Halv skatt i desember?

LilleMy88

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg går ut i permisjon i desember og er nok sykemeldt de dagene før permen starter i desember. Til vanlig får jeg halv skatt i desember. Hvordan fungerer det når man er sykemeldt og går ut i perm?

Noen som vet? [emoji5]
 
Jeg tror det kommer an på hvilken dato det er lønningsdag og hvilken dato du starter permisjon? :)
 
Jeg tror det kommer an på hvilken dato det er lønningsdag og hvilken dato du starter permisjon? :)

Det er sant.

Vet ikke hvilken dato man pleier å få utbetalt sykepenger på?

Vanlig lønnsdato er etter jeg går ut i perm. Men så pleie de å kjøre lønn tidligere i mnd i desember, ikke på vanlig lønnsdag.
 
Det er sant.

Vet ikke hvilken dato man pleier å få utbetalt sykepenger på?

Vanlig lønnsdato er etter jeg går ut i perm. Men så pleie de å kjøre lønn tidligere i mnd i desember, ikke på vanlig lønnsdag.

Får du ikke sykepenger fra arbeidsgiver?
 
Mener jeg kun får utbetalt de 16 første dagene. Så kommer resten fra nav.

Da aner jeg ikke, dessverre. Jeg får sykepenger fra arbeidsgiver og jeg går jo ut i permisjon før desember i det hele tatt har startet.

Prøv å hør med NAV på Facebook? :)
 
Ganske sikker på at nav gir halv skatt i desember. Usikker på utbetalingsdato nå, men har pleid å få det rundt den 12 mener jeg, når det gjelder foreldrepenger og svangerskapspenger ihvertfall.
 
Kjapt søk på google/nav sier at både sykepenger og foreldrepenger kommer 11.12 med halv skatt.
 
NB behandlingstiden hos NAV. Om søknaden ikke er ferdig behandlet , ingen penger.
 
Det er sant!

Men man får kanskje etterbetalt om behandlingen tar en del tid?
Får etterbetalt ja, og det kommer vel gjerne så fort søknaden er godkjent
 
Det er sant!

Men man får kanskje etterbetalt om behandlingen tar en del tid?

Man får etterbetalt, men da får man ikke nødvendigvis pengene før jul om man er uheldig
 
Back
Topp