Noen som har strikket Kosepose Stork fra Bluum?

Så en lignende i hefte på garnbutikken i dag, bare i rillestrikk og ensfarget. Litt mer enklere den, men de ser ganske kos ut ja [emoji4]
 
Jeg holder på :D Synes den ser litt liten ut, men ikke lenger enn nebbet til storken ennå, så ikke sikker på hvordan den blir til slutt :) Veldig enkel oppskrift og lett mønster :)
 
Jeg har kjøpt det, venter på den enda, de sendte det for en uke siden, tok det lang tid å motta det? Dette blir mitt nybegynner prosjekt ettersom jeg kun kan hekle fra før :)
 
jeg fikk det sist uke, begynte å strikke i helgen, mitt første strikkeprosjekt forutenom skjerf på barneskolen, veldig lett oppskrift å følge, eneste er at bildet avviker litt fra oppskriften, rett etter bråten står det at man skal begynne å følge mønsteret, men det mangler da ett lite felt med glattstrikk. Ellers er jeg halveis innpå storken nå etter helgen, eneste jeg kan si som nybegynner er at, ikke stram trådene inni arbeidet slik jeg gjorde helt i begynnelsen, for da må du strekke så mye på det etter du vasker det første gang for at det skal se fint ut :p ellers så kunne det godt kommet bedre frem at man bruker både pinne nr. 2,5 og 3mm når man handler pakken...

Men jeg har byttet ut litt av fargene da, så min blir en annen lyseblå og mørkeblå enn på bildet, samt at den er hvit og grå istedenfor grønn og lysegrønn :)
 
jeg fikk det sist uke, begynte å strikke i helgen, mitt første strikkeprosjekt forutenom skjerf på barneskolen, veldig lett oppskrift å følge, eneste er at bildet avviker litt fra oppskriften, rett etter bråten står det at man skal begynne å følge mønsteret, men det mangler da ett lite felt med glattstrikk. Ellers er jeg halveis innpå storken nå etter helgen, eneste jeg kan si som nybegynner er at, ikke stram trådene inni arbeidet slik jeg gjorde helt i begynnelsen, for da må du strekke så mye på det etter du vasker det første gang for at det skal se fint ut [emoji14] ellers så kunne det godt kommet bedre frem at man bruker både pinne nr. 2,5 og 3mm når man handler pakken...

Men jeg har byttet ut litt av fargene da, så min blir en annen lyseblå og mørkeblå enn på bildet, samt at den er hvit og grå istedenfor grønn og lysegrønn :)
Signerer det med pinnene!
 
Er du ferdig med din Kakemonster38? Bilde? Er snart ferdig med min, har begynt på fellingen :)
 
Er du ferdig med din Kakemonster38? Bilde? Er snart ferdig med min, har begynt på fellingen :)
Nei, ikke kommet lenger enn halveis på storken :) Tok en pause fra det :) Har litt kort konsentrasjonsspenn [emoji14] Legg ut bilde når du er ferdig :D
 
Nei, ikke kommet lenger enn halveis på storken :) Tok en pause fra det :) Har litt kort konsentrasjonsspenn [emoji14] Legg ut bilde når du er ferdig :D

Det skal jeg gjøre, lagt det i bløt i kveld, og damper det i morgen, kjører begge deler siden jeg er usikker på om den ene er bedre enn den andre :p
 
Jeg har så lyst til å strikke en kosepose, men tenker at jeg har så mye garn jeg kan bruke at jeg synes det er unødvendig å skulle bruke 300,- bare på oppskrift. Kanskje jeg bare prøver meg frem litt etter at jeg er ferdig med dressen jeg holder på med nå...
 
Jeg har så lyst til å strikke en kosepose, men tenker at jeg har så mye garn jeg kan bruke at jeg synes det er unødvendig å skulle bruke 300,- bare på oppskrift. Kanskje jeg bare prøver meg frem litt etter at jeg er ferdig med dressen jeg holder på med nå...

Ser den, er det ikke mulig å bare kjøpe oppskriften?

Begynt på en lue av garnet som er til overs med uttrekk av hjerteløs Street, blir spennende å se det ferdige resultatet :D kommer bilde når jeg får lastet opp :)
 
Jeg har så lyst til å strikke en kosepose, men tenker at jeg har så mye garn jeg kan bruke at jeg synes det er unødvendig å skulle bruke 300,- bare på oppskrift. Kanskje jeg bare prøver meg frem litt etter at jeg er ferdig med dressen jeg holder på med nå...

Veldig enig! Vil strikke, men ikke de fargene.
 
Jeg holder på :D Synes den ser litt liten ut, men ikke lenger enn nebbet til storken ennå, så ikke sikker på hvordan den blir til slutt :) Veldig enkel oppskrift og lett mønster :)


Hvor mange masker er det i oppskriften? Jeg vill lage en egen versjon så bare lurer litt hvor stor den skal være? Begynner du strikke oppi fra? :D
 
Back
Topp