Strikker du til babyen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Strikker du til babyen/barnet ditt??
Hva strikker du isåfall?

Lyst til å vise bilder? :)
 
Last edited:
Jeg er nybegynner. Lærte meg å strikke i første trimester siden jeg ville at babyen skulle ha noe hjemmelaget fra meg. Mange bommerter har jeg gjort som bare blir liggende med garnet. Men driver nå på med min andre genser siden den første ble ikke brukbar. Strikket flere tøfler og pledd.IMG_7637.JPGIMG_7514.JPG
 
Jeg strikker på «verdens enkleste teppe», også kjent som mor Signes teppe. Det er mitt første ordentlige strikkeprosjekt. Strikket ingenting til min første..
bruker Klompelompe Spøt-garn som egentlig er for 3,5-pinner med 7-pinner og strikker skrått. Legger opp 3 masker også øker man med en maske for hver omgang, til man er fornøyd med størrelsen og deretter feller man én maske for hver omgang. Rillestrikk. Det blir veldig fint og luftig, perfekt for sommerbaby tenker jeg :)
 
Last edited:
Ja, lærte meg å strikke når jeg var gravid sist. :)
Har visst ingen bilder på telefonen av det som er strikket til vesla. Holder nå på med et teppe og en romper, begge fra klompelompe.
 
Prøver å strikke et pledd. Går utrolig tregt siden jeg sjelden gidder å strikke. Det tar jo en evighet:eek: Strikker perlestrikk:) Er veeeldig nybegynner.
Du valgte noe av det kjedeligste å strikke også da. Er bare ett år siden jeg starta selv å strikke altså. Men strikka lue i perlestrikk i fjor. Fytti så kjedelig. Og det er lue liksom. Teppe i perlestrikk er pent. Men må bli veldig ensformig da tenker jeg [emoji14] Jeg nekter å begi meg ut i tepper. All ære til dere. Men 10 cm her og 10 cm der så blir det ferdig får du tenke ;)

Holder på med gave da. Mine barn er store så.
Men strikka en selebukse og lue nå. Skal strikke smokkesnor. Bare bestemme meg for hvordan enda. Skal heller ta bilde når alt er helt ferdig :D Satser på iløpet av helga :)
 
Du valgte noe av det kjedeligste å strikke også da. Er bare ett år siden jeg starta selv å strikke altså. Men strikka lue i perlestrikk i fjor. Fytti så kjedelig. Og det er lue liksom. Teppe i perlestrikk er pent. Men må bli veldig ensformig da tenker jeg [emoji14] Jeg nekter å begi meg ut i tepper. All ære til dere. Men 10 cm her og 10 cm der så blir det ferdig får du tenke ;)

Holder på med gave da. Mine barn er store så.
Men strikka en selebukse og lue nå. Skal strikke smokkesnor. Bare bestemme meg for hvordan enda. Skal heller ta bilde når alt er helt ferdig :D Satser på iløpet av helga :)
Ja det er møkk kjedelig:hilarious:
 
Jeg strikker en del til min lille frøken og litt gavestrikk også[emoji4][emoji1] strikket hentesettet og en del andre småting [emoji4]
813a144f2e57b0ce1d43b8db7dcc4a61.jpg
2a224b1942119b3c5588581da4526413.jpg
e8b14c4f7ec05d9b673e08a8ba195bae.jpg
dfac99ea3c5a865c572c94e1c2a4f2ab.jpg
19b198e5a51a4c3fad452046ba8938d4.jpg
5e892d639d5b61b39e257b910cf3c1ad.jpg
02d7130dd50b53971d64c34f2443350d.jpg
 
Jeg har strikka babyteppe, heldress, skjerf, buksedress. Klær strikker jeg bare i størrelser 6 mnd og oppover. Syns hun vokste så fort ut av de små størrelsene, så jeg syns det er artig å strikke noe jeg kan bruke litt lengre. Kommer til å strikke masse klær til å bruke i barnehagen også [emoji4]
 
Du valgte noe av det kjedeligste å strikke også da. Er bare ett år siden jeg starta selv å strikke altså. Men strikka lue i perlestrikk i fjor. Fytti så kjedelig. Og det er lue liksom. Teppe i perlestrikk er pent. Men må bli veldig ensformig da tenker jeg [emoji14] Jeg nekter å begi meg ut i tepper. All ære til dere. Men 10 cm her og 10 cm der så blir det ferdig får du tenke ;)

Holder på med gave da. Mine barn er store så.
Men strikka en selebukse og lue nå. Skal strikke smokkesnor. Bare bestemme meg for hvordan enda. Skal heller ta bilde når alt er helt ferdig :D Satser på iløpet av helga :)
Teppe i rillestrikk med store pinner går ganske fort :) man trenger ikke konsentrere seg, bare strikker rett hele veien. Så jeg dere på TV, hører på podcast eller snakker med folk når jeg strikker. Blir bare noe å gjøre med hendene. :)
 
Teppe i rillestrikk med store pinner går ganske fort :) man trenger ikke konsentrere seg, bare strikker rett hele veien. Så jeg dere på TV, hører på podcast eller snakker med folk når jeg strikker. Blir bare noe å gjøre med hendene. :)
Ja med rillestrikk går det automatisk. Men med perlestrikk må man nesten følge litt med også [emoji14]
 
Ja. Så langt har jeg bare strikket ei halv bukse da, og to tepper. Teppene jeg har strikket er byssanlullteppet fra klompelompe, og det mjukeste teppet fra pickles. Siste begynte jeg med forrige svangerskap, og gjorde ferdig nå rett før/i starten av dette svangerskapet.

Her er det sistnevnte teppet:
06f9c97bd4f9f53b1b9cb3b85a034524.jpg
 
Strikker masse, alle typer plagg. Nå mest til baby ja. Er dårligst på sokker, men må nesten få strikket noe smått av det slaget og.
 
Strikker litt av hvert til frøkna :)
 
Back
Topp