Mamma for første gang <3

Håper det ordner seg! :) Når skal du til legen igjen?

Takk[emoji120][emoji5]Neste fredag. Da går sykemeldingen min ut. Så får se hvordan kroppen takler jobben neste uke. Men jeg er klar for å slåss for den sykemeldinga[emoji23]
 
I dag på vei hjem skulle jeg bare løpe 10 meter for å rekke bussen. Rakk den ikke og måtte vente. Da jeg hadde kommet meg på neste buss og skulle gå av igjen fikk jeg så sykt vondt i bekkenet. Klarte så vidt å gå[emoji21] skikkelige smerter foran på bekkenet, klarer å gå sakte og ligge på sofaen, thats it. Har ikke gitt seg utover kvelden heller..
Note to self: Aldri finn på å løpe!
Kjenner meg såå godt igjen! Sånne små ting som ødelegger bekkenet i dagesvis. Er du bedre nå? Jeg gjorde det samme som deg, gikk litt fort for bussen kom for tidlig, var sengeliggende i fire dager etterpå.
 
Kjenner meg såå godt igjen! Sånne små ting som ødelegger bekkenet i dagesvis. Er du bedre nå? Jeg gjorde det samme som deg, gikk litt fort for bussen kom for tidlig, var sengeliggende i fire dager etterpå.

En del bedre enn den dagen, men føler bekkenet har blitt mye dårligere denne uka her.

Uff, skal ikke være enkelt altså. Og så irriterende når bussen kommer for tidlig! Da må den faktisk vente til den skal gå og ikke bare rushe videre før tiden. Sånt irriterer meg sånn[emoji23]


Man tror liksom at det skal gå bra å bare gå litt raskere, løfte en liten ting ekstra osv, men nei da. Man må liksom venne seg til at ikke alt går i vanlig tempo lenger. Det er lett å glemme.
 
En del bedre enn den dagen, men føler bekkenet har blitt mye dårligere denne uka her.

Uff, skal ikke være enkelt altså. Og så irriterende når bussen kommer for tidlig! Da må den faktisk vente til den skal gå og ikke bare rushe videre før tiden. Sånt irriterer meg sånn[emoji23]


Man tror liksom at det skal gå bra å bare gå litt raskere, løfte en liten ting ekstra osv, men nei da. Man må liksom venne seg til at ikke alt går i vanlig tempo lenger. Det er lett å glemme.
Veldig lett å glemme! Gjelder å ha god tid hele tiden:p
 
28+5

3 dager til 3D ul!

Bekkenet er vondt om dagen. Klarer bare rolig gange. Mannen sjekka hastigheten på gangen min når vi var ute og gikk i går. Hele 2,5 km i timen!
Han vil at jeg skal få meg en 100% sykemelding nå da han ser hvor mye jeg plages. Jeg må innrømme at jeg er enig, selv om den dumme samvittigheten min føler jeg svikter jobben og vil holde ut til vikar er på plass. Likevel gruer jeg meg til å dra på jobb i morra fordi det er så mye å gjøre og jeg strekker ikke til lenger.. Følelsen av å ikke strekke til er egentlig det verste. Det er så mye å ta tak i, men jeg klarer rett og slett ikke å fikse det på 50% sykemelding(som egentlig skulle vært 100). Føler jeg skuffer en hel del folk og er ikke den motiverende og drivende lederen de trenger nå. Det gjør vondt dypt inne i hjerterota!
 
28+5

3 dager til 3D ul!

Bekkenet er vondt om dagen. Klarer bare rolig gange. Mannen sjekka hastigheten på gangen min når vi var ute og gikk i går. Hele 2,5 km i timen!
Han vil at jeg skal få meg en 100% sykemelding nå da han ser hvor mye jeg plages. Jeg må innrømme at jeg er enig, selv om den dumme samvittigheten min føler jeg svikter jobben og vil holde ut til vikar er på plass. Likevel gruer jeg meg til å dra på jobb i morra fordi det er så mye å gjøre og jeg strekker ikke til lenger.. Følelsen av å ikke strekke til er egentlig det verste. Det er så mye å ta tak i, men jeg klarer rett og slett ikke å fikse det på 50% sykemelding(som egentlig skulle vært 100). Føler jeg skuffer en hel del folk og er ikke den motiverende og drivende lederen de trenger nå. Det gjør vondt dypt inne i hjerterota!

Jeg vet det er vanskelig men du er faktisk nødt til å sette deg selv først. Det er ingen som takker deg for å holde ut, ha det vondt og bli helt utslitt. De må klare seg uten deg før eller siden uansett. Husk at dette er en veldig kort periode av livet og av og til må man bare godta at man ikke klarer alt man vil gjøre. Ta vare på deg selv ❤️
 
Jeg vet det er vanskelig men du er faktisk nødt til å sette deg selv først. Det er ingen som takker deg for å holde ut, ha det vondt og bli helt utslitt. De må klare seg uten deg før eller siden uansett. Husk at dette er en veldig kort periode av livet og av og til må man bare godta at man ikke klarer alt man vil gjøre. Ta vare på deg selv [emoji173]️

Du har helt rett. Kan ikke gå å vente til jeg faktisk har nådd bånn før jeg gir meg. Ikke nå. Bånn er ikke så langt unna nå uansett kjenner jeg. Skal forsøke å flytte på legetimen fredag til litt tidligere i uka om det lar seg gjøre. Ringer sjefen i morra og forklarer situasjonen. Hun er heldigvis veldig for at jeg tar hensyn.
Så håper jeg denne vonde følelsen slipper tak snart. [emoji173]️

Takk for støtte! [emoji120]Det hjelper å få høre det fra andre[emoji173]️
 
28+5

3 dager til 3D ul!

Bekkenet er vondt om dagen. Klarer bare rolig gange. Mannen sjekka hastigheten på gangen min når vi var ute og gikk i går. Hele 2,5 km i timen!
Han vil at jeg skal få meg en 100% sykemelding nå da han ser hvor mye jeg plages. Jeg må innrømme at jeg er enig, selv om den dumme samvittigheten min føler jeg svikter jobben og vil holde ut til vikar er på plass. Likevel gruer jeg meg til å dra på jobb i morra fordi det er så mye å gjøre og jeg strekker ikke til lenger.. Følelsen av å ikke strekke til er egentlig det verste. Det er så mye å ta tak i, men jeg klarer rett og slett ikke å fikse det på 50% sykemelding(som egentlig skulle vært 100). Føler jeg skuffer en hel del folk og er ikke den motiverende og drivende lederen de trenger nå. Det gjør vondt dypt inne i hjerterota!
Enig med Jolanda. Du må legge flink-pike-opplegget på hylla sammen med dårlig samvittighet, og tenke på deg og den lille først, selv om det er vanskelig. Ta vare på deg selv ❤️
 
Du har helt rett. Kan ikke gå å vente til jeg faktisk har nådd bånn før jeg gir meg. Ikke nå. Bånn er ikke så langt unna nå uansett kjenner jeg. Skal forsøke å flytte på legetimen fredag til litt tidligere i uka om det lar seg gjøre. Ringer sjefen i morra og forklarer situasjonen. Hun er heldigvis veldig for at jeg tar hensyn.
Så håper jeg denne vonde følelsen slipper tak snart. [emoji173]️

Takk for støtte! [emoji120]Det hjelper å få høre det fra andre[emoji173]️

Nei, det er veldig dumt å vente til bunnen er helt nådd, da er det vanskelig og komme seg på beina igjen og spesielt som gravid. Såvidt jeg vet skal alle legekontor har hastetimer hver dag så om du ringer med én gang det åpner skal du få time samme dag. Det har alltid jeg fått. Bra at sjefen er forståelsesfull i hvert fall ❤️
 
Enig med Jolanda. Du må legge flink-pike-opplegget på hylla sammen med dårlig samvittighet, og tenke på deg og den lille først, selv om det er vanskelig. Ta vare på deg selv [emoji173]️

Takk[emoji173]️[emoji120] veldig godt med støtte! Jeg må bare være såpass ærlig og se at dette går ikke.

Jeg blir jo ikke akkurat noe mindre gravid med det første. Og hater å tenke på at dette går utover lillemor[emoji20][emoji177]
 
Nei, det er veldig dumt å vente til bunnen er helt nådd, da er det vanskelig og komme seg på beina igjen og spesielt som gravid. Såvidt jeg vet skal alle legekontor har hastetimer hver dag så om du ringer med én gang det åpner skal du få time samme dag. Det har alltid jeg fått. Bra at sjefen er forståelsesfull i hvert fall [emoji173]️

De har sånn akuttime, men sist jeg dro på det pga smerter i forbindelse med svangerskap fikk jeg beskjed om at dette ikke var en hastesak og noe jeg må ta med fastlegen min..[emoji20] Men jeg ringer inn i morgen. Kanskje legen kan ringe meg i det minste.
 
De har sånn akuttime, men sist jeg dro på det pga smerter i forbindelse med svangerskap fikk jeg beskjed om at dette ikke var en hastesak og noe jeg må ta med fastlegen min..[emoji20] Men jeg ringer inn i morgen. Kanskje legen kan ringe meg i det minste.

Så rart. Jeg har vært på det flere ganger. Det virker som det er litt førstemann til mølla, egentlig. Håper det ordner seg! :)
 
Ringte inn til legekontoret i dag. Dessverre hadde ikke legen min noe ledig i dag med de ba meg komme inn til legevakten. Kom ned dit og fikk beskjed om at det var ganske lang kø og at det var han strenge legen som hadde legevakt i dag [emoji21] æsj..
Etter ca 20min hører jeg plutselig min egen fastlege rope meg opp. Jeg titter rundt hjørnet og blir så glad for at det er henne og ikke strengelegen! Selv om hun er litt streng også da..
Hun hadde en pasient som ikke møtte opp og så jeg sto på legevaktlisten, derfor smatt hun meg inn mellom timer og jeg slapp å vente en halv evighet.[emoji120][emoji120]
Hun registrerte med en gang hvordan jeg hompa meg inn på kontoret og da trengte jeg nesten ikke spørre om sykemelding en gang. Og jeg som var klar for å krangle meg til en[emoji28] Det endte med 100% sykemelding frem til termin og henvisning til fysio[emoji119] Jeg er nå 100kg lettere, selv om noen dårlige tanker henger igjen ovenfor jobben. Men jeg føler meg som et nytt menneske! Nå kan jeg endelig bare ta vare på meg selv og lille[emoji173]️
 
Ringte inn til legekontoret i dag. Dessverre hadde ikke legen min noe ledig i dag med de ba meg komme inn til legevakten. Kom ned dit og fikk beskjed om at det var ganske lang kø og at det var han strenge legen som hadde legevakt i dag [emoji21] æsj..
Etter ca 20min hører jeg plutselig min egen fastlege rope meg opp. Jeg titter rundt hjørnet og blir så glad for at det er henne og ikke strengelegen! Selv om hun er litt streng også da..
Hun hadde en pasient som ikke møtte opp og så jeg sto på legevaktlisten, derfor smatt hun meg inn mellom timer og jeg slapp å vente en halv evighet.[emoji120][emoji120]
Hun registrerte med en gang hvordan jeg hompa meg inn på kontoret og da trengte jeg nesten ikke spørre om sykemelding en gang. Og jeg som var klar for å krangle meg til en[emoji28] Det endte med 100% sykemelding frem til termin og henvisning til fysio[emoji119] Jeg er nå 100kg lettere, selv om noen dårlige tanker henger igjen ovenfor jobben. Men jeg føler meg som et nytt menneske! Nå kan jeg endelig bare ta vare på meg selv og lille[emoji173]️

Såå godt å høre! :) Nå ble jeg glad :) Nå kan du bare ruge, neste og kose deg ❤️
 
Ringte inn til legekontoret i dag. Dessverre hadde ikke legen min noe ledig i dag med de ba meg komme inn til legevakten. Kom ned dit og fikk beskjed om at det var ganske lang kø og at det var han strenge legen som hadde legevakt i dag [emoji21] æsj..
Etter ca 20min hører jeg plutselig min egen fastlege rope meg opp. Jeg titter rundt hjørnet og blir så glad for at det er henne og ikke strengelegen! Selv om hun er litt streng også da..
Hun hadde en pasient som ikke møtte opp og så jeg sto på legevaktlisten, derfor smatt hun meg inn mellom timer og jeg slapp å vente en halv evighet.[emoji120][emoji120]
Hun registrerte med en gang hvordan jeg hompa meg inn på kontoret og da trengte jeg nesten ikke spørre om sykemelding en gang. Og jeg som var klar for å krangle meg til en[emoji28] Det endte med 100% sykemelding frem til termin og henvisning til fysio[emoji119] Jeg er nå 100kg lettere, selv om noen dårlige tanker henger igjen ovenfor jobben. Men jeg føler meg som et nytt menneske! Nå kan jeg endelig bare ta vare på meg selv og lille[emoji173]️
Så godt at du slipper å bekymre deg mer for det, og at du får den tida du trenger til å ta vare på deg selv og den lille ❤️ De dårlige tankene vil slippe etter en liten stund. :) Nå kan du endelig slappe av! :)
 
Såå godt å høre! :) Nå ble jeg glad :) Nå kan du bare ruge, neste og kose deg [emoji173]️

Takk[emoji173]️[emoji173]️

Ja, endelig! Nå skal lille få den oppmerksomheten hun behøver og fortjener!

Og bare 2 dager til 3D[emoji2][emoji2][emoji2][emoji2] tjohoo!!!
 
Så godt at du slipper å bekymre deg mer for det, og at du får den tida du trenger til å ta vare på deg selv og den lille [emoji173]️ De dårlige tankene vil slippe etter en liten stund. :) Nå kan du endelig slappe av! :)

Tusen takk[emoji2][emoji173]️ Det tror jeg også!
Nå kan jeg endelig ha fullt fokus på den nye sjefen[emoji5] og slippe å hompe rundt så mye[emoji28]
 
Back
Topp