Engangsbind eller tøybind

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
44B5849D-E8DA-4FB2-BB3B-DEB975CEA697.jpeg ren nyskjerrighet da jeg nylig har gått over til tøybind. Har i alle år brukt tampong eller bind, men nå har jeg sydd egne flott tøybind og går aldri tilbake igjen :D

Har du prøvd tøybind?

Er det noe du kunne tenkt deg prøve eller er det helt utelukket? Og hvorfor? :)

Og for oppmerksomhet, de to føotte tøybindene jeg sydde igår :D
 
Jeg har truseinnlegg i tøy :)
Jeg liker dem egentlig ganske godt, underlivet føles generelt bedre med dem.
Men jeg er ikke helt komfortabel med dem enda, de har en tendens til å bevege på seg,
og tydeligvis er det noe som lukter som kommer i dem, som ikke lukter i engangsinnleggene...
Men jeg håper vi skal bli gode venner etterhvert, bedre for miljøet både her og der :)

Og du er veldig flink til å sy!
Hva har du i dem?
 
Jeg har truseinnlegg i tøy :)
Jeg liker dem egentlig ganske godt, underlivet føles generelt bedre med dem.
Men jeg er ikke helt komfortabel med dem enda, de har en tendens til å bevege på seg,
og tydeligvis er det noe som lukter som kommer i dem, som ikke lukter i engangsinnleggene...
Men jeg håper vi skal bli gode venner etterhvert, bedre for miljøet både her og der :)

Og du er veldig flink til å sy!
Hva har du i dem?

Så gøy du og bruker det! En del iallefall :D
Hvilke bruker du? fra en av de mer kjente leverandørene eller?

Jeg måå ha med knapper og «flapper» under. Så slipper jeg tenke på at de sklir. Jeg sydde de og med samme stoff mot truse og underlivet så den ikke sklir i trusa :) med vanntett stoff inni pluss flere lag med absorberende bambusfrotte :D

Blitt en liten miljøagent den siste tiden og har troa på disse tøybindene! Synder nok med to bleiebarn og papirbleier :p haha

Lukt erfaringen min er helt motsatt . Jeg synes engangs lukter veldig fort og det er ekkelt :p men kan ikke bruke tamponger etter fødsel, så ble stucl med bind. Etter par mens med tøybind er ting supert! Null lukt, null lekkasjer ( jeg blør myyyyye)og kjennes ikke ut som jeg har på meg bind siden jeg lager av ren bomullsstoff :D

Håper du blir venner med binda du og etterhvert ;)
 
Jeg har truseinnlegg i tøy :)
Jeg liker dem egentlig ganske godt, underlivet føles generelt bedre med dem.
Men jeg er ikke helt komfortabel med dem enda, de har en tendens til å bevege på seg,
og tydeligvis er det noe som lukter som kommer i dem, som ikke lukter i engangsinnleggene...
Men jeg håper vi skal bli gode venner etterhvert, bedre for miljøet både her og der :)

Og du er veldig flink til å sy!
Hva har du i dem?
Kom til å tenke på.... når du vasker de. Bruker du skyllemiddel?
Jeg gjorde det med et som havna i feil vask etter bytting. Og det fikk en ekkel lukt etter noe bruk som må ha kommet av skyllemiddelet. Da jeg vaska det på nytt uten forsvant det etter bruken :)
 
Så gøy du og bruker det! En del iallefall :D
Hvilke bruker du? fra en av de mer kjente leverandørene eller?

Jeg måå ha med knapper og «flapper» under. Så slipper jeg tenke på at de sklir. Jeg sydde de og med samme stoff mot truse og underlivet så den ikke sklir i trusa :) med vanntett stoff inni pluss flere lag med absorberende bambusfrotte :D

Blitt en liten miljøagent den siste tiden og har troa på disse tøybindene! Synder nok med to bleiebarn og papirbleier :p haha

Lukt erfaringen min er helt motsatt . Jeg synes engangs lukter veldig fort og det er ekkelt :p men kan ikke bruke tamponger etter fødsel, så ble stucl med bind. Etter par mens med tøybind er ting supert! Null lukt, null lekkasjer ( jeg blør myyyyye)og kjennes ikke ut som jeg har på meg bind siden jeg lager av ren bomullsstoff :D

Håper du blir venner med binda du og etterhvert ;)
Jeg har nettopp fått disse truseinnleggene, så jeg tenker at med litt trening så blir det bedre.
Har knapper på sidene, så de brettes rundt trusa, men de beveger på seg..

Akkurat nå holder jeg på med fryseforsøk, og da kommer det så mye rart ut der at da ble det engangs :p
Men jeg gir absolutt ikke opp. Bytta til menskopp her for masser av år siden, ikke angret et sekund!
Tvert om jeg er kjempefornøyd, men bruker truseinnlegg daglig grunnet utflod.
Ikke merket noe lukt på flere år, men da jeg tok i bruk de av tøy så lukta det en del..

Jeg har av denne typen :)
 
Kom til å tenke på.... når du vasker de. Bruker du skyllemiddel?
Jeg gjorde det med et som havna i feil vask etter bytting. Og det fikk en ekkel lukt etter noe bruk som må ha kommet av skyllemiddelet. Da jeg vaska det på nytt uten forsvant det etter bruken :)
Åh, kanskje det kan være synderen?
Skal prøve en runde uten, og se om det har noen effekt :)
 
Jeg har nettopp fått disse truseinnleggene, så jeg tenker at med litt trening så blir det bedre.
Har knapper på sidene, så de brettes rundt trusa, men de beveger på seg..

Akkurat nå holder jeg på med fryseforsøk, og da kommer det så mye rart ut der at da ble det engangs :p
Men jeg gir absolutt ikke opp. Bytta til menskopp her for masser av år siden, ikke angret et sekund!
Tvert om jeg er kjempefornøyd, men bruker truseinnlegg daglig grunnet utflod.
Ikke merket noe lukt på flere år, men da jeg tok i bruk de av tøy så lukta det en del..

Jeg har av denne typen :)
Er de glatt under?
Men spørs vel litt og hva slags bind der er og hvilke truser man bruker. Glatte eller bomulls :p

Skjønner godt du går litt på engangs nå under de forsøkene :p lykke til med de forresten!:D

De har jeg hørt om ja. Men ikke prøvd selv :p
 
Åh, kanskje det kan være synderen?
Skal prøve en runde uten, og se om det har noen effekt :)
Gjør det :) ingen tøybind skal ha skyllemiddel så fant ut det var synderen her :p
 
Truseinnlegg i tøy og tøybind + menskopp. [emoji108]
 
Engangs her har ikke vurdert tøybind, syns det føles ekkelt å vaske andre klær i en vaskemaskin hvor jeg har vasket dem..
 
Engangs her har ikke vurdert tøybind, syns det føles ekkelt å vaske andre klær i en vaskemaskin hvor jeg har vasket dem..
Skjønner deg godt på den.

Følt det samme siden jeg første gang hørte om det :p men jeg skyller de etter bruk og legger de i egen pose til mensslutt. Så settes de på skyll i maskinen for seg selv før jeg vasker de sammen med håndduker på 60 grader. Blir gull reint det ;) men skjønner hva du føler om at det føles ekkelt :)
 
Menskopp, men har ikke mens. (spiral da skal man vel ikke bruke kopp heller men ikke noe problem det)
Truseinnlegg i tøy og har tøybind også. Meste blodet skyller jeg ut i vasken. Blod er ikke farlig og jeg har også hatt tøybleieunger så vaskemaskinen er utsatt for litt av hvert
 
Truseinnlegg i tøy og tøybind + menskopp. [emoji108]
Kopp har jeg tenkt med tiden å bruke. For miljøets del til å begynne med. Men er ikke heelt der enda, så tøybind er starten for meg tenker jeg :D

Men virker skikkelig topp med kopp! Men kan man få til å bruke det behagelig når jeg kreper bare av tanken og følelsen av tampong oppi der f.eks? Har så lav livmorhals og under mens
 
Menskopp, men har ikke mens. (spiral da skal man vel ikke bruke kopp heller men ikke noe problem det)
Truseinnlegg i tøy og har tøybind også. Meste blodet skyller jeg ut i vasken. Blod er ikke farlig og jeg har også hatt tøybleieunger så vaskemaskinen er utsatt for litt av hvert
Skyller også meste av blodet i vasken rett etter bruk så i maskinen ved mensslutt :) synes det er null problem nå med blod og sånt og følelsen av at det skal vaskes i maskinen. Følte før det var ekkelt :p
Men nå synes jeg det var mer ekkelt sist mens da jeg måtte ty til engangs noen ganger i mangel på nok tøybind :p
 
Ikke prøvd tøybind (men har vært inne på tanken mange ganger), bruker dog menskopp og trives veldig godt med det. Jeg har så liten menstruasjon (både i mengde og at ejg har det sjeldent) at å bruke engangsutstyr er så ekstra mye..tull. Menskopp er ihvertfall helt topp altså, brukt det i snart 10 år nå, og de gangene jeg har vært nødt til å bruke tampong eller bind ila de årene har det bare føltes ekkelt, klamt og urenslig! Sleit litt med å finne kopp som passet etter fødsel da, men viste seg at det beste var å ikke endre størrelse. Når jeg kjøpte kopp som var for de som har født trodde jeg underlivet skulle eksplodere :p Så viktig å ha en kopp som passer kroppen :)

Jeg har truseinnlegg i tøy :)
Jeg liker dem egentlig ganske godt, underlivet føles generelt bedre med dem.
Men jeg er ikke helt komfortabel med dem enda, de har en tendens til å bevege på seg,
og tydeligvis er det noe som lukter som kommer i dem, som ikke lukter i engangsinnleggene...
Men jeg håper vi skal bli gode venner etterhvert, bedre for miljøet både her og der :)

Og du er veldig flink til å sy!
Hva har du i dem?

Har du prøvd å skylle en gang ekstra etter vask? Kan ofte være såperester, evt skyllemiddel som henger igjen og lager lukt, sånn erfaringsmessig fra tøybleiebruk :) Dropp skyllemiddel helt på slik vask ihvertfall :)

Kopp har jeg tenkt med tiden å bruke. For miljøets del til å begynne med. Men er ikke heelt der enda, så tøybind er starten for meg tenker jeg :D

Men virker skikkelig topp med kopp! Men kan man få til å bruke det behagelig når jeg kreper bare av tanken og følelsen av tampong oppi der f.eks? Har så lav livmorhals og under mens

Det finnes mange ulike størrelser og varianter på menskopp, og mener jeg har lest at det finnes de som er tilpassete lav livmorhals! Vet det skal finnes noen oversiktssider om sånt en plass.
 
Ikke prøvd tøybind (men har vært inne på tanken mange ganger), bruker dog menskopp og trives veldig godt med det. Jeg har så liten menstruasjon (både i mengde og at ejg har det sjeldent) at å bruke engangsutstyr er så ekstra mye..tull. Menskopp er ihvertfall helt topp altså, brukt det i snart 10 år nå, og de gangene jeg har vært nødt til å bruke tampong eller bind ila de årene har det bare føltes ekkelt, klamt og urenslig! Sleit litt med å finne kopp som passet etter fødsel da, men viste seg at det beste var å ikke endre størrelse. Når jeg kjøpte kopp som var for de som har født trodde jeg underlivet skulle eksplodere :p Så viktig å ha en kopp som passer kroppen :)



Har du prøvd å skylle en gang ekstra etter vask? Kan ofte være såperester, evt skyllemiddel som henger igjen og lager lukt, sånn erfaringsmessig fra tøybleiebruk :) Dropp skyllemiddel helt på slik vask ihvertfall :)



Det finnes mange ulike størrelser og varianter på menskopp, og mener jeg har lest at det finnes de som er tilpassete lav livmorhals! Vet det skal finnes noen oversiktssider om sånt en plass.

Er medlem i en tøybind og menskopp gruppe for tenkte jeg skulle lese meg opp på kopp før jeg bestilte. Trodde det bare fantes omtrent organicup. Men neeeida er jo altfor mange på markedet :p er jo bare bra, men ble for mye for meg og for usikker om jeg kommer til å køare å bruke det pga smerter så jeg droppa det for nå :p tøybind ble enklere vei å starte og det ble mindre utgifter enn å prøve så mange kopper om jeg ikke traff rett på første :p
 
Tøybind og menskopp her [emoji6]

Har psoriasis, så engangs er helt håpløst å bruke!
 
Engangs, rett og slett for at jeg ikke har prøvd eller fått rotet meg til å kjøpe tøybind. Engangs er lett tilgjengelig noe jeg føler at tøybind ikke er
 
Back
Topp