Når følte du deg i "normal" form igjen etter fødselen?

Spørsmålet er jo når man "føler" seg tilbake til normalen. Ingen er tilbake til normalen kun få dager etter fødsel. Renselsen er ikke ferdig, underlivet etter fødsel bruker ca 6 uker på å komme tilbake til normalen, det er masse hormonforandringer i kroppen, magemusklene er strukket og spretter ikke tilbake på bare noen timer.
Kroppen bruker faktisk en god stund på en stor prossess. Men selvfølgelig kan man FØLE seg i fin form rett etterpå, selv om kroppen ikke rent fysisk er den samme som før. Det er fysisk umulig.

Noen bruker kun en måneds tid eller to, andre mange måneder. Men det kan være litt tabu å snakke om problemer etter fødsel, men vanlig - ja det er det absolutt!

Er vel ingen som har misforstått heller, tenker jeg? De som svarte "med en gang" hadde vel noen fysiske tegn på at de har fått barn, sikkert noe ømhet og slikt, men som du sier, de følte seg fine. Mens noen av oss følte oss i mindre fin form, var kanskje mer utmattet eller hadde fysiske ting som plager og tar tid å få på stell igjen, da føler man seg kanskje ikke helt som normalt i mellomtiden heller da. Jeg gjorde i alle fall ikke det. :)
 
Er vel ingen som har misforstått heller, tenker jeg? De som svarte "med en gang" hadde vel noen fysiske tegn på at de har fått barn, sikkert noe ømhet og slikt, men som du sier, de følte seg fine. Mens noen av oss følte oss i mindre fin form, var kanskje mer utmattet eller hadde fysiske ting som plager og tar tid å få på stell igjen, da føler man seg kanskje ikke helt som normalt i mellomtiden heller da. Jeg gjorde i alle fall ikke det. :)

Ja det var det jeg mente. Spørsmålet er jo når man FØLTE seg i "normal" form. Står også i anførselstegn. Normalt som i før man ble gravid eller hva som er "normal god form" etter å nettopp har født?!Alt er relativt ;)

Selv om man føler for å løpe maraton tror jeg ingen leger ville gitt et klarsignal for det dagen etter fødsel [emoji12] Rart hvilke krefter det er i en mammakropp - klar til å kjempe bort jungelens rovdyr! [emoji1377][emoji16]
 
Ja det var det jeg mente. Spørsmålet er jo når man FØLTE seg i "normal" form. Står også i anførselstegn. Normalt som i før man ble gravid eller hva som er "normal god form" etter å nettopp har født?!Alt er relativt ;)

Selv om man føler for å løpe maraton tror jeg ingen leger ville gitt et klarsignal for det dagen etter fødsel [emoji12] Rart hvilke krefter det er i en mammakropp - klar til å kjempe bort jungelens rovdyr! [emoji1377][emoji16]

Langt fra slik jeg følte det i alle fall :p Jeg har hatt mer den "fjerde trimester"-følelsen, og trøster meg med noe jeg husker å ha lest om at man må huske at kroppen brukte 9 mnd på å komme til det punktet man er på like etter fødsel, da er det nok rimelig å tenke at det kan ta minst like lang tid å bli "normal" igjen, altså til det som blir den nye normalen med mamma-mage og kanskje andre permanente endringer.
 
Sekunder poden var ute, så jeg at dette kunne jeg lett gjort 10 ganger til på rappen [emoji14] kort renselse som var over på 9 dager. Noen sting og hemorroider etter fødsel.. ømt og ekkelt, men følte meg i stor form :)
 
Langt fra slik jeg følte det i alle fall :p Jeg har hatt mer den "fjerde trimester"-følelsen, og trøster meg med noe jeg husker å ha lest om at man må huske at kroppen brukte 9 mnd på å komme til det punktet man er på like etter fødsel, da er det nok rimelig å tenke at det kan ta minst like lang tid å bli "normal" igjen, altså til det som blir den nye normalen med mamma-mage og kanskje andre permanente endringer.

Ja ikke sant.
Og slenger man med søvnmangel i lang tid og amming og hormoner som ikke er tilbake før etter flere år... noen trenger kanskje trene det opp også, men har ikke mulighet eller helse til det før senere.
 
Langt fra slik jeg følte det i alle fall :p Jeg har hatt mer den "fjerde trimester"-følelsen, og trøster meg med noe jeg husker å ha lest om at man må huske at kroppen brukte 9 mnd på å komme til det punktet man er på like etter fødsel, da er det nok rimelig å tenke at det kan ta minst like lang tid å bli "normal" igjen, altså til det som blir den nye normalen med mamma-mage og kanskje andre permanente endringer.

Ja ikke sant.
Og slenger man med søvnmangel i lang tid og amming og hormoner som ikke er tilbake før etter flere år... noen trenger kanskje trene det opp også, men har ikke mulighet eller helse til det før senere.
 
Gikk vel opp mot 2 mnd før jeg begynte å føle meg så godt som normal igjen, men var fortsatt en vei å gå mot å føle meg bra. Nå 7 mnd etter fødsel føler jeg meg (foruten søvnmangel) fysisk normal og i god form [emoji4]
 
Ca ett år:p men på en måte tok det vel ca en måned å føle seg ok:)
 
8 uker-ish pga helt sykt hovne ankler, noe som var rart iom at jeg ikke var plaget med det under svangerskapet!
 
Er ikke før nå, 16 mnd etter fødsel jeg føler meg som meg selv igjen :p
 
Nr 1, merka ikke noe, ute å gikk tur dagen etter på, topp form!
Nr 2, grusomt, kunne ikke gå på 5 uker.
 
Selve formen "innvendig" var tilbake ca 3-4 uker etterpå. Kroppen derimot...den venter jeg fortsatt på over 6mnd etterpå
 
Hvis jeg ser bort fra etterriene, så følte jeg meg tipp topp samme dag. Hvis ikke så tok det 4-5 dager før de ga seg
 
Med første tok det litt tid, vondt i stingene.. men med nr 2 var jeg i form dagen etter
 
Back
Topp