Vil lære meg å strikke! Hjelp!

Lille lys

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Vil så innmari strikke noe til den lille i magen, men er helt nybegynner uten noe erfaring. Hva ville dere anbefalt å prøve seg på som helt ny og uten noen som kan hjelpe meg?
Andre tips tas veldig godt i mot. [emoji173]️
 
Hvis du tenker plagg til baby så tenker jeg at lue kan være greit.
Her er en veldig enkel oppskrift :) Du må over på settpinner, men det er mye lettere å gå over til settpinner etter en stund framfor å begynne med det synes jeg.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3958&cid=1

Ellers er grytekluter en perfekt start :) Da strikker du bare fram og tilbake, og trenger ikke tenke på rett og vrang og settpinner.
Når du lærer deg teknikken så vil du kjapt gå videre til vanskeligere ting.
Forstår du lett hva bilder/videoer sier så kan grytekluter lett bli for enkelt da :)
Jeg er litt tunglært, og synes det er litt vanskelig å lære av bilder og video, men de fleste bilder og videoer forklarer på en god måte, så det skal la seg gjøre :)
 
Hvis du tenker plagg til baby så tenker jeg at lue kan være greit.
Her er en veldig enkel oppskrift :) Du må over på settpinner, men det er mye lettere å gå over til settpinner etter en stund framfor å begynne med det synes jeg.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3958&cid=1

Ellers er grytekluter en perfekt start :) Da strikker du bare fram og tilbake, og trenger ikke tenke på rett og vrang og settpinner.
Når du lærer deg teknikken så vil du kjapt gå videre til vanskeligere ting.
Forstår du lett hva bilder/videoer sier så kan grytekluter lett bli for enkelt da :)
Jeg er litt tunglært, og synes det er litt vanskelig å lære av bilder og video, men de fleste bilder og videoer forklarer på en god måte, så det skal la seg gjøre :)

Tusen takk og veldig søt lue som ser ganske ok ut for meg å kunne lage ! [emoji5] er tunglært selv
 
Tusen takk og veldig søt lue som ser ganske ok ut for meg å kunne lage ! [emoji5] er tunglært selv

Sjekk om det finnes strikkekafe der du bor, da kan det hende du kan få hjelp der. Jeg lærer best når jeg får se ting gjort i praksis, og noen som kan korrigere den delen jeg gjør feil :)
 
Jeg er veldig fan av tepper som er strikket rett fram og tilbake (rillestrikk) på tykke pinner! Da er det bare å lære seg rette masker og finne tykke pinner og godt garn:) luftig og mykt blir det.
 
Back
Topp