Morsomme navn / navnekombinasjoner

Må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet da jeg nylig hørte om en bekjent hvis baby har fått navnet Maximilian Oddvar (regner med de bare kommer til å bruke Maximilian eller Max i det daglige da, Oddvar er sikkert oppkalling :))
 
4 fornavn + 2 etternavn.
Tre av fornavnene har fire stavelser. Tenker jeg ikke vil skrive navnene her i tilfelle hun googler seg selv :p
 
Var en gang på sykehuset hos en dr. Bolle, rett etter jeg hadde vært i Danmark og fått vite hva det betyr der. Han var dansk... jeg slet med å ta han alvorlig.
 
Lana - les baklengs, husker at vi tullet med å skrive navnet vårt baklengs på barneskolen og ler litt når jeg tenker på å lese opp det navnet. Timian - det er jo et krydder. Gisle - tenker bare på en gris når jeg hører det.
Tenker også at Bård og Ask blir litt rare i utlandet :p
 
Petter Pettersen, han kjenner jeg. Og må flire litt.

Ellers sliter jeg pittelitt med etternavnet Pung.
 
Tittet i en gammel navnebok (fra mine foreldre skulle ha meg) med mannen før jeg ble gravid, og kom over diverse rare.. Kom bla frem til en flott kombo vi alle fall holdt oss langt unna; Stål Palle [emoji85] ellers stod det vel på Adolf: "lite brukt etter 1945" [emoji23]
 
Jeg har også hørt om Pung. Han het vel Tom Peng til fornavn? :laughing001
Hah. Han også. Men altså, folk kan ikke for navnene sine så gjør vondt å skrive at jeg synes noe er morsomt. Men ja, Pung er et morsomt etternavn. Vet om en.
 
Tom Skalle... f.eks :p
Rosa Bleie... jepp...
Folk som heter Mensen/Menzen til etternavn.
Langballe og Kortballe...
Ronken.... jobber i helsevesenet og har sett mange rare navn ja :p

Bestemor hadde ei søster som Ågot Gurine...:hilarious:

Og det er ikke noe bedre og hete Hans Hugo... og si det på litt sånn Finnmark dialekt :p
 
Mange merkelige navn her ja!
Her kommer to til;

Rutine, en eldre dame jeg kjenner.
Kleofas, det merkeligste navnet jeg har hørt!
 
Back
Topp