Når var første gang du var borte fra barnet et helt døgn?

Lykketreff

Gift med forumet
Venter en lillebror med termin 2. juli, men jeg merker jeg gruer meg til å være borte fra storebror! Vet han kan kommer på besøk, men jeg har omtrent aldri ikke stått opp med ham eller vært der med ham store deler av dagen og natta.

Når var dere borte fra barnet ett døgn eller mer første gang? Hvordan gikk det?
 
Eldste, 9 mnd. Det var helt, helt, helt feil. Han var sammen med faren, og ingen av dem sov noe sørlig den natten. Jeg ble presset av omgivelsene og angret. OG angrer enda.

Av den grunn, andre... vel, henne tror jeg ikke jeg sov borte fra før hun sov borte fra meg sånn en gang etter hun passerte to, eller tre... det oppsto ikke behov for det heller da.

Yngste, hun er nå halvannet og så vidt jeg vet skal jeg ikke være borte fra henne før i sept/okt en gang når jeg skal på to dagers seminar med jobb. Da er hun gammel nok til at en natt med pappa bør gå bra.
 
Eldste, 9 mnd. Det var helt, helt, helt feil. Han var sammen med faren, og ingen av dem sov noe sørlig den natten. Jeg ble presset av omgivelsene og angret. OG angrer enda.

Av den grunn, andre... vel, henne tror jeg ikke jeg sov borte fra før hun sov borte fra meg sånn en gang etter hun passerte to, eller tre... det oppsto ikke behov for det heller da.

Yngste, hun er nå halvannet og så vidt jeg vet skal jeg ikke være borte fra henne før i sept/okt en gang når jeg skal på to dagers seminar med jobb. Da er hun gammel nok til at en natt med pappa bør gå bra.

Uff, leit at du hadde den erfaringen med eldste og at du ble presset bort så tidlig! Min er 1,5 nå, og jeg vet han er trygg med pappaen, men hvis det skjer på natta blir vi plutselig borte en stund begge to uten at vi får sagt noe før han våkner uten oss. Regner med dette går helt fint for ham, han er veldig trygg på farmor (barnevakten) også, men jeg gruer meg likevel!
 
At jeg lot meg presse til å dra på den turen med jobb er helt uforståelig sett i ettertid

Gutten var fortsatt nattammet.

To dagers seminar, men det var en time hjemmefra, jeg kunne sovet hjemme...

Det var idioti og jeg gjentar det aldri sa jeg . Og det holdt jeg, de andre barna har jeg ikke forlatt når de var så små og fortsatt avhengig av amming.

Minstemor ammes nok fortsatt når jeg drar på tur, men vil klare seg med pappa. Jeg ammer på morgenen, hun everes i bhg, følges opp av sin far som tilbyr annen mat og drikke den ettermiddag og kvelden, koser henne gjennom legging og natt, hun vil nok savne puppen når hun våkner så tidlig morgen og noe trøstefrokostmat må det bli, før bhg og så kommer jeg hjem på ettermiddagen. Og ammer. Og hun er trygg på sin far og gammel nok til at det skal gå bra
 
Det har vel bare skjedd en gang her, da var de kanskje 3 og 5 år. Minsten er 2 nå og har ikke vært borte et helt døgn enda. Har vi barnevakt er det gjerne fra leggetid og til maks 12.00 dagen etter.
 
At jeg lot meg presse til å dra på den turen med jobb er helt uforståelig sett i ettertid

Gutten var fortsatt nattammet.

To dagers seminar, men det var en time hjemmefra, jeg kunne sovet hjemme...

Det var idioti og jeg gjentar det aldri sa jeg . Og det holdt jeg, de andre barna har jeg ikke forlatt når de var så små og fortsatt avhengig av amming.

Minstemor ammes nok fortsatt når jeg drar på tur, men vil klare seg med pappa. Jeg ammer på morgenen, hun everes i bhg, følges opp av sin far som tilbyr annen mat og drikke den ettermiddag og kvelden, koser henne gjennom legging og natt, hun vil nok savne puppen når hun våkner så tidlig morgen og noe trøstefrokostmat må det bli, før bhg og så kommer jeg hjem på ettermiddagen. Og ammer. Og hun er trygg på sin far og gammel nok til at det skal gå bra

Det høres ut som om dere er veldig godt forberedt :)
 
Det høres ut som om dere er veldig godt forberedt :)

Det er planlagt nøye i mitt hode siden jeg fikk vite om denne turen for et par uker siden.

Jeg er hjemme med henne enda, hun begynner i bhg og jeg i jobb i august, så tanke på å være borte fra henne i halvannet dgn er ganske absurd egentlig, men det er jo heldigvis noen mnd til
 
Det har vel bare skjedd en gang her, da var de kanskje 3 og 5 år. Minsten er 2 nå og har ikke vært borte et helt døgn enda. Har vi barnevakt er det gjerne fra leggetid og til maks 12.00 dagen etter.

Hva gjorde dere i forbindelse med fødsel med de eldste? Gikk det greit å dra fra en på rundt to år litt i hui og hast?
 
Hva gjorde dere i forbindelse med fødsel med de eldste? Gikk det greit å dra fra en på rundt to år litt i hui og hast?
Hjemmefødsel ;-)

Min mor kom og flyttet inn (pga avstand, bodde 37 mil unna) et par uker før termin. Og jeg hadde planlagt hjemmefødsel med jordmor. Hadde evt ellers funket å la ham være alene med mormor da.

Og yngste vsr også planlagt hjemmefødsel. Denne gangen var svigermor på juleferie. Vi hadde planlagt mine foreldre som barnevakt men babyen skulle jo komme i januar. Ikke natt til første juledag..
 
Han var hos besteforeldrene sine i romjula, når han var 6,5 måneder. Gikk veldig bra, spiste og sov som vanlig.
 
Hjemmefødsel ;-)

Min mor kom og flyttet inn (pga avstand, bodde 37 mil unna) et par uker før termin. Og jeg hadde planlagt hjemmefødsel med jordmor. Hadde evt ellers funket å la ham være alene med mormor da.

Og yngste vsr også planlagt hjemmefødsel. Denne gangen var svigermor på juleferie. Vi hadde planlagt mine foreldre som barnevakt men babyen skulle jo komme i januar. Ikke natt til første juledag..

Spennende med hjemmefødsel! Har ikke hørt om mange som har gjort det :) utfordring med å finne barnevakt til en som plutselig er tidlig ute hadde dere jo hatt uansett.
 
Spennende med hjemmefødsel! Har ikke hørt om mange som har gjort det :) utfordring med å finne barnevakt til en som plutselig er tidlig ute hadde dere jo hatt uansett.
Om mellomste hadde kommet før mamma kom, så hadde vi ikke hatt barnevakt og jeg måtte født uten mannen ved min side, det var vi klare over. For vi hadde ikke noe nettverk.

Nå sist var de kommende storesøsken større og vi har et større nettverk rundt oss så da skulle vi fått plassert dem et sted om ikke planlagt barnevakt kunne kommet. Nå trengte de (mine foreldre) ikke det siden svigermor var her så hun tok seg av ungene og resten av gavene mens jeg og mannen og jordmor tok oss av fødsel på badet.
 
Eldstemann var 9 mnd da han lå over til mamma ei natt (mannen og jeg skulle på hvert vårt utdrikningslag ;) ). Så var han 1 år og 2 mnd da jeg og mannen lå på hotell fra fredag til søndag (vi kom hjem relativt tidlig på søndag da)
Minstemann har ikke sovet borte enda, er 7,5 mnd.
 
Eldstemann var fire mnd. Mamma passet han hjemme hos oss. Vi var i bryllup til våre beste venner. Var borte hele dagen og mesteparten av natta. Gikk veldig bra. Han var vel på første overnattingsbesøk hos mamma da han var et halvt år. Han er kjempetrygg på besteforeldre og synes det er stas å være på besøk. 2,5 år nå. Var borte i tre døgn i sammenheng med fødsel i januar. Var hos farmoren og farfaren sin. Gikk flott, og han var på sykehuset og besøkte hver dag.
 
Last edited:
Første overnatting blir om to uker [emoji1303] da skal jeg feire 30 års dag og han skal være hos mamma og pappa fra ca. 18 fredag kveld til litt utpå dagen lørdag. Han ble nettopp 9 mnd. [emoji7]
 
Last edited:
Venter en lillebror med termin 2. juli, men jeg merker jeg gruer meg til å være borte fra storebror! Vet han kan kommer på besøk, men jeg har omtrent aldri ikke stått opp med ham eller vært der med ham store deler av dagen og natta.

Når var dere borte fra barnet ett døgn eller mer første gang? Hvordan gikk det?

Hvor gammel er kommende storebror?
Jeg er urolig for å være borte fra min så lenge selv.. min er 2 år og 2 mnd når bebis kommer!
 
Back
Topp