Modningstegn, endelig!

MonicaA

Forumelsker
Nå har vi kommet så langt at det endelig er vår tur å snakke om modningstegn!

Her er det sikkert 50 kynnere i løpet av en dag, det stikker og borrer i hufsa, brystvortene har blitt skikkelig mørke og mensmurringer kommer og går gjennom hele døgnet. Og blæra med kapasitet som en klinkekule vil jeg nesten ikke snakke om engang!

Er «bare» 34+2 i dag med termin 28 mars, men jeg har på magefølelsen at denne kommer før tiden :) Og jeg kjenner at det er helt greit!
 
Ja, nå kan alle tegn på fødsel bare komme masse kynnere og ned press har jeg hatt siden uke 17..men nå er det så fort jeg reiser meg, står i dusjen osv! Litt mer stikkinger i underlivet. Og inatt hadde jeg smerter i bekken/korsrygg som kom og gikk i noen timer..har også mer smerter ned mot lysken(bekkenet er generelt ødelagt) Litt vanskelig å si om det er vanlige bekkensmerter eller modningsrier?! Er hvertfall "klar for at vannet skal gå" hver natt[emoji23][emoji38]
Brystvortene føles hovene og er veldig mørke, fikk litt sjokk når jeg så meg i speilet og ble minnet på hvordan "ammepupper" er[emoji28]
 
Spennende! :D Jeg er 35 uker i dag, plutselig er det veldig nære! Masse kynnere her også, strekker og stikker nedover, veldig ømme brystvorter igjen, veldig hovent nedentil! Trangt for blæra her også, flyr på do i ett kjør (hjelper ikke at jeg er helt avhengig av te!) :p
 
Jeg kjenner det kiler UNDER hårfestet, betyr kanskje at hode er ganske langt ned?? Stikker som noen kniver iblant og må på do hver andre time om natten. Har også noe menssmerter inninellom. Har fått bittelitt væske i brystene. Har ikke lest noe om modningstegn så vet ikke hva jeg skal kjenne på :) 34+5 i dag og vil gjerne at hun kommer snart!
 
35+0
- Fler og sterkere kynnere
- Tror han ligger lengre ned i bekkenet nå, for når jeg står ligger rumpa hans mye mer mot midten av magen enn oppi ribbeina. Trykk på blæra.
- Mye lyn-nedslag og stikking i underlivet. Nedpress.
- Litt murring, men tror kanskje det bare er luft som ikke kommer seg like lett ut.
- Returnert kvalme fra uke 31 med oppkast fra idag [emoji30] Leste et sted at kvalme siste tiden var tegn på at kroppen jobba med noe, søstern kasta i allefall opp i uka før fødsel selvom jeg håper han holder seg inne to uker til, uansett hvor lei jeg er [emoji85]

Spennende å se tydeligre endringer etter hvert [emoji14]
 
Jeg var hos JM i dag og når hun så hvor mye kynnere jeg hadde så tilbudte hun seg å sjekke meg hvis jeg ville, men at det var lurest å vente litt. Har veldig mye kynnere og må ofte stoppe og puste /sette meg ned. Jeg kjenner jeg blir litt stresset for jeg har ikke fått alt klart! Skal begynne til neste uke for da har jeg ferie og mer overskudd. Men i følge JM kunne babyen komme før når jeg har så mye kynnere, men det trengte ikke være slik. Hun sa også at jeg bare måtte komme ned til sjekk om jeg ble usikker, for jeg har lang vei til sykehuset. Veldig godt med oppfølging! Har forøvrig menssmerter og nedpress jeg også som flere her. Er 34+1 i dag [emoji4]
 
Som førstegangs vet jeg ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Har masse kynnere, Men det er ikke noe nytt ellers føler jeg ikke han ligger noe annerledes enn han har gjort de siste ukene. Er 37+5 i dag. Kan hende han vil være der en stund til da
 
Det trenger absolutt ikke å bety tidlig fødsel. Sist begynte jeg med mye kynnere, masrier og nederst på dagen 36+0. Han er født 6 dager etter termin.

Og hadde sagt til sambo minst annen hver dag frem til termin at jeg trodde noe var på gang. Så når fødselen endelig startet, våget jeg ikke si det med det samme.
 
Håper ingen her føder før uke 37 hvertfall, best for babis å få være der til da uansett hvor leie vi blir. Hehe.
 
Mye utflod stikking, press og en del maserier de siste dagene, men tør ikke å tro at det betyr at fødselen er nær. Håper at babyen holder seg inne i to uker til, men etter det kan h*n mer enn gjerne få lov til å komme ❤️
 
Jeg er føstegangs og aner ikke hva som kan være modningsteg eller ikke :smiley-ashamed008 uke 37,5 nå
- magen er «falt ned»
- mensen smerter
- ubehag og stikking i «ytre deler» underlivet. Men ikke noe sår der
- når babyen beveger seg i buken kjenner jeg ofte stikking eller ubehag i buksen samtidig som det stikker i ryggen
-store grove bevegelser fra baby, kjenner kroppsdeler overalt
- må på do hele tiden
- har ingen kynnere lengre nesten.

Er noe av dette tegn på at noe nermer seg, dere som er erfarne:angelic:?

Foresten
Hva er nedpress fornoe? Og hva er matserier fornoe?
 
Jeg er føstegangs og aner ikke hva som kan være modningsteg eller ikke :smiley-ashamed008 uke 37,5 nå
- magen er «falt ned»
- mensen smerter
- ubehag og stikking i «ytre deler» underlivet. Men ikke noe sår der
- når babyen beveger seg i buken kjenner jeg ofte stikking eller ubehag i buksen samtidig som det stikker i ryggen
-store grove bevegelser fra baby, kjenner kroppsdeler overalt
- må på do hele tiden
- har ingen kynnere lengre nesten.

Er noe av dette tegn på at noe nermer seg, dere som er erfarne:angelic:?

Foresten
Hva er nedpress fornoe? Og hva er matserier fornoe?
Ikke nødvendig vis.

Hos meg er nedpress at det kjennes ut som noe presser i bekkenet og underlivet.

Hos meg er masrier som en elektrisk iling/ støt i nedre del av magen mot underlivet og gjerne nedover lårene. De varer ca 10-15 sek og kommer ca med 1-2 min mellomrom. Og holder på en times tid av gangen.
 
Jeg er føstegangs og aner ikke hva som kan være modningsteg eller ikke :smiley-ashamed008 uke 37,5 nå
- magen er «falt ned»
- mensen smerter
- ubehag og stikking i «ytre deler» underlivet. Men ikke noe sår der
- når babyen beveger seg i buken kjenner jeg ofte stikking eller ubehag i buksen samtidig som det stikker i ryggen
-store grove bevegelser fra baby, kjenner kroppsdeler overalt
- må på do hele tiden
- har ingen kynnere lengre nesten.

Er noe av dette tegn på at noe nermer seg, dere som er erfarne:angelic:?

Foresten
Hva er nedpress fornoe? Og hva er matserier fornoe?
Nedpress er bokstaveligtalt press ned. Altså at du veldig tydelig kjenner at babyen er langt nede i bekkenet. Noen får ikke noe særlig nedpress, mens andre føler at de har hodet til baby mellom beina
 
37+4 i dag. Sliter no veldig med magesyre i halsen og halsbrann :( i tillegg helt umulig å sove selv om jeg er konstant supertrøtt. Kan ikke lenger kjøre bil og det er forferdelig å sitte på. Utenom dette så kjenner jeg meg ikke no gravid, magen er liten i forhold til forrige gang.
 
38+1 her, og dritt lei [emoji29] tungt og utrivelig i egen kropp..
har hatt mye kynnere hele veien, men har roet seg litt.. litt nedpress men ikke så det er plagsomt.. Slimproppen har gått 2 ganger, og en del murring. jenta er godt festet, og jeg har siden uke 36 tatt bringebærblad i håp om at ting skal gå smurt [emoji85] men det ser ikke ut til å føre noen vei [emoji30]
Har også alt for stor mage for å sjekke modning selv [emoji23]
 
Nå lurer jeg på om det skjer noe snart.. Har hatt masse nedpress, kynnere og kvalme siste 3 uker. Toppet seg i natt med rieliknende kvalmebølger og mer smertefulle kynnere. Masse mensmurringer fra i natt, og nå tror jeg slimproppen har begynt å gå. 37+5 i dag. Blir spennende å se om det skjer noe..
 
Nå lurer jeg på om det skjer noe snart.. Har hatt masse nedpress, kynnere og kvalme siste 3 uker. Toppet seg i natt med rieliknende kvalmebølger og mer smertefulle kynnere. Masse mensmurringer fra i natt, og nå tror jeg slimproppen har begynt å gå. 37+5 i dag. Blir spennende å se om det skjer noe..
Hadde akkurat det samme for to netter siden og her sitter jeg like rund og god enda :hilarious: hadde så vondt jeg ikke fikk sove, men så dabbet det av og ut i ingenting.. håper det går over i skikkelige rier for deg ☺️
 
Her blir også symptomene stadig sterkere, men har ikke erfaring med at det gjør at fødselen kommer i gang snart. Heldigvis, vil gjerne ha henne der til 39 uker :)
 
Back
Topp