Hvem fikk navneønsket sitt?

M

Moderator Tonje

Guest
Brukte dere lang tid på å bli enige om navn, hvem fikk ønsket sitt?

Var den andre uenig, eller ble dere sikre med en gang?
 
Jeg som ‘`kom på` navnene og heldigvis så var mammen enig :D
 
Sambo hadde navnet som ønskenavn lenge før vi prøvde på barn :) men jeg likte det så godt så jeg vil si vi begge fikk ønskenavnet:D
 
Vi brukte under 3 minutter. Jeg ramset opp 3 navn jeg likte, han elsket et av dem umiddelbart. Han ramset opp de to han hadde tenkt på, men sa han mye heller ville ha ett av de navnene jeg hadde tenkt på. Så da ble det det :) Vi fikk med andre ord begge ønsket vårt.

Også ved etternavn, for der hadde han tenkt, og kommet frem til at den kombinasjonen han syntes hørtes best ut var akkurat den jeg også hadde lyst på.

Så her er begge storfornøyde, ingen kompromisser eller krangling eller noen som "vant".
 
Vi var enige om alle forslagene, og veldig fornøyde med det vi valgte. :)
 
Han var vanskelig å få til å komme med navneønsker, så jeg skrev ned alle jeg likte og ba han stryke ut de han absolutt ikke ville ha.
Endte med at jeg sa at 2 av navnene var fine sammen, så ble det bare det. Haha. Enkelt og greit :)
 
1) mannen fikk velge mellom mine topp 3.
2) jeg hadde egentlig kun ett navn jeg likte og nevnte det for mannen, som var helt enig.
3) jeg og mannen hadde hver sin favoritt, jeg fikk bestemme.
 
Jeg fikk ønsket mitt. Men vi snubla vel over navnet sammen egentlig. Det kom opp når vi diskuterte fine gamle navn, typen min foreslo det og så at han likte det. Jeg så meg enig og så at da ville det bli opkalling etter min bestefar.
 
Det var jeg som tok det endelig valget, men det var "hans" navn vi endte opp med.
 
Han fikk velge sang til bryllupsvalsen mot at jeg fikk velge navn hvis vi fikk en datter [emoji16]
 
Last edited:
Vi har vært sammen i 9 år og har alltid hatt et navn (guttenavn) når vi har snakket om fremtiden og barn. Vi var heldige og fikk en gutt så da var det ikke så vanskelig for oss [emoji4]
 
Vi var enige om navnet fra første stund
 
For det meste jeg tror jeg...
 
Mannen som har kommet med navnene begge gangene.. diskuterte navnet et par dager før vi bestemte oss for at det ble det navnet :)
 
Har mistet desverre i missed abortion, men vi har allerede navn klart. Det kom som en tilfeldighet da vi bare pratet litt om det bare på gøy for noen år siden:happy: det var hans forslag og det ble en variant av et navn som egentlig er veldig vanlig i Norge, men det kan brukes både til gutt og jente slik som samboeren min foreslo det:happy:for oss er det viktig at navnet kan brukes både på norsk og engelsk på grunn av at svigermor er engelskspråklig:)
 
Med nr 1 falt jeg for ett navn jeg så inne på ett forum, greide bare ikke å glemme det navnet! Så da fikk jeg viljen min og det ble Adine :)
Med nr 2 bestemte barnefar og jeg angrer ikke på navnet nå i dag, kler barnet vårt ordentlig godt !
 
Her er det nok mannen i huset som har fått viljen sin. Men jeg valgte navn på 1 fødte så får være fornøyd med det
 
Sambo hadde ikke tenkt så mye på navn, men da jeg foreslo det jeg har likt i sikkert 15 år, så var han enig umiddelbart.
 
Back
Topp