Sy vognpose selv

Bkno2107882

Flørter med forumet
Jeg har tenkt til å sy vår/høst-pose til vogna selv. Tenkte å fore den med jersey og ha platevatt mellom lagene og quilte i ruter. Lurer bare på hvilket stoff jeg skal ha utenpå, noen innspill? Har tenkt på bomullskanvas, vil ikke at det skal bli for tett inni der så helst ikke syntetisk eller helt vanntette stoffer...
 
For ett spennende prosjekt :) Del gjerne bilde når du er ferdig!
Jeg synes bomullslerett høres ut som en god ide. Eller eventuelt ett tynt ullstoff eller bomullssateng, det er jo ekstra mykt og godt, men koster jo en del mer også. Dessuten er det ikke sikkert det har noe å si at det er ekstra mykt på utsiden.. Hehe :p
Har du oppskrift eller tegner du mønster selv?
 
Jeg har sydd mye, mange vognposer tidligere. Det varierte veldig hva jeg brukte etter hva jeg ønsket selv, og jeg sydde også på bestilling til andre.

De fleste vår-, sommer- og høstposter sydde jeg med tynn platevatt, tynn sommerdyne, fra Ikea. Jeg hadde alt fra fleece, bomulstoffer og cordfløyel utenpå. Noen sydde jeg også med vind- og vanntette/vannavvisende stoffer fra Stoff & Stil. Opplevde vel aldri at posene ble for tette av den grunn, mange vind- og vanntette stoffer puster, og er langt unna slike reale gummiregntøy. Bomull eller flanell inni.
 
Pustekvalitet skal vel kanskje de ansatte også vite noe om? Bomull er veldig fint inni :) Utenpå er det litt smak og behag, bare velg noe som lett kan rengjøres og ikke suger til seg væske og flekker ;)
 
For ett spennende prosjekt :) Del gjerne bilde når du er ferdig!
Jeg synes bomullslerett høres ut som en god ide. Eller eventuelt ett tynt ullstoff eller bomullssateng, det er jo ekstra mykt og godt, men koster jo en del mer også. Dessuten er det ikke sikkert det har noe å si at det er ekstra mykt på utsiden.. Hehe :p
Har du oppskrift eller tegner du mønster selv?

Takk [emoji4] Skal dele bilde hvis det blir bra [emoji12]

Er litt greit å at stoffet tåler litt yr så det var derfor jeg tenkte på bomullskanvas (sånn man kan sy vesker av) fra Stoff&stil.

Tenkte å legge vinterposen fra Easygrow på gulvet og tegne mønster rundt den for å få yttermålene og bruke lammeskinnet til vogna for å få hullene på rett sted.
 
Takk [emoji4] Skal dele bilde hvis det blir bra [emoji12]

Er litt greit å at stoffet tåler litt yr så det var derfor jeg tenkte på bomullskanvas (sånn man kan sy vesker av) fra Stoff&stil.

Tenkte å legge vinterposen fra Easygrow på gulvet og tegne mønster rundt den for å få yttermålene og bruke lammeskinnet til vogna for å få hullene på rett sted.

Var på samme måten jeg utarbeidet eget mønster etterhvert. Tok noen tips fra her og der, og fikk egen modell. Kjøpte også mye knapper, snorer og glidelås på S&S forøvrig.
 
Back
Topp