Bæretøy

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg sitter å vurderer ergobaby (adapt) og Caboo close.
Noen som har erfaring med disse? Evt andre?
Jeg vil ikke ha sjal jeg må styre med å knyte masse ganger :)
 
Jeg har erfaring med ergobaby, både 360 og adapt. Elsker adapt. Minstemann sitter ergonomisk riktig, han trives supergodt både på mage og rygg, enkel å ta på og den sitter godt på meg og samboer (fikk litt vondt i skuldrene av 360, men ikke av adapt).
 
Jeg har erfaring med ergobaby, både 360 og adapt. Elsker adapt. Minstemann sitter ergonomisk riktig, han trives supergodt både på mage og rygg, enkel å ta på og den sitter godt på meg og samboer (fikk litt vondt i skuldrene av 360, men ikke av adapt).
Hvor tidlig begynte du å bruke de? :)
Jeg tenker å begynne så tidlig som mulig, om det går :)
 
Har erfaring med adapt. Fantastisk sele! Men vi startet med sjal, da hun var helt liten. Hun var bare 2 kg når vi kom hjem da.
 
Anbefaler å lese om Soul Sling AnoonA på Naturkilden :) Passer fra nyfødt til toddler. Har selv og anbefaler sterkest!
 
Hvor tidlig begynte du å bruke de? :)
Jeg tenker å begynne så tidlig som mulig, om det går :)

Jeg begynte med 360 med innlegg fra babyen var 3 kg (adapt fantes ikke i mai). Adapt kan brukes fra 3 kg (hvis jeg husker rett) uten innlegg - MYE bedre uten det innlegget!!! Nå er gutten 14 mnd og vi bruker adapt fortsatt, men nå på ryggen.
 
Hvis du ikke vil bruke sjal, kan jeg anbefale på det sterkeste ergobaby adapt, Tula free-to-grow og SoulSling Anoona. Disse er noen av flere seler som kan brukes fra nyfødt til toddler uten innlegg.
Anoona er laget av sjalstoff så den er mye mykere enn ergobaby og Tula. Har også hørt av flere som synes det er vanskelig bruke ergobaby sine seler(spesielt på rygg) siden de er så store og lange hvis man selv er litt liten. Jeg hadde 360 for noen år siden og er selv m-l i klær på overkroppen og jeg klarte aldri å få den helt stram da den bare var for stor. Bare noe å ha i bakhodet når velger sele, er lurt å kunne prøve de før man kjøper :)
 
Begynte å bruke caboo på barsel, veldig greit! Man må jo øve for å få det behagelig gang på gang, men det gikk veldig greit! Gikk over til angelpack når han var ca 2 måneder (mest pga varme :p kr også manduca når han var enda større
 
Hvis du ikke vil bruke sjal, kan jeg anbefale på det sterkeste ergobaby adapt, Tula free-to-grow og SoulSling Anoona. Disse er noen av flere seler som kan brukes fra nyfødt til toddler uten innlegg.
Anoona er laget av sjalstoff så den er mye mykere enn ergobaby og Tula. Har også hørt av flere som synes det er vanskelig bruke ergobaby sine seler(spesielt på rygg) siden de er så store og lange hvis man selv er litt liten. Jeg hadde 360 for noen år siden og er selv m-l i klær på overkroppen og jeg klarte aldri å få den helt stram da den bare var for stor. Bare noe å ha i bakhodet når velger sele, er lurt å kunne prøve de før man kjøper :)


Jeg er 165cm og ergobaby passet veldig bra for meg, men enig lurt å prøve (de har prøve dukkebaby i butikken) før man kjøper
 
Jeg har brukt Caboo close på lille snuppa mi. Fått henne godt inn til meg og hun har roet seg godt på dette. Har ikke kunnet brukt den noe særlig nå på "sommeren" da det blir for varmt og tett, siden stoffet er litt tykt og hun er veldig varm av seg. På vinteren har det derimot vært helt ypperlig. Brukte BabyBjørn i begynnelsen, men hun satt ikke noe godt på den og den var ubehagelig på. Caboo close var fantastisk :)
 
Jeg ble anbefalt ergobaby adapt og derfor ble den kjøpt og i tillegg slipper man spedbarnsinnlegg også.
 
Caboo er veldig fint til de minste, men hvis du kun vil kjøpe en sele så er adapt super. Da har du ut bæreperioden :)
 
Vi har Ergobaby 360 og er svært fornøyd, brukt med innlegg fra han var nyfødt. Synes som andre også nevner at den var litt vanskelig å få på selv i begynnelsen. Mannen måtte faktisk hjelpe meg å sette han oppi hver gang i flere uker:p Men dette går seg til. Lærer teknikker for å gjøre der lettest og raskest mulig, og nå setter jeg han oppi på ca 20 sekunder uten problemer ;) Den sitter like godt på meg og mannen selv om jeg er 163 og under 50kg og han er litt under 180 og ca 80kg (er ikke helt oppdatert på vekta hans hehe).
 
Jeg elsker manduca men har ikke prøvd andre seler:) i starten brukte vi sjal.
 
Har ergobaby 360, veldig fornøyd med den :) syns ikke den var vanskelig å få på selv og lillemor satt godt i den :)
 
Har også dårlig erfaring med Babybjørn. Men som mange andre her, superfornøyd med Ergobaby 360'n! [emoji1]
 
Back
Topp