Hvilket blodprøver burde jeg be om?

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Jeg skal til lege neste tirsdag og ta blodprøver for infertilitet.
Tenkte å be om østrogen, progesteron og hcg (siden det er sent i syklusen (9dpo))
Hvilket andre blodprøver burde jeg be om?
Jeg vet ikke om jeg har EL, om jeg har LH topp eller om et egg faktisk slipper.
Fått påvist PCO.
 
Jeg skal til lege neste tirsdag og ta blodprøver for infertilitet.
Tenkte å be om østrogen, progesteron og hcg (siden det er sent i syklusen (9dpo))
Hvilket andre blodprøver burde jeg be om?
Jeg vet ikke om jeg har EL, om jeg har LH topp eller om et egg faktisk slipper.
Fått påvist PCO.

Hei! Skal du til lege eller gynekolog? Om du ikke skal til gynekolog burde du henvises. Det viktigste er at du har kartlagt syklus litt på forhånd, blodprøver og undersøkelsene rekvireres ut i fra pasienthistorikk og symptomene dine. Er din partner utredet? Men det er jo en grei start å begynne med blodprøver på dag 2-3 og 21 i syklus. Samt stoffskifte som nevnt over her.
 
Hei! Skal du til lege eller gynekolog? Om du ikke skal til gynekolog burde du henvises. Det viktigste er at du har kartlagt syklus litt på forhånd, blodprøver og undersøkelsene rekvireres ut i fra pasienthistorikk og symptomene dine. Er din partner utredet? Men det er jo en grei start å begynne med blodprøver på dag 2-3 og 21 i syklus. Samt stoffskifte som nevnt over her.

Jeg skal til lege. Har blitt henvist til GU. Første time 27/03.
Ønsker å ha svar på blodprøver og se hvordan hormonene mine ligger ann før jeg skal dit.
Da har jeg litt peiling selv og det vil gjøre det lettere og raskere for GU.
I brevet ba de at sambo skal være med og avlegge sædprøve den 27/03.
 
Amh kan si noe om hvor mange egg du har, mange ser den i sammenheng med folikkeltelling som gjøres ved innvendig ultralyd.
 
Ville også tatt FSH, tror den sier noe om eggkvaliteten og bør tas tidlig i syklus.
 
Back
Topp