Noen som følger med på hvilepulsen si på Fitbit?

Weebill

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Det er ganske spennende å se dens opp og nedturer utover i syklusen. Tidligere har jeg også mistenkt graviditet pga unormalt høy/stigende hvilepuls i dpo-perioden. Det stemte. Normalen er at den går litt ned etter eggløsning for meg, for så å stige litt før den synker brått ved IKM.

Har eggløsning nå, og har hatt ei økning på syv pulsslag bare siden torsdag forrige uke.

Hva med dere, følger dere med? :) Kan jo gjøre dpo-perioden litt mer spennende, selv om det ikke er noen garanti for noe [emoji56]

Bildet viser første dag i mens til og med eggløsningsdagen :)

0524ce3621f0da1b455dff0c1fc27868.jpg
 
Fikk ikke opp bilde! Men morsomt at du skrev det, satt akkurat å leste om det i går.:p Bruker en klokke fra Garmin, men har ikke greid å merke så veldig forskjell foreløpig, men kanskje jeg skal sjekke rundt eggløsning og mensen forrige mnd :D
 
Nå måtte jeg sjekke dette ut nærmere og lage et skjema:p:hilarious: I oktober sank pulsen veldig ved eggløsning og rett før mensen. I november datt pulsen veldig den dagen eggløsning skulle vært, virker som kroppen prøvde på det. Men pulsen sank ikke da jeg hadde positiv test:rolleyes: IKM på mandag så får jeg lav puls søndag er det kanskje kjørt? Får håpe på høy puls fremover :p

Dato Hvilepuls
13.okt 70 Positiv EL-test kveld
14.okt 41 Eggløsning
15.okt 67
25.okt 67
26.okt 44
27.okt 64 - IKM - første dag med blødning

Snittpuls oktober 61

Dato Hvilepuls
08.nov 68
09.nov 52 Forventet EL - nesten positv EL-test
10.nov 68
11.nov 72
12.nov 73 - Positiv EL-test kveld
13.nov 66 - Positiv EL-test morgen, negativ kveld
14.nov 67
 
Fikk ikke opp bilde! Men morsomt at du skrev det, satt akkurat å leste om det i går.:p Bruker en klokke fra Garmin, men har ikke greid å merke så veldig forskjell foreløpig, men kanskje jeg skal sjekke rundt eggløsning og mensen forrige mnd :D

Ja, artig med historiske data på sånt, selv om det ikke er noen garanti.
Jeg datt ned til 51 da mensen kom. Gikk videre ned til 49, og krøp så oppover til 56 dagen før eggløsning. Regner med el er i dag, så enten skal den dette litt ned i morgen, eller fortsette å stige, sånn i teorien.
Nå er jo ikke disse hard science, så må nok se på det store bildet :)
 
Nå måtte jeg sjekke dette ut nærmere og lage et skjema:p:hilarious: I oktober sank pulsen veldig ved eggløsning og rett før mensen. I november datt pulsen veldig den dagen eggløsning skulle vært, virker som kroppen prøvde på det. Men pulsen sank ikke da jeg hadde positiv test:rolleyes: IKM på mandag så får jeg lav puls søndag er det kanskje kjørt? Får håpe på høy puls fremover :p

Dato Hvilepuls
13.okt 70 Positiv EL-test kveld
14.okt 41 Eggløsning
15.okt 67
25.okt 67
26.okt 44
27.okt 64 - IKM - første dag med blødning

Snittpuls oktober 61

Dato Hvilepuls
08.nov 68
09.nov 52 Forventet EL - nesten positv EL-test
10.nov 68
11.nov 72
12.nov 73 - Positiv EL-test kveld
13.nov 66 - Positiv EL-test morgen, negativ kveld
14.nov 67

Artig å se :)
Ganske likt som hos meg.
Skal sies at jeg hadde et skikkelig dropp dagen før IKM sist, men den spratt rett opp igjen på IKM og fortsatte oppover da jeg var gravid, så man bør nok ikke henge seg for mye opp i enkeltdager. Artig likevel å se på det «store» bildet, og utviklinga.
Puls kan påvirkes av stress, mye mat før man legger seg etc, så ville ikke tenkt at løpet var kjørt om pulsen går ned på søndag :)
 
Artig å se :)
Ganske likt som hos meg.
Skal sies at jeg hadde et skikkelig dropp dagen før IKM sist, men den spratt rett opp igjen på IKM og fortsatte oppover da jeg var gravid, så man bør nok ikke henge seg for mye opp i enkeltdager. Artig likevel å se på det «store» bildet, og utviklinga.
Puls kan påvirkes av stress, mye mat før man legger seg etc, så ville ikke tenkt at løpet var kjørt om pulsen går ned på søndag :)
Nei, skal ikke henge meg for mye opp i det, men veldig morsomt som du sier :) Satt faktisk å lurte på om hvorfor pulsen hadde falt så veldig, tenkte det var noe feil med målingen den dagen jeg, tenkte ikke på at det kanskje hadde med syklusen å gjøre :joyful::joyful: Men morsomt med alt man kan måle :laughing001
 
Jeg følger med! Det vil si, jeg ser på den men vet ikke om det er noe spesielt mønster jeg skal se etter :p kjøpte fitbit dagen før el i august, og ble gravid.. Da så hvilepulsen sånn ut:

Screenshot_20171123-080606.png


Mistet dessverre i uke 10, og har nå hatt el igjen. Det morsomme er at det synes mye bedre på hvilepulsen enn på tempen at el har vært, tempen holder seg mye lavere enn normalt etter el, men hvilepulsen ser lik ut som sist. Tror ikke jeg er gravid denne gangen, 10 dpo i dag.
Screenshot_20171123-080556.png
 
Jeg følger med! Det vil si, jeg ser på den men vet ikke om det er noe spesielt mønster jeg skal se etter :p kjøpte fitbit dagen før el i august, og ble gravid.. Da så hvilepulsen sånn ut:

Vis vedlegget 237102

Mistet dessverre i uke 10, og har nå hatt el igjen. Det morsomme er at det synes mye bedre på hvilepulsen enn på tempen at el har vært, tempen holder seg mye lavere enn normalt etter el, men hvilepulsen ser lik ut som sist. Tror ikke jeg er gravid denne gangen, 10 dpo i dag.
Vis vedlegget 237103

Spennende :) litt vil det nok variere. Normalt spretter pulsen opp og ned mye, mens stabilt høy puls er et tegn på graviditet.

Her er min hvilepuls i august, da jeg også ble gravid da. Begynte å reagere da jeg vanligvis ligger rundt og under 50 og plutselig lå konsekvent fem over det. Ble i tillegg lettere anpusten. Hadde et dropp rett før IKM og trodde løpet var kjørt, men neida. Mistet også uke 10-11. Kan se ut til at det er håp utfra din hvilepuls nå. Jeg testet ikke positivt før 12 dpo sist.

ad2151b575a058095213fc0a59515a5b.jpg
 
Spennende :) litt vil det nok variere. Normalt spretter pulsen opp og ned mye, mens stabilt høy puls er et tegn på graviditet.

Her er min hvilepuls i august, da jeg også ble gravid da. Begynte å reagere da jeg vanligvis ligger rundt og under 50 og plutselig lå konsekvent fem over det. Ble i tillegg lettere anpusten. Hadde et dropp rett før IKM og trodde løpet var kjørt, men neida. Mistet også uke 10-11. Kan se ut til at det er håp utfra din hvilepuls nå. Jeg testet ikke positivt før 12 dpo sist.

ad2151b575a058095213fc0a59515a5b.jpg
Så trist å høre at du også mistet.. Hvordan ligger du an nå? Tja, jeg tror alt håp er ute for denne pp men man vet jo aldri før tanta er her.. Testet positivt kvelden 11 dpo sist, da merket jeg som deg at jeg ble fort andpusten, og måtte ta en test når jeg kom tilbake fra tur med hunden.

Uansett - veldig gøy at det går an å bruke pulsklokka til å finne el, da slipper man stresset med temping og el-testing, i alle fall hvis man som meg kjenner el-smertene godt. Jeg hadde el-smerter to ganger denne pp, men første gang holdt pulsen seg stabil. Så når hvilepulsen stiger er el i gang :D
 
Hjelp! Jeg har hatt puls på 10+ mer enn min vanlige hvilepuls i mange dager nå. Det blir ikke like nøyaktige målinger som med Fitbit siden den måler hele tiden, men jeg måler typ når jeg akkurat har våknet, rett før jeg legger meg og når jeg har sittet stille lenge og kommer på det.

Ligger vanligvis på ca. 60 i hvilepuls. De siste dagene har den vært på 75!

Nå er det mye mulig at det er på grunn av fire innleveringer denne og neste uke, da [emoji28]
 
Hjelp! Jeg har hatt puls på 10+ mer enn min vanlige hvilepuls i mange dager nå. Det blir ikke like nøyaktige målinger som med Fitbit siden den måler hele tiden, men jeg måler typ når jeg akkurat har våknet, rett før jeg legger meg og når jeg har sittet stille lenge og kommer på det.

Ligger vanligvis på ca. 60 i hvilepuls. De siste dagene har den vært på 75!

Nå er det mye mulig at det er på grunn av fire innleveringer denne og neste uke, da [emoji28]

Oi oi! Det kan jo være noe på gang da. Hvor er du i syklusen? :)
 
Huff, det er helt umulig å ikke stresse. Jeg har lovet meg selv å ikke teste før etter IKM, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet (og sjekke puls 5000 ganger til dagen).
 
Jeg følger med min, så tydelig når jeg ble gravid i sommer og pulsen sank når bølla døde også. Så jeg følger med min, den er mere stabil enn temping for min del. Min viste når jeg ble gravid nå og så tydelig når det ble kjemisk. Ser til og med de mnd el mangler, jeg ser alltid en sammenheng mellom hvilepulsen og tempingen.
 
Back
Topp