Bidragspliktig og SFO

Det jeg fikk beskjed om når jeg var i samme situasjon, var at om han trengte Sfo og ikke jeg måtte han stå for de utgiftene.

Jeg sa opp plassen og så han fikk søke plass og stå for utgiftene om han ville ha Sfo.
 
Det jeg fikk beskjed om når jeg var i samme situasjon, var at om han trengte Sfo og ikke jeg måtte han stå for de utgiftene.

Jeg sa opp plassen og så han fikk søke plass og stå for utgiftene om han ville ha Sfo.

Tusen takk for svar! Var der SFO som ga deg beskjed?
Min eksmann er rimelig gal så jeg er redd for hva han skal stelle i stand (han sier han feks skal anmelde meg for å stjele fra barna fordi han er barnas verge)
 
Tusen takk for svar! Var der SFO som ga deg beskjed?
Min eksmann er rimelig gal så jeg er redd for hva han skal stelle i stand (han sier han feks skal anmelde meg for å stjele fra barna fordi han er barnas verge)

Nei jeg snakket med nav og familiekontoret.
 
Tusen takk for svar! Var der SFO som ga deg beskjed?
Min eksmann er rimelig gal så jeg er redd for hva han skal stelle i stand (han sier han feks skal anmelde meg for å stjele fra barna fordi han er barnas verge)
Barnas verge? Blir ikke det kun brukt for syke eldre barn og barn som ikke bor med foreldrene osv?
 
Ja du kan så si, han finner på og sier/truer med mye rart.
Ja den ser jeg. Desverre hørt det meste av sånne ting. Enkelte ting er bare komisk. Er heldigvis selv godt og begge barna er med mannen min. Men kjenner desverre til sånne ting pga litt situasjoner i familien og venner osv.
 
Ja den ser jeg. Desverre hørt det meste av sånne ting. Enkelte ting er bare komisk. Er heldigvis selv godt og begge barna er med mannen min. Men kjenner desverre til sånne ting pga litt situasjoner i familien og venner osv.

Det er kjempetrist for alle, spesielt barna etter hvert som de skjønner mer og mer av dette!
 
Det er kjempetrist for alle, spesielt barna etter hvert som de skjønner mer og mer av dette!
Ja er desverre dem det går utover til slutt. Jeg er ett utrolig heldig skilsmisse barn. Mamma og pappa har vært enige hele tiden.
 
Her var det mye som ikke høres helt riktig ut.
Hvorfor har barna dine behov for verge? Hvordan og hvorfor har han skriftlig inngått avtalen som verge for barna deres med deg? Du har vel ikke skrevet under på noe slikt?

Hva står det i samværsavtalen deres om SFO, betaling og slikt?

La Nav få regne ut bidraget. Koster litt, men kan være lønnsomt.
Det er nok slik at han selv må betale for SFO på sine dager. Men dere har vel kanskje krav på barnetilsyn?
Jobber han? Siden han tjener mindre enn deg? Jobber han? Trenger han virkelig å ha barna på SFO?
 
Last edited:
Han må stå for det selv men mulig bidraget ditt blir mindre. Han må da antagelig ha hel plass ettersom man som hovedregel ikke kam ha halv plass og benytte annenhver uke[emoji848]
 
Back
Topp