noen som kan anbefale vogn?

I Danmark har forsåvidt «alle» store barnevogner (mye større enn i Norge! Liggedelen kan brukes til barnet er tre år, og er 100cm lang) med fire store faste hjul. De vognene er mye tyngre enn Emmaljunga Mondial. De mener at de vognene er mye mer solide, og at barna sover mye bedre i dem, og at de er fine opp og ned fortauskanter (danskene er jo mer urbane enn oss også).
Definitivt. kan ikke huske ha sett særlig mye vogner der, bare sykkelvogner
 
Vi har kjøpt Britax Go Big. Vi fikk prøvetrilt den med vekt både på brostein, grus, og sørpe, siden vi måtte parkere langt fra butikken, og lastet vognen full av varer så vi fikk vekt i den. Kjempefornøyd så langt :p

Den er ganske lik som buggaboo'en. Vendbar sittedel, svingbare låsbare hjul, lett å trille osv.

Den har også innebygget demping i understellet, noe få av de andre vognene har. Det gjør at den kan kombinere ypperlig demping med punkteringsfrie, skumfylte hjul.

Og så har den kjempegodt ergonomisk håndtak, som ingen andre vogner vi har sett har hatt. Man kan holde hendene i loddrett posisjon når man triller, altså med bomlene opp og lillefingrene ned. Mye bedre å holde på den måten.

Vi var og prøvetrillet til den store gullmedalje, og ingen andre vogner, verken stokke, emmaljunga eller buggagooen, kom i nærheten.
 
Har sikla på Buffalo gjennom hele prøvetiden. Nå når jeg endelig er gravid med en som lever har jo Buffalo utgått.

Fikk beskjed i butikken at Trailz ikke var like god på ulendt underlag som Buffalo, men at de antok den nye fra Bugaboo ble enda bedre siden den har fått demping.
Jeg har ikke sett Fox enda annet enn på nett og er ikke imponert. Spesielt forhjulene irriterer meg. Likte godt på Buffalo at alle hjulene var relativt store og ikke så stor forskjell på dem.

Vil ha en duovogn og gjerne med forhjul som kan låses slik at man har begge alternativer.

Vis meg gjerne bilder og kom med fordeler og ulemper med ulike vogner. Hva ville du hatt med av ekstraustyr, hva ville du unngått, finnes det vognposer som ikke passer til etc...

Trenger vogn som egner seg til ulike underlag, også i skogen, er forholdsvis lett å slå sammen og er romslig og med god vekt-grense. også vil jeg ha sportsdel som kan vendes begge veier.

Hæ? Utgått? Du får fortsatt kjøpt Bugaboo Buffalo på Barnas Hus i hvert fall. Jeg har vogna, og den er helt super! Helt fantastisk at liggedelen er så lang!
https://www.barnashus.no/bugaboo-buffalo.html
 
Vi har kjøpt Britax Go Big. Vi fikk prøvetrilt den med vekt både på brostein, grus, og sørpe, siden vi måtte parkere langt fra butikken, og lastet vognen full av varer så vi fikk vekt i den. Kjempefornøyd så langt :p

Den er ganske lik som buggaboo'en. Vendbar sittedel, svingbare låsbare hjul, lett å trille osv.

Den har også innebygget demping i understellet, noe få av de andre vognene har. Det gjør at den kan kombinere ypperlig demping med punkteringsfrie, skumfylte hjul.

Og så har den kjempegodt ergonomisk håndtak, som ingen andre vogner vi har sett har hatt. Man kan holde hendene i loddrett posisjon når man triller, altså med bomlene opp og lillefingrene ned. Mye bedre å holde på den måten.

Vi var og prøvetrillet til den store gullmedalje, og ingen andre vogner, verken stokke, emmaljunga eller buggagooen, kom i nærheten.
Kan se på den, men ved kjapp googling ser den ikke helt ut etter min smak. Men bra med erfaringer da og det hender ting ser annerledes ut når en ser det på ordentlig
 
Hæ? Utgått? Du får fortsatt kjøpt Bugaboo Buffalo på Barnas Hus i hvert fall. Jeg har vogna, og den er helt super! Helt fantastisk at liggedelen er så lang!
https://www.barnashus.no/bugaboo-buffalo.html
Tipper det er restlager for det er begrenset med farger tilgjengelig og andre butikker har gitt beskjed om at Bugaboo bare selger ut lager. Kan jo hende Barnas Hus har hatt et større lager, men på nettet har de ikke den varianten jeg vil ha ihvertfall.
 
Vi fikk kjøpt buffaloen forrige helg når vi var på barnas hus, men det var fordi de hadde bestilt den før foxen ble lansert [emoji6]
Men hvilken variant/farge har du lyst på av buffaloen? På den barnas hus vi var på så hadde de utstillingsmodellen på tilbud og de hadde flere forskjellige farger å velge mellom på kalesjen. Har også sett at de selger classic grey melange på sprell sine nettsider [emoji6] hvis det er buffaloen dere vil ha så tipper jeg dere får tak i den hvis du bare sjekker litt rundt omkring [emoji6]
Vi valgte buffaloen over fox pga vi ville ha store forhjul [emoji6]
 
Vi fikk kjøpt buffaloen forrige helg når vi var på barnas hus, men det var fordi de hadde bestilt den før foxen ble lansert [emoji6]
Men hvilken variant/farge har du lyst på av buffaloen? På den barnas hus vi var på så hadde de utstillingsmodellen på tilbud og de hadde flere forskjellige farger å velge mellom på kalesjen. Har også sett at de selger classic grey melange på sprell sine nettsider [emoji6] hvis det er buffaloen dere vil ha så tipper jeg dere får tak i den hvis du bare sjekker litt rundt omkring [emoji6]
Vi valgte buffaloen over fox pga vi ville ha store forhjul [emoji6]
Har lyst på med svart understell. Liker ikke tekstilene/innsiden på Classic
 
Har lyst på med svart understell. Liker ikke tekstilene/innsiden på Classic

Åja, da er det ikke så lett.. Så at de hadde limited edition atelier-modellen på babyshop sine sider. Den har svart understell, men er jo litt annerledes i tekstilene da... Ellers kan du jo holde utkikk på Finn, men buffalo er en populær vogn så de forsvinner fort har jeg inntrykk av. Lykke til med letingen!
 
Åja, da er det ikke så lett.. Så at de hadde limited edition atelier-modellen på babyshop sine sider. Den har svart understell, men er jo litt annerledes i tekstilene da... Ellers kan du jo holde utkikk på Finn, men buffalo er en populær vogn så de forsvinner fort har jeg inntrykk av. Lykke til med letingen!
Tusen takk.
Har heldigvis ganske god tid enda og skal kikke litt rundt. Kanskje jeg faller for en annen vogn
 
Hvis du vil ha buffalo, bare bedre og billigere så anbefaler jeg Joolz Geo 2 fra barnas hus. Samme bag, men litt høyere og madrass som puster. Større oppbevaring under. Lufteluke i kalesjen til både bag og sittedel. Samme store knapper og alle andre egenskaper som bugaboo har (bøyle til å bære bag, teleskophåndtak, låsbare hjul). Enda enklere å legge sammen (rett ned i stedet for stående), samme ergonomisk sittedelen som kan være begge veier.
Eneste den ikke har som bugaboo har er den lange kalesjen, men den har vi løst med en fra Tinkafu. Kjempefornøyd, litt mer unik og betalte 7600 (riktignok på 25%) i stedet for 13000 (bugaboo). Da vi kjøpte hadde de den bare i butikk på barnas hus Alnabru. De har også en som heter Joolz Day, men den er ikke like bra synes jeg..
 
Takk for tips
 
Vi har Buggaboo Buffalo. Ville sett etter en brukt. Ikke bare er det en av de fineste vognene jeg vet om, men også veldig behagelig å trille. Den er fleksibel (passer både ulendt terreng og fortau), ikke for stor og kan snu på en tikroning. Mange jeg kjenner som hadde andre vogner, endte opp med å kjøpe tilleggsvogner for å dekke alle behov. Vi har kun brukt Buggaboo hele tiden og er storfornøyd.
 
Vi har Buggaboo Buffalo. Ville sett etter en brukt. Ikke bare er det en av de fineste vognene jeg vet om, men også veldig behagelig å trille. Den er fleksibel (passer både ulendt terreng og fortau), ikke for stor og kan snu på en tikroning. Mange jeg kjenner som hadde andre vogner, endte opp med å kjøpe tilleggsvogner for å dekke alle behov. Vi har kun brukt Buggaboo hele tiden og er storfornøyd.
er det noe du tenker som du ville endret på den? Eller om du har tittet på nye Fox om det er noe du tenker er negativt på den som ikke er på Buffalo, eller positivt...
 
er det noe du tenker som du ville endret på den? Eller om du har tittet på nye Fox om det er noe du tenker er negativt på den som ikke er på Buffalo, eller positivt...
Har ikke studert Fox. Det eneste negative er at sittedelen er litt kort på Buffalo. Men datteren vår er høy. Da hun nærmet seg 3 årsalderen stakk litt av hodet over kanten. Men hun er som sagt høy (53 cm ved fødsel), og hadde sluttet å sove i vogn da.
 
Har ikke studert Fox. Det eneste negative er at sittedelen er litt kort på Buffalo. Men datteren vår er høy. Da hun nærmet seg 3 årsalderen stakk litt av hodet over kanten. Men hun er som sagt høy (53 cm ved fødsel), og hadde sluttet å sove i vogn da.
Litt vesentlig da, men samtidig kan man se an etter hvert.
 
Litt vesentlig da, men samtidig kan man se an etter hvert.
Ja, det er vel det eneste store minuset. Men da hun vokste fra den hadde hun vokst fra vogn generelt, så det gikk greit. Det eneste var at på slutten var det greit med et sammenbrettet teppe under hodet slik ar hun skulle slippe å ligge med hodet på kanten. Hun er 110cm nå og 3 år og 8 mnd.
 
Ja, det er vel det eneste store minuset. Men da hun vokste fra den hadde hun vokst fra vogn generelt, så det gikk greit. Det eneste var at på slutten var det greit med et sammenbrettet teppe under hodet slik ar hun skulle slippe å ligge med hodet på kanten. Hun er 110cm nå og 3 år og 8 mnd.
Ok.
Er vel TFK som er lengst i sportsdelen er det ikke?
 
Back
Topp