Var du mye sykemeldt under svangerskapet?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Eller var du i såpass bra form at du jobbet hele svangerskapet? :)
 
50 % sykmeldt den siste måneden før permisjon. Innen den tid klokka jeg inn totalt 300 overtidstimer ila svangerskapet [emoji5]
 
Ja, jeg har vært 100% sykmeldt siden uke 23. Er i uke 33 nå.
 
Jeg jobbet 100% hele svagerskapet, men hadde 5 sykedager.
 
Første svangerskap var jeg så si 100% sykemeldt hele svangerskapet[emoji85] nå har jeg vært 100% noen uker og nå er jeg 40% og håper jeg klarer å jobbe såpass frem til permisjon[emoji4]
 
I forrige svangerskap var jeg ikke sykemeldt før siste måneden før jeg gikk ut i permisjon.
I dette svangerskapet ble sykemeldt tidligere litt pga jeg er sliten og har blitt litt mer sykemeldt pga mannen har skadet seg og har brudd i ankelen. Siden vi har ett barn fra før og jeg må ta meg alt med ham frem til mannen blir frisk. Håper at det skjer før fødselen hvertfall.
 
Har vært sykemeldt 100% siden uke 6-7 pga ekstremt kvalme og oppkast. Har hatt ca. en måned som var litt bedre hvor jeg jobbet 20%, men no er alt tilbake i tillegg til sterke migrener så er 100% sykemeldt igjen. Er i uke 28.
 
Har vært heldig og holdt meg frisk og rask. Jobbet fullt fram til permisjon sist og ligger an til det samme denne gangen, 30 uker nå.
 
Jobbet 120% (100% jobb og ekstrajobb) fram til permisjon. Ingen plager med graviditeten.
 
Var sykemeldt siste 3 månedene. Først bare delvis (50%) også ble det trappet opp til full sykemelding. Bekkenløsning, ryggproblemer og slet med ekstrem kvalme i siste trimester
 
Endel. Ble sykemeldt 50% fra uke 20 omtrent, og fra uke 29 var det ingen bønn. Kom i uke 34.
 

Det var i grunn det, men slitsomt også. På slutten orket jeg ikke mer når jobb dagen var ferdig. Kanskje litt matlaging, men mest ville jeg bare hvile på sofaen.
 
Med eldste jobbet jeg helt til permisjon. Sist var jeg sykemeldt pga kvalme og så pga bekkenproblemer, arbeidsgiver hadde ikke mulighet for å tilrettelegge.
Nå har jeg vært sykemeldt pga blødninger og har søkt om svangerskapspenger pga arbeidets art. Turnus, psykisk og fysisk belastning, nattarbeid, osv osv.
 
Ikke sykemeldt nei, men hadde et lett svangerskap og en kontorjobb som riktignok er veldig stressende i perioder, men jeg kan sitte/stå/gå som jeg vil, har fleksitid og en veldig grei sjef.
 
Jeg var sykemeldt 50% i 2 uker, og 100% de 2 siste ukene av svangerskapet.
Pressa meg selv til bristepunktet fordi jeg ikke ønsket forlenget læretid.... Det var dumt!
 
Sykmeldt 100% fra uke 8 pga bl.a bekkenløsning og magesmerter.. Er i uke 19 nå og håper at det bedrer seg snart så jeg kan begynne å jobbe litt i hvertfall.
 
Back
Topp