Ipokis novembertvillinger

ipoki

Glad i forumet
Hei alle sammen

Det er stort skritt å opprette dagbok her, har en dagbok på assistert fra tidligere, men kjenner at nå er det på tide med en ny start!

Jeg er 27, straks 28 år, gravid med vår første etter 3 år med prøving og 4 runder ivf. Hatt 3 runder med ferskt og et fryst, satte inn 2 ferske embryoer 21/2 og fikk første positive test allerede 9 dpo. Har også målt hcg:
14 dpo - 128
16 dpo - 331
18 dpo - 625

Så har stor tro på at det skal gå denne gangen, etter å gjennomgått en streif av en kjemisk i august i fjor(kun positiv test i 3 dager... og HCG ble målt til 1...)

Neste mål er å komme til tidlig UL fredag 23/3!

Termin 15.nov
 
Lykke til. Får du oppfølging i form av ul eller lignende?
 
Lykke til. Får du oppfølging i form av ul eller lignende?
Får kun oppfølging med tidlig UL, etter det så er det normalt. Men skal stå på den ene medisinen frem til uke 12.
 
5+1
Brystene er ømme som fy, hodet verket så mye at jeg var våken 2 timer i natt og magen murrer. Så alt i alt er ting bra og spiren gror seg fast [emoji173]
 
5+5
Fortsatt veldig rart å tenke på at man er gravid.. når ting har tatt så lang tid.
Har drømt om å få barn siden jeg var liten, men det ville ta nesten 28år før det faktisk skjedde. Nå gjelder det bare å krysse fingrene for at ting skal gå bra hele veien.
Heldigvis er det under en uke til TUL, som kommer til å bli en veldig spennende dag!
 
Gledes at du snart skal på TUL ❤️
 
5+6
Kjenner at hodet tenker mye rart for tiden.. leser om mange som blør og har nedslående TUL. Som selvfølgelig påvirker mitt hode. Murringene er mye mindre og magen mindre oppblåst, og det setter selvfølgelig tankekjøret igang. Men har heldigvis hatt litt mer murringer i dag og magen ser 4mnd gravid ut, så da kan jeg prøve å roe sjela noen dager til. Fredag kan ikke komme fort nok..
 
6+1
Magen har vært helt på tur siste dagene, men tar det som et godt tegn. Selv om det holder meg våken fra 04-tiden, noe slitsomt før dagvakt.. Så håper det ikke varer. Men ikke tegn til kvalme heldigvis.
 
6+1
Magen har vært helt på tur siste dagene, men tar det som et godt tegn. Selv om det holder meg våken fra 04-tiden, noe slitsomt før dagvakt.. Så håper det ikke varer. Men ikke tegn til kvalme heldigvis.

Sånn var min også, legen mente det var systemet i tarmene som kranglet med livmoren når den vokste :p Men magen blir jo naturlig tregere når man er gravid.. (Har det dessverre ofte ennå også)
 
Sånn var min også, legen mente det var systemet i tarmene som kranglet med livmoren når den vokste [emoji14] Men magen blir jo naturlig tregere når man er gravid.. (Har det dessverre ofte ennå også)
Treg mage er ikke nytt fór meg, pga cøliaki. Men takler ikke å ha mye i blæra, så kniper godt i livmora på morgenen, selv etter jeg går på do.. Er jo mye som skjer der inne..
 
6+4
2 nydelige fostersekker ble sett på TUL, så ikke hjerteslag, men det kommer nok etter påske [emoji173]
 
6+4
2 nydelige fostersekker ble sett på TUL, så ikke hjerteslag, men det kommer nok etter påske [emoji173]

Åh så spennende med dobbelt glede! Gleder oss til ny ultralyd etter påske ❤️
 
Å Nei! Flekk med gammelt blod blandet med utfloden i dag.. og kommer svakt på papiret når jeg tørker meg. Logikken sier det normalt men bekymringene er der allikevel...
 
8+0
En ny milepæl! Ikke noe mer blod, puppene er fortsatt vonde, fortsatt oppblåst og helt avhengig av frokost. Heldigvis ingen kvalme, men alle symptomer hadde selvfølgelig vært velkomne [emoji4]
3 dager igjen til neste TUL, er da 8+3 og håper på 2 fortsatt fine embryo med sterke hjerter [emoji173][emoji64][emoji64][emoji173]
 
20180405_124433.jpg
8+3 og babyene mine er nøyaktig så store som de skal være, 18,4 og 18,5mm store [emoji173][emoji64][emoji64][emoji173] med to vakre bankende hjerter!
 
Forøvrig litt sjalu på dere tvillinggravide.. Misunner skikkelig de på termingruppen min som har to i magen selv om jeg vet at frøkna blir verdens mest bortskjemte og etterlengtede frøken ❤️
 
Back
Topp