Når og hvor gikk vannet ditt?

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Det er jo så forskjellig. Noen har jo spontan vannavgang før rier, mens hos andre går vannet like før bebis blir født.

Hvordan var det for deg?

Mitt vann ble tatt som et ledd i igangsetting sist.
 
Våknet på morgenen for å gå på do, før jeg kom ut av soverommet gikk vannet :p riene startet ca 45 min etter og under 12 timer fra vannet gikk var ham ute
 
Last edited:
Med førstemann ble vannet tatt under ei rie på ca 8 cm åpning. Tok fortsatt 4-5 timer før jenta var ute (stort barn som vi brukte lang tid på å få nedover i bekkenet).
Med andre ble vannet tatt på 5 cm (ble igangsatt) fikk stormrier og jenta kom etter 1,5-2 timer.
Nå ble vannet tatt på 3 cm (igangsatt) og vesla var ute 3 timer etterpå. I journalen er total labor time satt til 1 time og 5 minutter (aktiv fødsel)
 
Vannet gikk hjemme i stua da jeg reiste meg fra stolen. To dager før termin.
 
Sist ble det tatt ved igangsetting, denne gangen gikk vannet om natten mens jeg lå og sov i sengen. Riene startet umiddelbart etter at vannet gikk.
 
Denne gangen gikk vannet under en rie når jeg hadde 6 cm åpning, babyen var ute 20 min etterpå. Med første ble vannet tatt på 6 cm og babyen var ute litt under 5 timer etter.
 
Her gikk vannet under en pressrie, 15 min etterpå var han ute :)
 
Med første så tok de vannet under fødsel, ved 9 cm åpning - en liten stund før pressriene startet. Spent på hvordan det blir denne gangen, om vannet går av seg selv. Har i hvertfall lagt tisselaken på min side i sengen for sikkerhets skyld :)
 
her hadde jeg 3 rier så gikk deler av vannet når jeg satt i sofaen( godt jeg hadde tatt et svært bind på ellers hadde nok sofaen blitt våt) gikk på do fikk tisset og da gikk det litt mer vann. fant meg nye klær gikk opp igjen satt på en krakk på kjøkkenet og snakka med mannen min om hvordan vi skulle gjøre ting siden min mor som skulle passe på storesøster var på vei men 2 ,5 t å kjøre for henne. så sa til mannen at han får kjøre henne i bhg i en fart. reiste meg og så kom det et skikkelig splæsj! ( som på film)
og hele kjøkkengulvet var vått. da kom Storesøster inn og utbrøt "æsj har du tissa på deg mamma"[emoji23] uff lo godt da! 45 min senere så var litla i armene mine[emoji7] såvidt vi nådde føden!
 
Med førstemann så våknet jeg ved 05.00 tiden av at vannet gikk i sengen. Med en splæsj og det bare fortsatte å renne, satt på en hel haug med håndklær i bilen på vei til føden.
Spent på hvordan det blir denne gangen [emoji5]
 
Med første gikk vannet mens jeg var på butikken, med andre ble det tatt for å få fortgang i fødselen, med tredjemann så gikk det av seg selv ved ca 5cm åpning mens jeg lå på obs-posten.
 
Med første gikk vannet mens jeg var på butikken, med andre ble det tatt for å få fortgang i fødselen, med tredjemann så gikk det av seg selv ved ca 5cm åpning mens jeg lå på obs-posten.

Oiiiiiii på butikken faktisk!!!!

Ja, det kan jo gå hvor som helst, men det måtte ha vært en sær opplevelse.

Artig å lese om andres erfaringer her.
 
Med første gikk vannet mens jeg var på butikken, med andre ble det tatt for å få fortgang i fødselen, med tredjemann så gikk det av seg selv ved ca 5cm åpning mens jeg lå på obs-posten.

Hvordan reagerte du da det gikk på butikken? [emoji87] småstressa for at det skal gå på offentlige steder, og hvordan jeg skal takle det haha
 
Hvordan reagerte du da det gikk på butikken? [emoji87] småstressa for at det skal gå på offentlige steder, og hvordan jeg skal takle det haha

Forta meg ut, for å si det sånn :p Men det var kvelden og heldigvis mørkt ute. Og så var det ikke sånn som på film. Det bare så ut som om at jeg hadde tissa skikkelig på meg :hilarious:
 
Forta meg ut, for å si det sånn :p Men det var kvelden og heldigvis mørkt ute. Og så var det ikke sånn som på film. Det bare så ut som om at jeg hadde tissa skikkelig på meg :hilarious:

Haha uff! Jaja det kom jo noe veldig godt ut av det da [emoji16] note to self: bruke mørke bukser frem til fødsel [emoji23]
 
La meg tilbake i sofaen for å se første tvekamp i farmen kjendis og da kom omtrent alt:eek: fikk ikke med meg den tvekampen for å si det sånn! :p hadde heldigvis på meg nattbind siden jeg hadde en følelse på at noe kom til å skje en av de nærmeste dagene. Kom meg på do der resten av vannet kom. Riene startet like etterpå, men ikke så vonde at jeg ikke klarte å prate. De kom først 2,5 t senere og 40 min senere var hun født:Heartbigred født 6 dager før termin.
 
Back
Topp