Livsforsikring

Miilli

Betatt av forumet
Mailykke 2018
Mannen min og jeg tenkte å tegne livsforsikringer, men så er det slik at jeg er gravid. Er det dumt å bestille livsforikring da, bør jeg vente til barnet er ute? Tenker på om det får noe konsekvenser for betingelsene og slikt. Noen som vet? Kanskje jeg kan bestille nå, og så «oppdateres» forsikringa etter fødselen?
 
Mannen min og jeg tenkte å tegne livsforsikringer, men så er det slik at jeg er gravid. Er det dumt å bestille livsforikring da, bør jeg vente til barnet er ute? Tenker på om det får noe konsekvenser for betingelsene og slikt. Noen som vet? Kanskje jeg kan bestille nå, og så «oppdateres» forsikringa etter fødselen?
Rings forsikringsselskapet og spør :D
Tenker det er lurt å ha forsikring siden man aldri har garanti for noe som helst....
 
Mannen min og jeg tenkte å tegne livsforsikringer, men så er det slik at jeg er gravid. Er det dumt å bestille livsforikring da, bør jeg vente til barnet er ute? Tenker på om det får noe konsekvenser for betingelsene og slikt. Noen som vet? Kanskje jeg kan bestille nå, og så «oppdateres» forsikringa etter fødselen?

Det spiller ingen rolle. Du kan bestille nå. Men, du bør sende en mail til forsikringsselskapet og be dem sende dere tilbud, også er du litt kostbar, for da justerer de gjerne tilbudet enda litt.
Ta ufør-, livs-, reise-, bil- og innboforsikring hos samme selskap, og tegne barneforsikring etter barnet er født. Da får du bedre betingelser. :)
Det er veldig lurt å gjøre dette så fort som mulig.
 
Fordi du er gravid mener du? Sies jo stadig vekk at det ikke er en sykdom. Men jeg vet ikke:p vet bare at forsikring er lurt.
 
Fordi du er gravid mener du? Sies jo stadig vekk at det ikke er en sykdom. Men jeg vet ikke:p vet bare at forsikring er lurt.

Ja, det kompliseres jo litt av at jeg er sykemeldt også. Er visst ikke så lett å få helseforsikringer når man er sykemeldt. Menmen, har sendt inn søknad så får vi se. Går det ikke så får jeg prøve igjen etter fødsel. [emoji4]
 
Resultatet ble at jeg fikk livsforsikring og kritisk sykdomsforsikring, men ikke uføreforsikring. Grunnen til avslaget var at jeg er sykemeldt, men jeg kunne søke på nytt etter fødselen.
 
Last edited:
Ja, det kompliseres jo litt av at jeg er sykemeldt også. Er visst ikke så lett å få helseforsikringer når man er sykemeldt. Menmen, har sendt inn søknad så får vi se. Går det ikke så får jeg prøve igjen etter fødsel. [emoji4]

Du får det selv om du er sykemeldt, det er årsaken det kommer an på. Når det er noe som går over, som f.eks et svangerskap, får man det når det er gått over, med mindre det er andre grunner til at man ikke kan få det. ;)
 
Back
Topp