Sier du ofte nei til barna?

R

RoseBusk

Guest
Eller er du en ja-mamma?
Går barna å spør pappaen hvis de får nei av deg først eller omvendt?
 
Kommer helt an på hva de spør om. Sier ikke nei bare for å si nei, men heller ikke ja bare for å unngå konflikt :)

Mannen min og jeg overprøver ikke hverandre heldigvis. Altså, om en har sagt nei sier ikke den andre ja. Om ikke grunnen for å si nei/ja har endret seg da.
 
Jeg er kanskje en ja mamma, for barna kommer til meg om far sier nei ;)
Men har jeg fått med meg far sitt nei så er det nei :p
 
Jeg sier ofte ja!

Men barna skal respektere den beskjeden de får av alle voksne.
 
Jeg sier ofte nei. Men skal alltid ha en grunn for det (som ikke er egoistisk)
 
Sier ofte nei, og da går hun til far. Men vi er enige så hun kommer ingen vei. Det stopper henne ikke fra å prøve da ><
 
Kommer helt an på hva de spør om. Sier ikke nei bare for å si nei, men heller ikke ja bare for å unngå konflikt :)

Mannen min og jeg overprøver ikke hverandre heldigvis. Altså, om en har sagt nei sier ikke den andre ja. Om ikke grunnen for å si nei/ja har endret seg da.

Kan ikke si det bedre.
 
Kommer an på hva han spør om, men nei jeg sier ikke nei bare for å si Nei.
 
Sier ikke nei uten å forklare hvorfor. Heldigvis er mannen og jeg enig i når det blir sagt nei, så sier ikke den andre ja.
 
Sier jeg nei så får de en forklaring på hvorfor , men noen dager kan det bli litt mye nei dessverre:(
 
Skal være så ærlig at jeg sier nei noen ganger fordi jeg ikke orker ting. Og noen ganger sier jeg sikkert ja for å unngå ramaskrik. :p

Kan ikke si jeg har merket at de kommer mer til meg fordi jeg sier mest ja. Tror det er ganske likt.
 
Jeg sier ikke nei bare for å si nei, men kommer jo helt Ann på hva de spørr om. Slik som i dag hadde vi egentlig planer, så ville eldste besøke besteforeldre sine og resultatet ble at begge barna dro sit og skal på hytta. Jeg gadd ikke si nei for å ha med ei som heller ville noe annet og så fikk jeg helt barnefri ett par dager. Nytter ikke spørre far da vi ikke er sammen, Og her bestemmer jeg.
 
Sier ofte nei, men det er mest fordi de kommer med veldig mange forespørsler i løpet av en dag. Har alltid en grunn for å si nei. Og når de får nei fra meg så prøver de gjerne pappaen og. Men vi er heldigvis stort sett enige :)
 
Ja, blir mye nei.. men sier en del ja også..
de spør ofte om ting de kan få eller ting de har lyst til som overhode ikke er mulig.
Prøver så langt det lar seg gjøre å imøtekomme. Ofte blir det- nei, ikke i dag men kanskje i helgen.
Da de spør om å bake brownies rett før leggetid, og heg er stupsliten etter en lang dag.
 
Prøver si ja, jeg sier ja oftere enn mannen. Spørs hva. Jeg sier nei også til tider så. Spørs ofte på formen. Jeg er ikke alltid frisk nok til å fungere optimalt heller. Og da tas ting litt på sikt :)

Minste er fæl på å spørre begge da, og late som hu ikke har spurt begge også ;) Som regel dobbelsjekker vi med hverandre da [emoji14]
 
Back
Topp