Brukt advance cb fertilitetsmonitor lenge

smiley :)

Glad i forumet
Assistert-jentene
Septemberbarna 2019
Jeg har brukt den nevne monitoren i flere måneder men får aldri maks, kun høy.

Ved ultralyd har gyn fortalt at jeg har eggløsning da hun har sett modent egg men monitoren slår fortsatt ikke ut.
Så kom jeg over at det står i papirene at dersom man ikke opplever å få maks på den, så burde man få seg selv undersøkt og si ifra til behandleren (noe som aldri har vært tema når jeg har vært hos gyn)

Er det noen andre som har opplevd lignende som senere har funnet ut at de trengte noe ekstra (tenker da på medisiner eller tilskudd av noe form osv)?
 
Egentlig ikke det du spurte om men når jeg begynte med monitoren så fikk jeg høy og max annenhver måned. Tempet i tillegg så vet at jeg hadde EL hver måned. Endret tidspunktet for testing fra morgen til ettermiddag og da fikk jeg max hver gang. Så jeg hadde tydeligvis ikke nok LH alltid om morgenen til at testen skulle slå ut max, selv om jeg så på testene at det noen ganger var like før men fikk da bare høy.
 
Egentlig ikke det du spurte om men når jeg begynte med monitoren så fikk jeg høy og max annenhver måned. Tempet i tillegg så vet at jeg hadde EL hver måned. Endret tidspunktet for testing fra morgen til ettermiddag og da fikk jeg max hver gang. Så jeg hadde tydeligvis ikke nok LH alltid om morgenen til at testen skulle slå ut max, selv om jeg så på testene at det noen ganger var like før men fikk da bare høy.

Takk for svar :)

Skjønner hva du mener. Saken er den at jeg har forsøkt med ettermiddagsurin også i 2 måneder, men uten at det gjorde noen forskjell.
Kanskje er det slik at den ikke virker på alle :? Men da synes jeg det burde komme fram i beskrivelsen for produktet.... slipper i det minste å bekymre meg for alle "hvorfor" :/
 
Takk for svar :)

Skjønner hva du mener. Saken er den at jeg har forsøkt med ettermiddagsurin også i 2 måneder, men uten at det gjorde noen forskjell.
Kanskje er det slik at den ikke virker på alle :? Men da synes jeg det burde komme fram i beskrivelsen for produktet.... slipper i det minste å bekymre meg for alle "hvorfor" :/
Ok. Så kjedelig at monitoren ikke funker på deg da. Enig med deg at det skulle stått at det ikke virker på alle. Man kan jo likevel ha EL selv om man ikke får max. Kanskje du har så kort LH topp at den ikke slår ut? Har du testet med strimler?
 
Ok. Så kjedelig at monitoren ikke funker på deg da. Enig med deg at det skulle stått at det ikke virker på alle. Man kan jo likevel ha EL selv om man ikke får max. Kanskje du har så kort LH topp at den ikke slår ut? Har du testet med strimler?

Nei, har ikke testet med strimmel men vet at jeg har hatt eggløsning uten at monitoren slår ut, da jeg har vært til ultralydundersøkelse til tider som klart har vist at jeg har/nettopp har hatt eggløsning.
 
Leste på pernilleinfo for mangen år siden at det er fult mulig og ha eggløsning sjølv om testane ikkje blir positive. Det er barre slik at noen vil ikkje testene slå ut på.
 
Nei, har ikke testet med strimmel men vet at jeg har hatt eggløsning uten at monitoren slår ut, da jeg har vært til ultralydundersøkelse til tider som klart har vist at jeg har/nettopp har hatt eggløsning.
Bra du har fått konstatert at du har EL selv om kke monitoren klarer å fange det opp :)
 
Jeg slet med å få positiv på denne tross el hver mnd. Andre tester slo ut, på samme urin. Clearblue sine rosa el.tester fungerte mye bedre på meg.
 
Jeg slet med å få positiv på denne tross el hver mnd. Andre tester slo ut, på samme urin. Clearblue sine rosa el.tester fungerte mye bedre på meg.

Det er sant, faktisk så har jeg greid å få positivt på de rosa en gang. Problemet er jo at de er så dyre med kun 10 tester og syklusen min kan lett variere med opptil en uke.
 
Ingen efaring med denne men gyn jeg var hps anbefalte sex annenhver dag fom dag 8, har eggløsning rundt dag 14, og til god passert over. Hvis jeg hadde regelmessig mens og fått konstatert eggløsning var det ikke nødvendig å teste mer og kunne gi mer stress enn glede... var hennes råd, da du ville treffe med hyppig nok sex... lykke til
 
Back
Topp