Ezra?

Junimammajunibaby

Andre møte med forumet
Hva synes dere om guttenavnet Ezra? Det har vært helt på topp i USA og UK i noen år, men har ikke hørt det i Norge enda. Vi leter etter et guttenavn som funker internasjonalt, men som likevel ikke blir for sært i Norge...
 
Jeg synes det er kjempefin! Men så har vi et veldig vanlig etternavn, og jeg synes det høres litt sært ut med «Ezra Olsen» feks, så blir nok ikke å velge det navnet.
 
Tror kanskje det blir litt i "særeste" laget hvis du vil at det skal funke godt i Norge også.. spesielt i og med at det har a-ending så ruller det ikke godt for meg...
 
Liker det ikke, og skjønte ikke hvilket kjønn det skulle være.
 
Fint og originalt :) er jo helt tydelig et guttenavn.
 
Da hadde jeg tenkt at barnet var jødisk, og kun tenkt det var en gutt fordi jeg kjenner navnet fra bibelen og fra populærkultur.
(Ikke at det er noe negativt med å være jøde.)
 
Synes det er et kjempefint navn:) Men det viktigste er jo at dere som foreldre føler dere sikre på navnet og at dere liker det. Hva alle andre mener er jo faktisk ikke så viktig :) Følg magefølelsen og hjertene deres, lykke til i navnevalget :Heartred
 
Synes ikke det passer så bra i Norge, blant annet pga z. Ville valgt er navn med bokstaver som er vanlige i Norge, og lett å uttale så man slipper p stave navnet :)
 
Takk for alle svar! varierer veldig for og imot selv, men har heldigvis litt mer tid på oss! Vurderte Esra, som er den norsk versjonen (i Bibelen i hvert fall), men så ser jeg at det er et jentenavn i Norge:facepalm:
 
Takk for alle svar! varierer veldig for og imot selv, men har heldigvis litt mer tid på oss! Vurderte Esra, som er den norsk versjonen (i Bibelen i hvert fall), men så ser jeg at det er et jentenavn i Norge:facepalm:
Går det ann å se på beslektede navn? Kanskje dere finner det perfekte navnet da som dere er helt sikre på fra 1.øyeblikk?
 
Går det ann å se på beslektede navn? Kanskje dere finner det perfekte navnet da som dere er helt sikre på fra 1.øyeblikk?
Takk for tipset, det skal vi absolutt gjøre! Drømmen er å finne et navn vi begge faller for umiddelbart, men med så ulike preferanser som vi har er det vel bare å drømme... xsmile8
 
I mitt hode er det et jentenavn, men det er nok på grunn av Esra som du nevner. Er en kjent illustratør [emoji4]
 
Back
Topp