Hvor mye har dere lagt på dere så langt i svangerskapet?

175 cm. Veide omtrent 64kg før svangerskapet som er det tyngste jeg noensinne har vært. Etter 11+5 veier jeg 69 kg.
 
Første svangerskap la jeg på meg 30kg. Med nr 2 la jeg på meg 7kg. Aner ikke til nå, da jeg ikke har veiet meg, men blir vel noe mellom der [emoji28] Kanskje enda mer, siden det er 2.. Med nr 1 var jeg lita i utgangspunktet, og gikk fra å trene 5 dager i uka til 0. Så til tross for hyperemesis, så rant kiloene på.
 
Fra jeg fant ut om graviditeten og frem til uke 11 gikk jeg ned 3 kg. I uke 13 hadde jeg gått tilbake til normalen. Nå er jeg uke 15, har ikke vekt hjemme så blir spennende i slutten av måneden å gå på vekta hos jordmor
 
Trodde jeg hadde gått opp mange kilo ettersom jeg i starten i flere uker spiste ofte (føltes som hele tiden) for å dempe kvalmen, i tillegg til at jeg har drukket sukkerholdig drikke og ikke klart å få rørt meg noe, men bare vært sengeliggende. Har kastet opp mye, men følt mye av maten har rukket å bli tatt opp i systemet før oppkast. Ble derfor en smule overrasket over at jeg har gått ned mange kilo! Hvordan få snudd dette? For jeg bør vel gå opp litt i stedet?
 
14+0 og gått opp 3,5 kilo allerede[emoji85] Enda jeg har vært så kvalm. Så dette kan jo bli spennende[emoji23]
 
Jeg har gått opp 1.3 kg veier 83.2 og er 163 høy så er egentlig bare glad for at jeg ikke har gått opp mer [emoji13]
 
Jeg var 60 kg før jeg ble gravid og er 62 nå. 15+4 i dag. Men jeg la ikke på meg noenting før rundt uke 12. Vi er veldig ulike, og det er spennende å se hvor mange kilo det blir videre i svangerskapet
 
Jeg var 62 kg før jeg ble gravid, er 172 høy, og har ikke lagt på meg enda. 16+0 i dag. Sist jeg var gravid la jeg på meg 5 kg de første 12 ukene, så litt deilig å slippe det denne gangen [emoji5]
 
16+6 og opp 5 kg [emoji28]
Var veldig slank før graviditeten, så ingen som ser noe annet enn magen, men jeg har gått opp ett par str i bukser [emoji85][emoji85]
 
13+0, jeg har gått ned 1 kg. Ble skikkelig sjokkert, for puppene har blitt mye større og tyngre (og hengete) og jeg generelt føler meg større. Er ikke bekymret i det hele tatt for at jeg har gått ned, ettersom jeg er 170 cm og veier 70 kg. Mye å ta av for å si det sånn!
 
Til min store skrekk viste vekta +5 kg i går 13+3... føler jeg ikke klarer å begrense det over hode. Føler at jeg spiser mindre (ikke med vilje) nå enn før graviditeten.
Tok opp bekymringa for legen da jeg var der i uke 12 og fikk bare beskjed om å ikke bekymre meg fordi jeg ikke kunne gjøre noe med det. De måtte bare passe på så jeg ikke gikk opp mer enn 20 kg. Gleder meg til å snakke med jordmor om det, forhåpentligvis få litt mer retningslinjer for hvordan jeg passer på å ikke gå opp for mye :)
 
Til min store skrekk viste vekta +5 kg i går 13+3... føler jeg ikke klarer å begrense det over hode. Føler at jeg spiser mindre (ikke med vilje) nå enn før graviditeten.
Tok opp bekymringa for legen da jeg var der i uke 12 og fikk bare beskjed om å ikke bekymre meg fordi jeg ikke kunne gjøre noe med det. De måtte bare passe på så jeg ikke gikk opp mer enn 20 kg. Gleder meg til å snakke med jordmor om det, forhåpentligvis få litt mer retningslinjer for hvordan jeg passer på å ikke gå opp for mye :)

Ikke stress! [emoji28] Jeg stresset voldsomt [emoji85] Var oppe i + 7 kg rundt uke 13.. Nå er jeg 16+6 og +5 kg [emoji4]
Har ikke slanket meg eller spist noe mindre. Tror det har med at jeg i starten spiste det jeg ville ha som dårlig og kvalm, mens jeg nå tenker over å spire relativt sunt i hverdagen [emoji4] Tror kroppen har stabilisert seg etter kvalme-sommeren [emoji23][emoji1303]
 
5 kilo opp, har nesten ikke orket å trene og gikk fra å ha en ganske aktiv hverdag til å ikke være særlig aktiv. Var akkurat på sjiktet mellom undervektig og normalvektig da jeg ble gravid så det gjør meg ikke så stresset, jeg tror alt er mage og bryst foreløpig!
 
Ikke stress! [emoji28] Jeg stresset voldsomt [emoji85] Var oppe i + 7 kg rundt uke 13.. Nå er jeg 16+6 og +5 kg [emoji4]
Har ikke slanket meg eller spist noe mindre. Tror det har med at jeg i starten spiste det jeg ville ha som dårlig og kvalm, mens jeg nå tenker over å spire relativt sunt i hverdagen [emoji4] Tror kroppen har stabilisert seg etter kvalme-sommeren [emoji23][emoji1303]
Tror det har mye med at jeg ikke orker å bevege meg noe særlig, ja. Alt er så tungt, spesielt med kvalmen i tillegg [emoji46]
Men jeg har gått ned 20+kg tidligre og legger veeeldig fort på meg. Har en relativt liten kropp på 155 cm og hadde fortsatt noen +kg før jeg var innenfor normal bmi (selv om jeg ikke er opptatt av bmi da jeg har de ekstra kg "riktig" plassert, men det gir et perspektiv).

Jeg uroer meg ikke sååå mye for at jeg blir "tjukk", for å gå ned igjen veit jeg at jeg skal klare, er mer at jeg blir tung og hverdagen blir vanskelig. Håper jeg får litt energi tilbake snart [emoji17]
 
Urk, jeg holdt vekten til uke 12, men i dag 14+4 har jeg gått opp nesten 4 kg... Altså 4 kg på 2,5 uke :s Nå er det rikgitnok en langhelg i København og tre dager på hotell med jobbsamling (og frokost-, lunsj- og middagsbuffet hver dag) inni her, men likevel...

Jeg spiser helt klart mer enn jeg pleier. Jeg blir så dårlig om jeg blir for sulten, og sulten er jeg absolutt hele pokkers tiden. Så selv om det jeg spiser er sunt, så er det jo kalorier i det, og det vises på vekten. Hater å føle meg så bollete :/
 
Back
Topp