Svar på obduksjon?

WCE

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Når fikk dere svar? Vi skal på samtale 6 uker etter jeg fødte i uke 17. Kan de ha noen svar til oss da tro?
 
Vi skal også på ettersamtale 22.mars og da bør vi få obduksjonsrapport eller informasjon om når det kommer, håper jeg :(
 
Vi fikk noen forløpige svar på ettersamtale etter 5-6 uker. Endelig obduksjonsrapport forelå først etter ca 6mnd (rettsmedisinsk obduksjon)
 
Vi fikk noen forløpige svar på ettersamtale etter 5-6 uker. Endelig obduksjonsrapport forelå først etter ca 6mnd (rettsmedisinsk obduksjon)
Åh,det tar lang tid!
 
Åh,det tar lang tid!

Jeg tror vanlig sykehusobduksjon går en del raskere enn en full rettsmedisinsk obduksjon. Så regner med dere ikke trenger å vente så lenge. Er få som utfører rettsmedisinsk obduksjon på babyer i Norge, og det var en liten klynge akkurat da vi mistet.
 
Vi fikk noen forløpige svar på ettersamtale etter 5-6 uker. Endelig obduksjonsrapport forelå først etter ca 6mnd (rettsmedisinsk obduksjon)
De svarene dere fikk etter 5-6 uker, var det de samme som kom etter 6 mnd?
 
De svarene dere fikk etter 5-6 uker, var det de samme som kom etter 6 mnd?

Ikke helt. De hadde funnet bakterieoppvekst, men forberedte oss på at de ikke ville finne noen endelig grunn. Bakterieoppveksten de fant ble konkludert med å være grunnen i den endelige rapporten.
Så på foreløpig rapport ble vi forberedt på en mulig krybbedøddiagnose, mens endelig konklusjon ble early-onset sepsis (død av infeksjon før det ga noen ytre tegn som feber eller lignende)
 
Jeg tror vanlig sykehusobduksjon går en del raskere enn en full rettsmedisinsk obduksjon. Så regner med dere ikke trenger å vente så lenge. Er få som utfører rettsmedisinsk obduksjon på babyer i Norge, og det var en liten klynge akkurat da vi mistet.
Ja,jeg forstår det nå. Vi vet at babyen vår hadde trisomi 21 men jeg har lyst å vite hva stemmer fra ultralyd diagnosen(hvor stor hjertefeil var og feil på vena i mage. Skjev føtter vi så seg selv :( ).
 
Vi måtte vente i 3 mnd. Hadde ettersamtalen 3 mnd etter. Men babyen døde en uke etter hun ble født, så er jo mulig det tar lenger tid å få svar på. Men på sykehuset så sa de at vi måtte vente 3-6 mnd, fikk dere ingrn slik beskjed?

Trist å høre at du mistet den lille ❤️
 
Vi måtte vente i 3 mnd. Hadde ettersamtalen 3 mnd etter. Men babyen døde en uke etter hun ble født, så er jo mulig det tar lenger tid å få svar på. Men på sykehuset så sa de at vi måtte vente 3-6 mnd, fikk dere ingrn slik beskjed?

Trist å høre at du mistet den lille ❤️

Vi fikk time for ettersamtale på sykehuset en dag etter senabort, at det blir 6 uker senere.
 
Ikke helt. De hadde funnet bakterieoppvekst, men forberedte oss på at de ikke ville finne noen endelig grunn. Bakterieoppveksten de fant ble konkludert med å være grunnen i den endelige rapporten.
Så på foreløpig rapport ble vi forberedt på en mulig krybbedøddiagnose, mens endelig konklusjon ble early-onset sepsis (død av infeksjon før det ga noen ytre tegn som feber eller lignende)
Takk for svar[emoji4]
 
Den endelige obduksjonsrapporten kan ta 3-6 måneder å få pga prøvene som tas ift dyrkning etc, hvor lenge det skal stå.
 
Vi fikk svar 3 måneder etterpå, da vi var på ettersamtale. Litt usikker på om det tok lenger tid pga sommerferie imellom da.
 
Jeg fikk alle svar på ettersamtalen 5-6 uker etter, men det var egentlig bare en bekreftelse på det de (og vi) allerede visste.
 
Jeg fikk alle svar på ettersamtalen 5-6 uker etter, men det var egentlig bare en bekreftelse på det de (og vi) allerede visste.
Nå er det bare to dager til vi skal inn på ettersamtale. Veldig spent og nervøs! Her vet jeg ikke hva som kan ha gått galt. Håper vi får svar bare!
 
Nå er det bare to dager til vi skal inn på ettersamtale. Veldig spent og nervøs! Her vet jeg ikke hva som kan ha gått galt. Håper vi får svar bare!
Lykke til!!!
 
  • Liker
Reactions: WCE
Nå er det bare to dager til vi skal inn på ettersamtale. Veldig spent og nervøs! Her vet jeg ikke hva som kan ha gått galt. Håper vi får svar bare!

Lykke til
 
  • Liker
Reactions: WCE
Vi har ventet i 8 måneder, og har fortsatt ikke fått svar på obduksjonen. Lykke til med ettersamtalen!
 
Back
Topp