Barn som får kjøre bil alene i byggefelt

B

Bekymret

Guest
Hei!

Jeg har en nabo som lar barna sine kjøre i byggefeltet "vårt".
Hun ene er 10 år og hun andre er ca 15-16 år.
Jeg så nå at han kjørte med hun yngste på fanget og hun fikk styre rattet og det går jo utover barnet om de krasjer, men tidligere så har jeg sett dem begge kjøre alene.
Jeg synes dette er veldig ekkelt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Tidligere i sommer har jeg klaget på at han kjører for fort og nå er vi ikke på talefot.
Det er en del andre barn som bor her og jeg er redd for at det skal skje en ulykke. Jeg synes ikke at det er greit at han setter barna sine i denne situasjonen med tanke på at de kan skade seg selv og andre.

Hva skal jeg gjøre?
 
Hei!

Jeg har en nabo som lar barna sine kjøre i byggefeltet "vårt".
Hun ene er 10 år og hun andre er ca 15-16 år.
Jeg så nå at han kjørte med hun yngste på fanget og hun fikk styre rattet og det går jo utover barnet om de krasjer, men tidligere så har jeg sett dem begge kjøre alene.
Jeg synes dette er veldig ekkelt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Tidligere i sommer har jeg klaget på at han kjører for fort og nå er vi ikke på talefot.
Det er en del andre barn som bor her og jeg er redd for at det skal skje en ulykke. Jeg synes ikke at det er greit at han setter barna sine i denne situasjonen med tanke på at de kan skade seg selv og andre.

Hva skal jeg gjøre?

Hei.

Dette er ikke bra, og jeg syns du bør varsle politiet. Er de ute og kjører bil nå, så ringer du 112, og ellers ringer du 02800.
Dette er til stor fare både for barna selv, og alle andre i nærmiljøet, og er uten tvil en politisak.

Lykke til!
 
Rinr politi . Me har og et par der de låter barnen sitta i fanget. De barnen er 4 og 6 år. Eg syns ikkje noet om det.
 
Hei.

Dette er ikke bra, og jeg syns du bør varsle politiet. Er de ute og kjører bil nå, så ringer du 112, og ellers ringer du 02800.
Dette er til stor fare både for barna selv, og alle andre i nærmiljøet, og er uten tvil en politisak.

Lykke til!

Tusen takk for svar!
De kom akkurat hjem når jeg skrev innlegget, så de kjørte ikke bil akkurat da.
Men hvordan skal politiet få gjort noe med det når de ikke ser det selv?
 
Rinr politi . Me har og et par der de låter barnen sitta i fanget. De barnen er 4 og 6 år. Eg syns ikkje noet om det.

Takk for svar.
Har du gjort noe med saken?
Det er veldig ekkelt å vite at det er flere som gjør det. Jeg klarer ikke å forstå det.
 
Tusen takk for svar!
De kom akkurat hjem når jeg skrev innlegget, så de kjørte ikke bil akkurat da.
Men hvordan skal politiet få gjort noe med det når de ikke ser det selv?
Kanskje de kan få seg en varsel av politiet . Og evt visst politiet vill få tips igjen kanskje de får seg en bot. De hade vart supert. Kanskje de ikke hade gjorde det mer
 
Tusen takk for svar!
De kom akkurat hjem når jeg skrev innlegget, så de kjørte ikke bil akkurat da.
Men hvordan skal politiet få gjort noe med det når de ikke ser det selv?

Akkurat hva politiet gjør, er forsåvidt opp til politiet - det er iallfall viktig at du gir dem beskjed.
Jeg tenker at om politiet tar seg en prat med de involverte, kan det hjelpe - ellers kan de jo også patruljere området, snakke med andre vitner, og i det hele tatt være litt synlig i området. Regner med det gjør at naboen din ikke tør å slippe ut barna bak rattet igjen, og da er jo målet oppnådd :)
 
Akkurat hva politiet gjør, er forsåvidt opp til politiet - det er iallfall viktig at du gir dem beskjed.
Jeg tenker at om politiet tar seg en prat med de involverte, kan det hjelpe - ellers kan de jo også patruljere området, snakke med andre vitner, og i det hele tatt være litt synlig i området. Regner med det gjør at naboen din ikke tør å slippe ut barna bak rattet igjen, og da er jo målet oppnådd :)

Enig :)
Har det skjedd noe mere?
 
Ring politiet og gjerne film/ta bilde neste gang. Mannen min er politi og det er ulovlig det han gjør! Politiet gir forelegg og man får prikker på førerkortet, i verste fall kan man miste førerkortet om man gjør det. Politiet vurderer straff utifra hvor alvorlig det er og om en voksen person lar barn kjøre bil alene burde førerkortet tas!
 
Back
Topp