibiotika og smertestillende.
Ingenting jeg ønsker noen andre skal få... [emoji37]
 
Infeksjonen kom som en følge av aborten - livmora er som et åpent sår og noen er bare så uheldig.
Merket det pga kraftige magesmerter og høy feber. Klarte såvidt å stå oppreist men kom meg til legen og fikk antibiotika og smertestillende.
Ingenting jeg ønsker noen andre skal få... [emoji37]

Uff, det høres forferdelig ut.
Som om ikke man har gått gjennom nok. Hvor lenge etter aborten fikk du infeksjon?
 
Uff, det høres forferdelig ut.
Som om ikke man har gått gjennom nok. Hvor lenge etter aborten fikk du infeksjon?

Fikk en følelse av at har gjort noe fælt i et tidligere liv.... [emoji19]
En uke etter aborten.. har ikke merket noe til det i etterkant. Noen ender opp med kroniske smerter.
 
Fikk en følelse av at har gjort noe fælt i et tidligere liv.... [emoji19]
En uke etter aborten.. har ikke merket noe til det i etterkant. Noen ender opp med kroniske smerter.

Uff ja det er jo ikke rart at man føler det sånn :(
Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg har en så skyldfølelse for at han døde inni magen min.
Jeg føler at jeg ikke ga han det han trengte og at alt er min feil! :(
De på sykehuset sa at jeg måtte ikke tenke sånn, men det er vanskelig å skru av de tankene. Tenk om jeg kunne gjort noe annerledes? Det føles helt grusomt ut..
 
Uff ja det er jo ikke rart at man føler det sånn :(
Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg har en så skyldfølelse for at han døde inni magen min.
Jeg føler at jeg ikke ga han det han trengte og at alt er min feil! :(
De på sykehuset sa at jeg måtte ikke tenke sånn, men det er vanskelig å skru av de tankene. Tenk om jeg kunne gjort noe annerledes? Det føles helt grusomt ut..

Jeg tenker at det meste er normalt. Så lenge du har unngått farlige ting og mat/drikke som man skal, så er det lite eller ingenting man kan gjøre for å unngå en sa eller ma.
Det er vanskelig å tenke rasjonelt - iallfall i begynnelsen. Så lenge tankene dine ikke utvikler seg i feil retning så er det helt normale tanker - som etterhvert vil tynnes ut.

Bruk oss her på forumet til å tømme hodet hvis du har lyst. Det hjalp meg mye både sist og denne gangen.
[emoji173]️
 
Jeg tenker at det meste er normalt. Så lenge du har unngått farlige ting og mat/drikke som man skal, så er det lite eller ingenting man kan gjøre for å unngå en sa eller ma.
Det er vanskelig å tenke rasjonelt - iallfall i begynnelsen. Så lenge tankene dine ikke utvikler seg i feil retning så er det helt normale tanker - som etterhvert vil tynnes ut.

Bruk oss her på forumet til å tømme hodet hvis du har lyst. Det hjalp meg mye både sist og denne gangen.
[emoji173]️

Dette var et høyt ønsket svangerskap og allerede under prøveperioden holdt jeg meg unna alt man skal som gravid, det samme gjaldt selvfølgelig når jeg var gravid.
Så har nok ikke spist eller drukket noe man ikke skal, men likevel klarer jeg ikke la vær å tenke at det er min feil.
Men håper jeg en dag kan tenke at jeg ikke gjorde noe galt, akkurat nå er det vanskelig å tenke «riktig»
 
Jeg fikk beskjed om at jeg blr vente i 14 dager eller til jeg sluttet å blø. Sluttet å blø etter 2 dager. men ventet med samleie i en uke. Er to mnd siden nå, og har ikke hatt noen bivirkninger eller plager. alt er som normalt nå.
 
Back
Topp