Hva ville du gjort, reist fra toåringen hos far eller laaang busstur?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Tenkeboksen her.

Eldstemann er korpsgutt og yngste kull der, ti til sommeren. Korpset skal på tur til sommeren. Og han vil ikke reise alene. Jeg burde være med. Mannen vet ikke om han får ferie så tidlig

Men setter jeg da toåringen som til nå ikke har vært mer enn halvannet døgn uten meg alene hjemme med faren i seks dager? Eller tar jeg henne med? Type 20 timer i buss, inkl pauser, hver vei....

Vi er i tenkeboksen ja...
 
Tenker du det vil gå greit å ha henne med rundt på alt korpset skal?
I såfall hadde jeg tatt henne med, 10 på buss går nok fint
 
Tenker du det vil gå greit å ha henne med rundt på alt korpset skal?
I såfall hadde jeg tatt henne med, 10 på buss går nok fint
Å ha henne med rundt på det de skaø går nok bra.

Men det er 20 på bussen .eller. Egentlig et døgn mer eller mindre med pauser og en ferge fra
Hver vei
 
Hadde latt 2 åringen være hjemme med pappaen. Da vår minste var 2 hadde jeg ikke orka drasse han med på en så lang busstur og heller ikke rundt på ting som hadde omhandlet eldste når han like så gjerne kunne vært hjemme med faren sin. Hadde stillt annerledes om det var noen andre han skulle vært igjen hos. Hadde ikke vært så mye lenger borte fra han enn to døgn da han var på den alderen (og heller ikke nå), men det er jo snakk om å være med pappaen sin. For oss blir det litt hipp som happ hvem han er borte fra. Det er jo 6 dager borte fra enten meg eller pappaen og da hadde jeg valgt det som hadde blitt enklest og best for oss og for toåringen, og det er ikke 20 timer på buss og rundt omkring på aktiviteter som i utgangspunktet ikke angår en toåring.
 
Last edited:
Jeg hadde latt 2 åringen vært hjemme[emoji4]
Sikkert deilig for eldsten med egentid med mamma også[emoji4]
 
Å ha henne med rundt på det de skaø går nok bra.

Men det er 20 på bussen .eller. Egentlig et døgn mer eller mindre med pauser og en ferge fra
Hver vei
Blir mange pauser og avbrekk tenker jeg da så det jadde nok gått fint .
Men lett for meg å si som har en som er vandt til å kjøre bil å.buss, vi tok 10 t busstur da han var under to år med 1 stopp
 
Tenker jeg på vår 2åring, så hadde han hatt det mye bedre hjemme med pappaen. Det kan kanskje være veldig fine dager for dem begge? Pluss at du da kan fokusere på eldste, som sikkert er veldig fint for han. Hvis dette ikke er før i sommer har dere god tid til å forberede 2åringen på at mamma skal reise bort.
 
Det er i juni så vi har litt tid.

Hun er ekstremt mammadalt (og koseammes enda, men det har jeg planer om å avslutte før sommeren da)

Å ta henne med i bilen 7-8 timer til svigers, null stress. 20 timer eller noe sånn i buss... Noe meget annet.

Hektisk for mannen med to jenter alene, sjuåringen og toåringen, skoleavslutning og det hele, mens han har det så travelt på jobb at han ikke har tid til å ta ferie.

Vi må diskutere.
 
Blir mange pauser og avbrekk tenker jeg da så det jadde nok gått fint .
Men lett for meg å si som har en som er vandt til å kjøre bil å.buss, vi tok 10 t busstur da han var under to år med 1 stopp

Mye pauser ja, men trolig en del styr også...soving på bussen, start rundt hennes leggetid....
 
Det er i juni så vi har litt tid.

Hun er ekstremt mammadalt (og koseammes enda, men det har jeg planer om å avslutte før sommeren da)

Å ta henne med i bilen 7-8 timer til svigers, null stress. 20 timer eller noe sånn i buss... Noe meget annet.

Hektisk for mannen med to jenter alene, sjuåringen og toåringen, skoleavslutning og det hele, mens han har det så travelt på jobb at han ikke har tid til å ta ferie.

Vi må diskutere.

Ja, den ser jeg.
Her var eldste mammadalt fram til lillesøster kom. Nå at han er mer sammen med pappa har det jevnt seg ut mer, nesten uten protester (eller sjalusi). Etter min erfaring er det bare positivt for en pappa- eller mammadalt når de må være litt mer sammen med den andre foreldre [emoji4]
 
Jag hadde latt 2 åringen være hjemme hos pappa.
Har hvert på en del korpsturer oppigjennom og ville ikke tatt med en 2 åring, med mindre man var to voksne med. Flere konserter, sikkert litt marsjering div steder man skal besøke og en lang busstur. Det blir av erfaring en del styr, bråk på bussen og på hotellet :p og hit og dit, med buss og annet.
Jeg ville prøvd å "avvent " to åringen litt de neste månedene så overgangen ikke blir så brå.
Men vi er alle forskjellige, så hva som er riktig for dere må dere kjenne på ;)
 
Jag hadde latt 2 åringen være hjemme hos pappa.
Har hvert på en del korpsturer oppigjennom og ville ikke tatt med en 2 åring, med mindre man var to voksne med. Flere konserter, sikkert litt marsjering div steder man skal besøke og en lang busstur. Det blir av erfaring en del styr, bråk på bussen og på hotellet :p og hit og dit, med buss og annet.
Jeg ville prøvd å "avvent " to åringen litt de neste månedene så overgangen ikke blir så brå.
Men vi er alle forskjellige, så hva som er riktig for dere må dere kjenne på ;)
Ikke hotell, hytteområde. Men ja, mye styr

Legges opp som familietur, men jeg er styreleder. Og burde kunne være mer aktiv enn jeg klarer med en toåring på slep.
 
Sånn som her da.
Vanskelig å anbefale noe i grunn
Anbefaling er jeg jo ikke ute etter heller, men synspunkt fra begge sider til å hjelpe å sortere tankene mine
 
Ja, den ser jeg.
Her var eldste mammadalt fram til lillesøster kom. Nå at han er mer sammen med pappa har det jevnt seg ut mer, nesten uten protester (eller sjalusi). Etter min erfaring er det bare positivt for en pappa- eller mammadalt når de må være litt mer sammen med den andre foreldre [emoji4]

Her har eldste egentlig alltid vært mammagutt, mellomste var og er mer pappajente mens yngste enda er komplett mammajente. Og den yngste... På godt og vondt. Lillejenta.

Det er faren hun settes igjen hos. Bhg på hverdagene, st.hans i helga. Mannen som trolig egentlig jobber så mye at jeg skulle hatt både henting og levering i bhg og middag og lekser og oppfølging. Men jeg har ferie. Som han altså trolig ikke får. Da kunne vi reist alle. En eller to i buss og resten med bil, og hoppet av og ikke blitt med hjem og tatt ferien i Danmark og Legoland og hele pakka.

Et moment er også pengene. Vi har råd, men det er jo egentlig feriebudsjettet vårt.
 
Med tanke på at du sier jenta di er veldig "mammadalt" tenker jeg at det kanskje er bedre for dere begge (og tiåringen) at hun får tid hjemme med pappaen. Skjønner godt at du er usikker da seks dager er lenge, men det spørs vel hvor godt det blir for deg å være til stede for eldstemann når du har minsten med? Godt mulig det hadde fungert utmerket for dere altså, men erfaringsmessig blir det ofte lite tid og energi til overs når man har en liten med som har sine vaner og rutiner.

Lykke til med avgjørelsen !
 
Med tanke på at du sier jenta di er veldig "mammadalt" tenker jeg at det kanskje er bedre for dere begge (og tiåringen) at hun får tid hjemme med pappaen. Skjønner godt at du er usikker da seks dager er lenge, men det spørs vel hvor godt det blir for deg å være til stede for eldstemann når du har minsten med? Godt mulig det hadde fungert utmerket for dere altså, men erfaringsmessig blir det ofte lite tid og energi til overs når man har en liten med som har sine vaner og rutiner.

Lykke til med avgjørelsen !
 
Med tanke på at du sier jenta di er veldig "mammadalt" tenker jeg at det kanskje er bedre for dere begge (og tiåringen) at hun får tid hjemme med pappaen. Skjønner godt at du er usikker da seks dager er lenge, men det spørs vel hvor godt det blir for deg å være til stede for eldstemann når du har minsten med? Godt mulig det hadde fungert utmerket for dere altså, men erfaringsmessig blir det ofte lite tid og energi til overs når man har en liten med som har sine vaner og rutiner.

Lykke til med avgjørelsen !
Egentlig skal jo ikke tiåringen som egentlig er ni trenge meg. Han skal på tur med korpset.
Men han ønsker at en av foreldrene er med. Litt usikker type på overnatting borte. Men egentlig altså følges han opp av korpset. Men som styreleder er jeg jo en av dem som sånnsett gjerne skulle med som leder og altså tatt meg av hele gjengen

Og det får jeg ikke gjort med henne på slep.

Så om faren synes det er greit heller jeg dels mot å sette henne igjen.
Jeg skal halvannet døgn vekk igjen nå i april, men påmelding til turen er i mars så jeg må bestemme meg før det.
 
Jeg hadde definitivt latt toåringen være igjen hjemme. Koselig med alenetur med korpsgutten :D
 
Back
Topp