Alt som spirer og gror 2017

Agurker blir stadig høstet her[emoji1] og tomatene er på vei:
0fd1ea4e31e8687408dc490a218e0a89.jpg

84deb9cd5fc9d0e11f8dff0d040fae72.jpg

c6df70dd7e98064a1cd024378aba31b3.jpg
 
To dager til vi er hjemme fra ferie nå, er så spent på hvordan det står til hjemme! Har hatt litt vannehjelp. Men på 16 dager har det nok skjedd mye!
 
Jeg har ingen vannehjelp annet enn himmelen og nå kommer fineværet. Vi får se hva som lever når jeg kommer hjem.

Men egentlig har jeg jo ikke så mye
 
Kom hjem til en del slappe og knusktørre planter igår, og en tomatplante var knekt. Idag ser det ut til at resten har klart seg ganske bra og ser friskere ut igjen. Bortsett fra to tomatplanter som fortsatt sturer
 
Her har jeg klart cantaloupe meloner![emoji1][emoji122]
8c96047974afc8587a1f5948e0571106.jpg

Utrolig moro og veldig overraskende[emoji1]
 
Koser meg så med hagen:D masse flotte blomster som jeg liker og de er vokst fram fra frø som jeg har lagt i jorda:) har plukket noen buketter med inn og spiser de ertepesene jeg finner:) har ikke gjort noe arbeid på en måned bortsett fra å binde opp sukkererter og støtte solsikker:)
 
Jeg ble utålmodig, så her har vi høstet alt unntatt en bøtte med brokkoli. Det ble ikke helt det store, men det er min egen feil. Det smakte godt i det minste :)
 
Blir nok ikke noe av vårt.... Er bare bittesmå grønne tomat-kart... Og enda mindre på jalapenosene....
Ble ikke noe hos meg heller. Dels min feil, mye av tomatene kom aldri ut av såbrettet. Med så trenge forhold blir det mini-tomat-planter.

Men de som fikk egen potte er like små. Alt stoppet liksom utviklingen i juni en gang...
 
Her har vi spist tomater siden juli, og fortsatt modnes nye. Ble grei avling der! Agurker har vi også fått en del av, det var stas! Fortsatt mange små, så får nok noen til. Chili og paprikaen er det verre med. De har hatt store grønne frukter i LANG tid nå, men de er helt grønne, bortsett fra en paprika som vi kan ta i løpet av noen dager. Tviler på at flere rekker å bli røde. Men chilien er smakt på, og den funker grønn også. Men til å ha sådd inne i januar, Pottet om flere ganger, vannet og gjødslet, så syns jeg det ble lite valuta for jobben :p
Gulrøttene har vi begynt å spise litt av, som snacks, men de er små. Poteter har vi høstet noe av, men mye igjen. Gresskarene blir nok ikke store greiene.
Og så har brunsnegler invadert terrassen og drivhuset også [emoji33][emoji33] de holdt seg i Hagen i fjor. Vet jammen ikke hvor mye jeg gidder neste år, de ødelegger jo alt!!
 
Har satt alt inn jeg nå, ser for meg at det blir lite avling når det nærmer seg 7 grader om natta... Så får det bare stå inne i vinduet, og satse på at det blir noe ut av det.
 
Tør ikke ta noe inn her i frykt for å få med brunsnegler, men idag har jeg tømt drivhuset og kastet alt. Chilien har fått mye moden frukt nå, helt utrolig, for den står ute, sammen med fire tomatplanter som fortsatt gir avling.
380e8928da1a9388977556409d8c6787.jpg
82237236f117ac0604f47be3a4d47112.jpg
 
Back
Topp