Giftemål - ja eller nei?

M

Moderator Wilma

Guest
Er det viktig for deg å gifte deg? Hva med partneren? :)
 
Last edited by a moderator:
Mannen min skulle aldri ha barn, og aldri gifte seg. To måneder etter at vi traff hverandre var jeg gravid, tre år etter giftet vi oss - på hans initiativ (nå venter vi barn nummer to, også fordi han hadde et veldig stort ønske om det).

Jeg har vært gift en gang før. Giftet meg når jeg var 18, og var gift med eksen i nesten 11 år. Jeg hadde en naiv forestilling om at man kan jobbe seg gjennom problemer, og at mine barn ikke skulle bli en del av skilsmissestatistikken. Vel, om man skal få et forhold til å fungere, krever det at begge parter jobber mot samme mål. Og heller skilsmissebarn, enn barn som ikke har det bra hjemme på grunn av en far som på sitt beste var ustabil, på sitt verste... ikke bra.

Var ikke veldig viktig for meg å gifte meg med mannen, men det var ikke viktig for meg å ikke være gift heller.
 
For oss begge var det like viktig [emoji4] da vi fikk kontakt igjen i 2013 (venner siden 2003) så var han helt imot barn... nå har vi to [emoji38]
 
Vi er ikke gift men har lyst å gifte meg en dag men mannen er ikke sånn kjempe keen på det men ville gjort det for meg :happy:
 
Vi er ikke gift men kunne tenkt å gifte meg en dag. Tror også mannen vil det. Tiden vil vise[emoji4] men jeg skal overleve uten å bli gift også. Men det er noe med det å vise kjærligheten forran venner og familie[emoji56] liker det litt sånn «gammeldags»
 
Nja. Ikke for mannen. For min del er det vel heller at jeg vil ha ringen og løftet. Men samtidig blitt mindre viktig siste tiden. Føler vi uansett lever som ektefolk.
 
Ja, men det var ikke alt. Jeg og mannen ville være sikre på at vi passet sammen før vi giftet oss og stifta familie.
Nå har vi snart vært gift i 4 år og har snart 2 barn sammen.
 
Ingen av oss har noe ønske om giftemål. Kommer det til slutt unger blir det muligens en kjapp tur på tinghuset, men ikke noe prinsessegreier og hundretusener av kroner type greie.
 
For meg var det veldig viktig:) Jeg syntest det både er fint og trygt å være gift. Han var sånn passe gira, men etterhvert som flere vennepar giftet seg tror jeg det vokste mer på han. Han syntes det er veldig stas å si "min kone", og jeg syntes det er deilig å endelig kunne kalle han for "mannen min" og ikke samboer/kjæreste/type/osv. Lykkelig gifte!
 
Vi ville det begge to, og har i grunn ikke tenkt så mye over hvorfor vi gjorde det, annet enn at begge ville. :)
 
Det var viktig for oss begge, kanskje hakket mer for meg. Vi var begge enige om å være gift før vi fikk barn. Vi hadde nok ikke giftet oss 3 år før første barnet kom, hvis det var opp til mannen ;)
 
Jeg vil gjerne gifte meg! Mannen har fridd, så da vil vel han det og [emoji6] skal sies at vi har vært forlovet i over 3 år, uten at vi har gifta oss ennå.. men vi har fått to barn på den tida, så det har ikke passet. Satser på giftermål om ikke så lenge [emoji4]
 
Ikke veldig viktig for meg åpenbart, men har litt lyst til å fylle ut papirene for å kunne omtale ham som ektemannen min:p bryllup er ikke viktig men jeg vil ikke utelukke det heller
 
Nei, det er en ting jeg har innsett at antagelig aldri skjer. Og å gifte meg som godt voksen er ikke drømmen.
 
Back
Topp