Er dere flinke pappaer?

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Tenker å spørre her som pappaene kanskje er...


Er dere flinke å hjelper til med husarbeidet?
Føler jeg bor med en fra 40-tallet. Han forventer at middagen er på bordet og huset nyvasket hver dag han kommer hjem.
Gjør ingenting sv husarbeid. Men han fikser bilene og sånne større ting da.
 
Tenker å spørre her som pappaene kanskje er...


Er dere flinke å hjelper til med husarbeidet?
Føler jeg bor med en fra 40-tallet. Han forventer at middagen er på bordet og huset nyvasket hver dag han kommer hjem.
Gjør ingenting sv husarbeid. Men han fikser bilene og sånne større ting da.

Hei!

Er dessverre ikke så mange pappaer som er aktive her. Håper det kommer noen etterhvert! :)

Jeg kan forsøke å svare litt for meg selv. Jeg har overhodet ingen forventning til at middagen skal være klar, for eksempel - jeg lager ofte(st) middagen selv. Fordi jeg liker å lage mat, og fordi det ikke er alltid at min kone har anledning til å lage den. Hun passer jo babyen vår, og er gjerne opptatt med mating og annet mens jeg er på jobb. Det samme med rengjøring i huset. Jeg har litt helseutfordringer som gjør at jeg ikke kan vaske/støvsuge gulv så ofte, så det er som regel hun som gjør det - men oppvask, klesvask og slikt skal jeg selvfølgelig bidra med. Ikke bare mens hun var gravid, eller nå som vi har en nyfødt. Det er ikke hennes jobb, huset og boligen er vårt felles prosjekt.

Så er det jo også viktig å huske på at også det utenfor huset er "husarbeid" som må gjøres. Fikse bil og slikt som du nevner. Men å fikse bilen en gang i halvåret gjør ikke opp for alt det daglige som foregår innomhus, så det er ikke en funksjonell fordeling at han tar utendørs og du innendørs. Der syns jeg han må skjerpe seg! Har dere snakket om det?
 
Back
Topp