Hvor lenge sammen?

Juli2018

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvor lenge var du og barnefar/mor sammen før dere ble gravide?

Hvor lenge mener du at man bør være sammen før det er innafor å planlegge/lage et barn?
 
6 år :)

Alt fra 0 år til xx antall år ser jeg på som innafor. Alt kommer an på paret. Men vil tro det er en stor fordel å kjenne hverandre godt først, være trygge på hverandre og ha et stabilt forhold som tåler et trykk.
 
3 år første gang. Da mista vi og ble gravid igjen et halvt år etterpå.
Nå venter vi nr 3 sammen og har vært sammen i 6 år <3

Enig med Alvea :)
 
Vi var sammen i 1 år før jeg ble gravid første gang (ikke planlagt, jeg brukte p-piller).
Dessverre mistet vi, og bestemte oss for å prøve på nytt. Nå er jeg endelig gravid igjen og vi har vært sammen i 2 år i dag [emoji173]️

Jeg mener at så lenge du et trygg på partner og føler at tiden er inne, så spiller det ingen rolle [emoji5]
 
2 år sammen før vi fikk eldstemann. Tror det er helt individuelt hvor lang tid man bør/er sammen før man får barn! :)
 
Vi har vært sammen i 10år.

Synes man bør ha vært sammen i 2år før man får barn
 
Vi hadde vært sammen i 3 1/2 år når førstemann kom. Sammen i 8 år nå, og venter nr 2 <3

Egentlig ingen formening hvor lenge man bør ha vært sammen...kjenner par som ble gravid første gang de hadde sex, som nå har hus, flere barn og forlovelse. Samtidig kjenner vi par som hadde vært sammen lenge, stabile, fikk barn og som har gått fra hverandre. Tenker det kommer an på paret mer en hvor lenge... :)
 
Vi hadde vært sammen i 6mnd da vi ble gravide første gang, men da mistet vi :( vi fikk eldste 2år etterpå ❤ nå venter vi nestemann og har vært sammen i 4år :)
 
10 år før førstemann kom til. Vi er 33 år og har vært sammen siden vi var 17 år[emoji4]
 
Vi hadde vært sammen litt over 3 år med førstemann og nå 5,5 år nå [emoji4]

Syns folk skal bli gravide når de syns det passer dem, det er ingen fasit på rett og galt, et kommer helt ann på forholdet. Men at man begge ønsker et barn og er trygge på hverandre og at forholdet er stabilt er gode forutsetninger.
 
Vi har vært sammen i snart tre år.

Enig i at det ikke finnes noen fasit på hvor lenge, akkurat som man ikke kan bestemme når/hvordan/om man blir gravid, men mange mener mye om akkurat dette tema.
Jeg tror det er en fordel at man har bodd sammen og at man kjenner hverandre godt, men man vet aldri hva livet bringer uansett.
 
Vi hadde vært sammen ca 6 mnd bare når jeg ble gravid med førstemann[emoji4] Vi fikk det fint til, og har det fortsatt veldig bra sammen[emoji173] Nå har vi vært sammen i 2,5 år og venter nr 2.

Så jeg sier at det er individuelt og kommer helt ann på paret hvor lenge man burde være sammen først[emoji4]
 
Vi hadde vært sammen i nesten 9 år før jeg ble gravid med første! Nå har vi vært sammen i over 12 år :)

Ble sammen da jeg var 20.

Jeg tenker at det er en stor styrke at man har vært sammen i mange år, da har man vært gjennom mye sammen, utviklet seg sammen, man er 100% trygg på hverandre. Samtidig, om man ikke treffer den rette før man er litt eldre, har man jo ikke alltid tid til å vente så mange år.

Jeg vet om noen som fikk baby 9 mnd etter de traff hverandre på fest :p de fikk det til å funke, selv om de var litt av og på i graviditeten, har nå to barn og er lykkelige. Men slikt tror jeg hører til sjeldenheten (at det går så bra) :)
 
Vi har vært sammen i snart tre år.

Enig i at det ikke finnes noen fasit på hvor lenge, akkurat som man ikke kan bestemme når/hvordan/om man blir gravid, men mange mener mye om akkurat dette tema.
Jeg tror det er en fordel at man har bodd sammen og at man kjenner hverandre godt, men man vet aldri hva livet bringer uansett.

Jeg tenker at når det gjelder å få barn, er det en fordel med flere stabile faktorer i livet. Jo flere jo bedre. Som å ha fast jobb, et trygt forhold (som har vart litt), en (stor nok!) bolig der man kan bli en stund, besteforeldre og nettverk i nærheten. Det kan gå helt fint uten enkelte av disse tingene, så lenge noe av det er på plass, tror jeg. Men jeg tror at jo mer av det som er på plass, jo mindre komplisert blir livet og hverdagen :)
 
Vi har vert ilag i 5 år, giftet oss i sommer [emoji4][emoji141] Har en gutt på 2 år og venter nr 2 [emoji4]
 
Vi hadde vært sammen i 6 mnd da vi ble gravid første gangen. Det har gått helt bra og nå har vi vært sammen i 10. Hadde ikke stort på stell den første gangen og har gått på skole, giftet oss osv mellom de to svangerskapene.
 
Sammen i 1 år og 8 mnd før jeg ble gravid første gang.
Alt for kort tid vil jeg si, jeg var da snart 18 og han var 21. Kort tid forhold til at vi var så unge, var ikke planlagt.

Nå venter vi nr 3 ❤️
 
Nå når nummer 3 kommer har vi vært sammen i 14 år[emoji4] da vi fikk første hadde vi vært sammen i nesten 8 år[emoji4]
 
Back
Topp