Navnebytte

Jeg gjorde det. Ville at vi skulle ha samme etternavn, og jeg likte nanet så da ble det sånn :)
 
Byttet etter vi fikk barn, ville at alle skulle ha samme etternavn :) hadde vært gift i to år først :D
 
Tok hans etternavn. Mitt som mellomnavn da.

Ville ha samme etternavn som barna og han. Hadde 1 barn når vi gifta oss. :)

Strengt talt syns jeg mitt etternavn er mye finere enn hans [emoji14] Derfor beholdt jeg mitt som mellomnavn. Mitt er mer spesielt.
 
Tok hans etternavn. Mitt som mellomnavn da.

Ville ha samme etternavn som barna og han. Hadde 1 barn når vi gifta oss. :)

Strengt talt syns jeg mitt etternavn er mye finere enn hans [emoji14] Derfor beholdt jeg mitt som mellomnavn. Mitt er mer spesielt.
Hvorfor ble det hans etternavn på barnet når ditt er finest? ;) Han skulle tatt ditt:p
 
Gjorde det ikke,
Snakket om at en av oss skulle bytte men så falt det litt i fisk og ble liksom ikke slik
 
Tok hans.

Bestemte meg som tenåring for å bytte etternavn hvis jeg ble gift, så den planen var klar over ti år før jeg traff mannen[emoji6]

Har et vanlig fornavn og hadde et vanlig etternavn, delte kombinasjon med 67 andre, og det har bydd på en del komplikasjoner i voksen alder.
 
Ja. Vi har alle mitt pikenavn som mellomnavn, og hans som etternavn. Vi har begge veldig spesielle etternavn, så vi ønsket å ha begge. :)
 
Tok hans, beholdt mitt eget som mellomnavn først, men så fjernet jeg det. Følte ingen tilknytning til mitt tidligere etternavn, fordi det er fra min norske del av familien som jeg ikke har noen kontakt med. Mannen min sitt etternavn er kjempefint, veldig sjeldent (og beskyttet), og jeg forbinder det med verdens beste mann og med verdens beste svigers :) Heldige meg som har fått en så fin familie når jeg ikke kommer fra en. ❤️

Synes i tillegg det er hyggelig at alle har samme navn. Vi giftet oss før vi fikk barn, så vi har alle hatt samme navn hele tiden :)
 
Jeg kommer aldri til å bytte. Jeg hadde før kun min far sitt etternavn, men har byttet slik at jeg har min mor sitt sin mellomnavn (de er skilt). Jeg vil ikke velge vekk noen av de, og 3 etternavn/mellomnavn blir litt mye.

Også liker ikke jeg min samboer sitt etternavn, jeg er en ikke av de minste, så å ha ett navn som er det samme som det å være ganske sirkelformet er uaktuelt ! :p
 
Tok du partnerens etternavn når dere gifta dere? Hvorfor/hvorfor ikke? :happy:
Jeg skal det. Men synes hans etternavn er like kjedelig som mitt så kunne tenkt at vi alle skifta til et helt nytt omså :p han er ikke like enig

Men ungene våre har hans etternavn da vi visste allerede da at jeg kom til å ta hans navn. Og jeg vil hete det samme som barna mine.
 
Vi er ikke gift enda (forlovet) men kommer ikke til å ta hans etternavn. Mitt er utrolig sjelden og jeg er veldig knyttet til det [emoji4] Guttungen har mitt navn og baby i magen kommer også til å ha kun mitt [emoji4]
 
Back
Topp