Babycall - med eller uten video?

Takk for bra input alle sammen :) Det ble til at vi endte opp med Neonate med kamera. Har ikke fått prøvd den skikkelig enda, men ser at veldig mange er fornøyd med den.
 
Vi har neonate med video og er veldig fornøyd med den. Har valgt innstillingen hvor video kun skrus på når hun lager lyd.

Jeg kan da enkelt se om hun har sparket av seg dyna, mista smokk eller om hun roer seg igjen av seg selv.
Tror jeg sparer meg for mange turer inn på rommet ved å ha videofunksjonen og dermed forstyrrer henne mindre.

Den er jo ganske dyr, men var kun den jeg fant med video som var oppladbar slik at jeg kan bruke den når hun sover ute i vogna.

Det er en bra funksjon da, at video skrus på ved lyd :)
 
Det er en bra funksjon da, at video skrus på ved lyd :)

Ja, veldig greit. Slipper å bli sittende å nistirre på en sovende unge hele kvelden :p
Pluss at batteriet varer mye lenger enn om kamera er aktivt hele tiden.

Man kan også velge å kun ha på lyd om man ønsker det :)
 
Her var det mange gode svar som jeg og tar med meg[emoji1303]
 
Ja, veldig greit. Slipper å bli sittende å nistirre på en sovende unge hele kvelden :p
Pluss at batteriet varer mye lenger enn om kamera er aktivt hele tiden.

Man kan også velge å kun ha på lyd om man ønsker det :)

En av motargumentene mine var nemlig at jeg skulle bli «avhengig» og bare stirre på skjermen hele tiden :p
 
Vi har med og for oss var det en selvfølge. Uten ble aldri vurdert engang. For meg ville det ha føltes som å ikke ha noe i det hele tatt.
 
Nå har jeg fått prøvd den og jeg må si jeg er fornøyd [emoji2] Brukte den da han sov inne og jeg var ute og måkte snø, genialt. Han har også sovet ute i vogna med babycallen. Neonate’n kommer med flere typer fester og kan monteres enkelt på vogna bl. a.
 
Mange av dem med video er det enkelt å hacke og det er også blitt gjort. Det er ikke verdt det. På nettsider legges live-video ut.

De uten video har ofte lav stråling og bedre lydkvalitet. Som det danske merket jeg har helt glemt hva heter. Svarte enheter som ser ut som små walkietalkies. Neonate var det kanskje den het!

Vi har ikke babycall. Er så lytt hos oss uansett. Hadde i to mnd, men brukte aldri, så vi solgte den igjen.

Om man først skal ha en babycall med video bør man ha en som ikke kobler seg på wifi-nettverket. Vet ikke om man får tak i det en gang.

Av nysgjerrighet, hvem er det som hacker en babycall? Skjønner jo det åpenbart kan være godis for pedofile osv, meen for min del høres det i overkant paranoid ut? Ikke meninga å tråkke på noen tær med naiviteten min- bare ble litt overrasket over denne vinklingen, som dog er viktig(!), men vet ikke hvor reell den er å frykte?
 
Av nysgjerrighet, hvem er det som hacker en babycall? Skjønner jo det åpenbart kan være godis for pedofile osv, meen for min del høres det i overkant paranoid ut? Ikke meninga å tråkke på noen tær med naiviteten min- bare ble litt overrasket over denne vinklingen, som dog er viktig(!), men vet ikke hvor reell den er å frykte?
Vet det høres drøyt ut, men det har vært masse problemer med det. Bare å Google så finner du masse artikler om det. Ikke bare har hackere lagt ut live-video-streaming, men de har også brukt høyttalerfunksjonen i noen babycaller til å snakke til barn og skremme dem.

Nå finnes det noen video-babycaller med høy sikkerhet da.

Men for de som ikke har høy sikkerhet er det dessverre en reell frykt
 
Vet det høres drøyt ut, men det har vært masse problemer med det. Bare å Google så finner du masse artikler om det. Ikke bare har hackere lagt ut live-video-streaming, men de har også brukt høyttalerfunksjonen i noen babycaller til å snakke til barn og skremme dem.

Nå finnes det noen video-babycaller med høy sikkerhet da.

Men for de som ikke har høy sikkerhet er det dessverre en reell frykt

Hmm. Finner kun «historier» fra USA og England, ingen Norske på mine søk hvertfall... Greit å ha i bakhodet, men tenker ikke bli hysterisk ift det. Slik jeg ser det nå er det for oss en svært usannsynlig fare. Men interessant innspill, og takk for respons:)
 
Hmm. Finner kun «historier» fra USA og England, ingen Norske på mine søk hvertfall... Greit å ha i bakhodet, men tenker ikke bli hysterisk ift det. Slik jeg ser det nå er det for oss en svært usannsynlig fare. Men interessant innspill, og takk for respons:)

Tror ikke at det hat vært noen saker ift hacking av babycaller i Norge, men vært saker hvor de har hacket seg inn på kamera på PC el andre web kamera. Men det er oftest i type utpressingssaker el innbruddstyver. En unge sovende i pysj tror jeg ikke er noe interessant for pedofile (de har, dessverre, tilgang på mye mer grovere videoer/bilder). Tror som du sier at nøkkelen er litt sunn fornuft og unngå hysteri.
 
Vi velger uten kamera fordi vi ikke ønsker overvåkning av barnet. Og så er jeg redd det blir en måte å bli avhengig av å følge med på skjermen hele tiden. Hører vi lyder må vi orke å reise oss opp for å sjekke. Men har ingen problem med at andre ønsker video ☺ vet om mange som er fornøyde med det også!
 
Back
Topp