Emilie’s dagbok ❤️

Sender deg en klem❤ Hvor urettferdig og tøft dette livet er noen ganger.. :(
:Heartred
 
Rett og slett helt dritt. Ta vare på hverandre :Heartred
 
Da har vi vært hos Hausken og fått forferdelig triste nyheter... For første gang har vi fått prosenten for å lykkes med mine egg. De estimerte at vi hadde maks 5% sjanse for å lykkes med prøverør... og kanskje rundt 1% sjanse for å lykkes på egenhånd. Om vi mot formodning skulle klare å bli gravide så var sjansen stor for å miste igjen på grunn av kvaliteten på embryoene.. Verden er forferdelig urettferdig og jeg har det skikkelig tøft nå. Hater kroppen min og vil bare grave meg ned..

De laget likevel et behandlingsopplegg for neste prøverørsforsøk som er veldig likt de andre forsøkene jeg har hatt offentlig (hadde altså ingen suksessoppskrift).. fikk i tillegg til dette resept på DHEA som skal gjøre eggene noe bedre, men akkurat nå så er jeg veldig i tvil om jeg i hele tatt orker å gå igjennom dritten en gang til med mine egg. Når det er 95% sjanse for at vi sløser bort 50000kr og i tillegg til dette vil ødelegge meg enda mer psykisk kjenner jeg at det kanskje ikke er verdt det? Jeg må rett å slett innse at jeg aldri kan få barn som er av mine gener og arv. Min største drøm i livet er liksom knust...

Jeg må omstille hode og kropp mot eggdonasjon. Selv om jeg ikke kan få mitt genetiske barn, så kan jeg likevel få bære frem et barn som vil bli mitt biologiske barn og som jeg sannsynligvis kommer til å elske like høyt som jeg hadde gjort om det var av mine gener. Men nå trenger jeg å sørge, banne og steike så mye som skal til for at jeg skal bli klar for plan C (om jeg da klarer å legge plan B på hylla)..
life sucks and then you die...

Dette var utrolig trist! Sitter med tårer her.....
Livet er jammen ikke rettferdig bestandig....

Jeg må bare likevel få sagt det:
Når du sitter der med et nydelig ED-barn i armene dine som du selv har båret frem, så kan jeg bortimot love deg at du ikke kommer til å ofre det mange tanker at det ikke er ditt biologiske barn.
Jeg har enda tilgode å høre fra en mor som har fått ED barn at hun føler mindre for barnet.
Du kommer til å knytte deg til barnet gradvis gjennom hele svangerskapet og etterpå.

Jeg skjønner at det gjør fryktelig vondt, selv om jeg selvfølgelig ikke kan skjønne alt siden jeg ikke har gått gjennom alt det du har selv.

Jeg må si at jeg likevel er imponert over hvor realistisk du klarer å være i situasjonen. Syns jo det høres rett ut at av deg at 5% for å lykkes er mer tortur enn verdt forsøket.

Håper dere finner ut av hva som blir rett for dere og at dere en dag kan glemme alt det vonde og glede dere som familie uansett på hvordan måte barna kom til dere :Heartred
 
Håper dere får en god jul sammen [emoji173]️
 
Godt nyttår :)
 
Godt nyttår[emoji2][emoji173]️
 
Godt nyttår [emoji173]️
 
Godt nytt år [emoji4] Da er jeg tilbake etter en laaaaang pause. Har vært fryktelig tøft, men vi har innsett at det ikke blir barn av mine egg. Forsøket som vi egentlig skulle i gang med nå i januar blir avlyst. 50000kr og den psykiske belastningen er det ikke vert når vi max har 5% sjanse for å lykkes... i tillegg er også sjansen stor for å miste igjen.. derfor har vi bestemt oss for eggdonasjon. Nå må vi bare bestemme oss for hvilket land og hvilken klinikk.. var på seminar med AVA St.Petersburg i Oslo i begynnelsen av desember og fikk god informasjon og legen mente jeg ville ha ekstremt høye sjanser for å lykkes med donoregg ettersom jeg har klart å bli gravid med mine egne "råtne" egg 3ganger.

Hadde valget vært mitt hadde vi nok gått for AVA St. Petersburg ettersom jeg har lest veldig mye positivt om klinikken, de har en suksessrate på 78% og vi kan velge donor ut i fra barnebilder av eggdonorene. Men har også lest mye positivt om ivf Cube i Praha og fikk en klinikk i Spania anbefalt av Klinikk Hausken. Sambo er ikke like langt inn o eggdonasjonsverden enda og han trenger litt tid til å bestemme seg. Så de neste månedene skal vi ta kontakt med ulike klinikker og bestemme oss for hvilken det blir.
 
Godt nytt år [emoji4] Da er jeg tilbake etter en laaaaang pause. Har vært fryktelig tøft, men vi har innsett at det ikke blir barn av mine egg. Forsøket som vi egentlig skulle i gang med nå i januar blir avlyst. 50000kr og den psykiske belastningen er det ikke vert når vi max har 5% sjanse for å lykkes... i tillegg er også sjansen stor for å miste igjen.. derfor har vi bestemt oss for eggdonasjon. Nå må vi bare bestemme oss for hvilket land og hvilken klinikk.. var på seminar med AVA St.Petersburg i Oslo i begynnelsen av desember og fikk god informasjon og legen mente jeg ville ha ekstremt høye sjanser for å lykkes med donoregg ettersom jeg har klart å bli gravid med mine egne "råtne" egg 3ganger.

Hadde valget vært mitt hadde vi nok gått for AVA St. Petersburg ettersom jeg har lest veldig mye positivt om klinikken, de har en suksessrate på 78% og vi kan velge donor ut i fra barnebilder av eggdonorene. Men har også lest mye positivt om ivf Cube i Praha og fikk en klinikk i Spania anbefalt av Klinikk Hausken. Sambo er ikke like langt inn o eggdonasjonsverden enda og han trenger litt tid til å bestemme seg. Så de neste månedene skal vi ta kontakt med ulike klinikker og bestemme oss for hvilken det blir.
[emoji177][emoji177][emoji177][emoji177][emoji173]

Masse lykke til[emoji173] Håper eggdonasjon er det som skal til nå[emoji173]
 
Så godt å høre fra deg[emoji173]️ og for en tøff avgjørelse å ta! Masse lykke til med eggdonasjon og valg av klinikk! Jeg har hørt mye bra om Spania, klinikk instituto bernabeu i Alicante! Vi drar dit om vi noen gang må ha eggdonasjon[emoji5]
 
Dette blir bra Emilie!
Heier på dere og donoregg ❤️
 
Godt nytt år [emoji4] Da er jeg tilbake etter en laaaaang pause. Har vært fryktelig tøft, men vi har innsett at det ikke blir barn av mine egg. Forsøket som vi egentlig skulle i gang med nå i januar blir avlyst. 50000kr og den psykiske belastningen er det ikke vert når vi max har 5% sjanse for å lykkes... i tillegg er også sjansen stor for å miste igjen.. derfor har vi bestemt oss for eggdonasjon. Nå må vi bare bestemme oss for hvilket land og hvilken klinikk.. var på seminar med AVA St.Petersburg i Oslo i begynnelsen av desember og fikk god informasjon og legen mente jeg ville ha ekstremt høye sjanser for å lykkes med donoregg ettersom jeg har klart å bli gravid med mine egne "råtne" egg 3ganger.

Hadde valget vært mitt hadde vi nok gått for AVA St. Petersburg ettersom jeg har lest veldig mye positivt om klinikken, de har en suksessrate på 78% og vi kan velge donor ut i fra barnebilder av eggdonorene. Men har også lest mye positivt om ivf Cube i Praha og fikk en klinikk i Spania anbefalt av Klinikk Hausken. Sambo er ikke like langt inn o eggdonasjonsverden enda og han trenger litt tid til å bestemme seg. Så de neste månedene skal vi ta kontakt med ulike klinikker og bestemme oss for hvilken det blir.

Godt nyttår!!!

Dette var et innlegg full av nytt mot og håp!

Jeg gleder meg SÅNN til å lese om at du er gravid med en "stayer". Jeg tror også på at du blir lett gravid og det er supert at DET ikke er problemet.
Den dagen du kjenner barnet sparke inni deg, så tror jeg du kommer til å knytte deg mer og mer og de vanskelige tankene blir snudd om til positive.
Nesten alle jeg har lest om/kjenner som først har vært gjennom ivf og så blitt gravid gjennom ED har tatt et lettelsens sukk og kjent på at den tunge børa, som en sorg er, har løftet seg fra deres skuldre.

Det er mye bra å velge mellom der ute og de klinikkene du har nevnt har jeg hørt mye positivt om.

Jeg heier på deg! Tøffa!
 
Hurra for nytt år og nye muligheter, om enn litt kronglete vei å gå, tror jeg dere vil lykkes snart alså. Gleder meg til å følge dere :happy: jeg kjenner ikke til noen av klinikkene, men satser på dere vil lykkes uansett hvem dere velger.
 
Så godt å høre fra deg igjen [emoji2] Skjønner at det har vært en tøff tid, men så godt å lese at du ser på fremtiden med nytt håp [emoji2]

Ønsker dere masse lykke til og heier på dere og bebisen [emoji8][emoji173]️
 
[emoji177][emoji177][emoji177][emoji177][emoji173]

Masse lykke til[emoji173] Håper eggdonasjon er det som skal til nå[emoji173]

Det håper virkelig vi også [emoji4]
 
Så godt å høre fra deg[emoji173]️ og for en tøff avgjørelse å ta! Masse lykke til med eggdonasjon og valg av klinikk! Jeg har hørt mye bra om Spania, klinikk instituto bernabeu i Alicante! Vi drar dit om vi noen gang må ha eggdonasjon[emoji5]
Ja, det var en tøff avgjørelse å ta, men deilig å ha tatt valget. Er litt i tenkeboksen i forhold til Spania og alicante. Jeg er jo blond og har grønne øyne, vet du om de har donerer som er lyse?
 
Back
Topp