Hva har man i lompe/lefse

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Sånn bortsett fra pølse? Som mat altså, ikke søtt.
 
Hva som helst [emoji12][emoji1305] jeg kan bruke på samme måte som en brødskive og ha skinke, ost, agurk, salat, eller makrell i tomat og agurk. Eller smøreost, ruccolasalat, oliven, kylling og mais.
Det er uendelige valg med hva man kan bruke på[emoji1305][emoji1316]. Og til middag kan man lage lompepizza, eller lompetoast, eller bruke det i lasagne istedet for pastaplater.
 
Hva som helst [emoji12][emoji1305] jeg kan bruke på samme måte som en brødskive og ha skinke, ost, agurk, salat, eller makrell i tomat og agurk. Eller smøreost, ruccolasalat, oliven, kylling og mais.
Det er uendelige valg med hva man kan bruke på[emoji1305][emoji1316]. Og til middag kan man lage lompepizza, eller lompetoast, eller bruke det i lasagne istedet for pastaplater.
Pleier du å varme dem først? Jeg synes de er litt tørre egentlig, lurer på om det blir bedre om jeg varmer dem da.
 
Pleier du å varme dem først? Jeg synes de er litt tørre egentlig, lurer på om det blir bedre om jeg varmer dem da.

Jeg pleier ikke å varme de, men prøv[emoji4] jeg tar på smør, smøreost eller avokado som smør[emoji4] hvis det er eldre lomper bruker jeg de oftere til varmmat(de eksemplene jeg skrev[emoji6])
 
Smøreost, spekeskinke (eller annen skinke), ruccola, og tomat :) rull sammen
 
Smøreost, salat, og spekeskine eller laks :D Så rull sammen til en wraps. Nam!
 
Smøreost + spekemat/laks er gull! Spiste igår :) Ellers er alltid lompepizza en slager - ketchup/tomatpuré, salamibiter/skinke og ost av noe slag oppå. Et par min i ovn på 180-200°.
 
Bruker av og til oppskrifter fra Linda Stuhaug :) Hun har en del lompe-greier.
 
Lompe er godt med brunost (og eventuelt litt smør).

Lefse er godt med sylte, diverse kjøttpålegg, og egentlig det meste av kjøttrester.
 
Back
Topp