Floker i garnet. Er det bare meg?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg synes alltid det er floker i garnet.

Jeg tar tråden fra midten for det er jeg lært. Enten kommer 'den andre enden' og fester seg i og lager floker eller så drar jeg ut fra midten en klase som må løses opp i.

Det lar det jo gjøre, men irriterer.

Jeg foretrekker muligens garn på hespe, for da nøster jeg det opp selv (har garnvinde og nøstemaskin så det lar seg gjøre) for da har jeg ingen overraskende floker inni nøstet...
 
Det kommer an på garnet. Jeg liker ikke Viking, for det er ekkelt.
 
Synes liksom ikke jeg har vært borti noe som ikke gjør det jeg. Altså unntatt de jeg nøster selv (der kan det være knute på tråden i hespet da)

Hvilke liker du da, så kan jeg teste?
 
Jeg opplever at jeg får mer floker om jeg tar innenfra enn utenfra. Er når nøstet kollapser på slutten at flokene kommer før meg. Så jeg løser det med å ta utenfra jeg. Også på de fra egen nøstemaskin.
 
De fra egen tar jeg utenfra ja.

Kanskje prøve meg på det med kjøpte også, har prøvd men ble floker det også.

Kanskje jeg skulle hatt en sånn garnholder av et slag, men jeg mistenker også at deler av feilen er meg selv, jeg har det jo liggende i sofaen...
 
Synes liksom ikke jeg har vært borti noe som ikke gjør det jeg. Altså unntatt de jeg nøster selv (der kan det være knute på tråden i hespet da)

Hvilke liker du da, så kan jeg teste?

Jeg liker godt Big merino og Nepal :)
 
Floker er normalt såfall her i gården
 
Begynner aldri i midten, prøvde noen ganger og det ble alltid floker. Drops baby merino blir også floker på slutten, for det er så løst nøstet. Men de vanlige nøstene syns ikkje jeg blir floker viss en starter på tråden ute.
 
Men da må det jo snurre rundt og rundt og ligger ikke stille og lager garantert trøbbel om jeg har mer enn en farge ?
 
Et tips er i alle fall å fjerne den andre enden fra innsiden av nøstet, for da henger den seg ikke opp og lager krøll i tråden. Jeg pakker den inn under banderolen.
 
Ja det blir oftest floker. Forskjellig fra garn til garn. Pleier som regel å starte i midten.
 
Starter ytterst, aldri opplevd floker.
 
Startet ytterst nå på nytt (nye, strikker med dobbel tråd, to farger) nøste. Så får vi se hvordan det går.
 
syns det er veldig mange knuter i garnet.. Ser ut som det har ryktet også er det bare knytt i hop igjen.. Veldig skuffende
 
Back
Topp