Søvn

Vår sønn blir snart 2 år og søvn er en gåte i seg selv!
Vi bruker alt fra 1/2 time til 2,5 time for å få han til å sovne !
Prøvd å kutte kvil, utsette den, forskyve osv !
Han er veldig energisk , og er høyt og lavt hele dagen frå kl 06.00 og til vi prøver å legge han mellom 18-19...
Men uansett hvor mye han får herje fra seg på dagen så er han like oppgiret!
Når han sovner så sover han 2 timer før han våkner og vil ha melk ! Eller bare ligger urolig ! Han våkner ofte 2 hver time...
Noen som har det likt ?
Har dere tips ?
Han sover på eget rom siden vi venter nr2 om noen uker!
 
Vår våkner flere ganger om natta og bruker alt fra 15 min til to timer på å sovne. Det har gått litt i perioder, men ble mye verre etter at lillebror ble født i juni. Nå har det gått seg til slik at han nå våkner 2-3 ganger per natt (legges kl 19 og står opp kl 6 hver dag). Har dessverre ingen gode råd, men jeg tenker at dette går over :)
 
Søvn er og har alltid vært et kjedelig område her også. Vi bruker stort sett mellom 1 og 1.5 timer på legging, og han våkner ennå flere ganger hver natt. Han er en nærhetssøkende type, så vi samsover (ellers ville det nok ikke blitt sovet stort her i huset).

Her er nok søvn på dagtid avgjørende for søvnkvalitet på natt, men leggingen tar like lang tid uansett. Har ingen tips, egentlig. Han her er veldig årvåken, så det skal veldig lite stimuli til før han blir for interessert til å sovne. Derfor har triks som sovemusikk, nattlampe som prosjiserer ting i taket etc. bare ført til at han girer seg opp i stedet for å roe seg ned. Prøver å holde soverom og seng så fri for potensielt spennende ting som mulig, men altså – han kan ligge og telle tærne sine i hundre år, så han finner jo alltids noe å drive med :p

Har nettopp begynt å lese "the no-cry sleep solution" for å se om det er noen triks å plukke opp der, men kjenner jeg er skeptisk :meh:

Tenker jo også at det går over da. Hadde bare vært deilig om det ikke var så veldig lenge til :D
 
Søvn er og har alltid vært et kjedelig område her også. Vi bruker stort sett mellom 1 og 1.5 timer på legging, og han våkner ennå flere ganger hver natt. Han er en nærhetssøkende type, så vi samsover (ellers ville det nok ikke blitt sovet stort her i huset).

Her er nok søvn på dagtid avgjørende for søvnkvalitet på natt, men leggingen tar like lang tid uansett. Har ingen tips, egentlig. Han her er veldig årvåken, så det skal veldig lite stimuli til før han blir for interessert til å sovne. Derfor har triks som sovemusikk, nattlampe som prosjiserer ting i taket etc. bare ført til at han girer seg opp i stedet for å roe seg ned. Prøver å holde soverom og seng så fri for potensielt spennende ting som mulig, men altså – han kan ligge og telle tærne sine i hundre år, så han finner jo alltids noe å drive med :p

Har nettopp begynt å lese "the no-cry sleep solution" for å se om det er noen triks å plukke opp der, men kjenner jeg er skeptisk :meh:

Tenker jo også at det går over da. Hadde bare vært deilig om det ikke var så veldig lenge til :D

Hva er the no-cry sleep solution?
 
Her har vi bare holdt på de faste rutinene det siste året etter hun begynte i bhg, og det har heldigvis fungert bra. Men etter vi stilte klokka til sommertid måtte vi forskyve leggetid en time. Men når vi legger henne rundt kl.20 så sover hun innen kl.20.30 og vokner ikke før rundt kl.7-8 neste morgen. Våkner hun i løpet av kvelden, går jeg bare inn å "hysjer" og nynner litt, sier at det er natta og at hun må sove så legger hun seg til igjen. Sover fortsatt fast dupp i vogna hver dag ca kl.12-14. Har sovet på eget rom siden hun var rundt 8måneder.
 
Back
Topp