Vaske sofa trekk fra IKEA?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Vi har en klassisk tøy sofa ifra IKEA og den trenger en vask. Ser det ikke anbefales å vaske trekkene, heller kjøpe nye men det var jo veldig dyrt.
Mener jeg har hørt flere som har vasket trekkene.

Har du vasket dine ? Hvordan gikk det ?
 
Husk og strekk i trekkene i våt tilstand :)
 
Vaske på vanlig 40gr vask.en stiller ned sentrifuger på 800[emoji4] vasket utallige ganger. Og sofaen er like fin 5 år gammel
Så bra da! Skjønner ikke hvorfor det står at det ikke går da ?
 
Vi skal ha visning imorgen,så jeg får vente til dagen etter før jeg vasker de, i tilfelle.
 
Vasket på finvask og 30 grader hvertfall 1 gang i året. Gikk helt fint! Tok på trekkene mens de fortsatt var fuktige, da rekker de ikle kkrympe så voldsomt.
 
Vasket på finvask og 30 grader hvertfall 1 gang i året. Gikk helt fint! Tok på trekkene mens de fortsatt var fuktige, da rekker de ikle kkrympe så voldsomt.
Det var lurt! Jeg skal prøve imorgen.
 
Ikke noe problem. Vask på 40 grader og litt mindre omdreininger enn "normalt". Sett trekkene på putene mens de er våte :)
 
Hva heter sofaen? Jeg har også en IKEA sofa. Står at trekkene på denne kan vaskes på 40 grader. Vasker de ofte. Null problem
 
Hvis det er anbefalt å kjøpe nytt så har du jo ikke noe å tape på å vaske og se hva som skjer :D

Jeg har Ektorp og har både vaska de som kan vaskes og de som skal renses, det går helt fint. Pleier å ta de på 40 grader. Tar de i tørketrommelen og, men det er kanskje lurt at du dropper da det er et ganske risky prosjekt :p
 
Hvis det er anbefalt å kjøpe nytt så har du jo ikke noe å tape på å vaske og se hva som skjer :D

Jeg har Ektorp og har både vaska de som kan vaskes og de som skal renses, det går helt fint. Pleier å ta de på 40 grader. Tar de i tørketrommelen og, men det er kanskje lurt at du dropper da det er et ganske risky prosjekt :p
Den ektorp har jeg å. Husket ikke hva den het. Til og med det store trekket som dekker hele sofaen på den har jeg vasket uten problemer. Eneste dumme med putene der er at den røyter så mye fjær når jeg tar av trekkene. Ser ut som jeg har drept en fugl i stua
 
Den ektorp har jeg å. Husket ikke hva den het. Til og med det store trekket som dekker hele sofaen på den har jeg vasket uten problemer. Eneste dumme med putene der er at den røyter så mye fjær når jeg tar av trekkene. Ser ut som jeg har drept en fugl i stua

Åå er det fjær i den? Tror ikke det er fjær i min, aldri merka noe til :p
 
Back
Topp