Hva kan jeg spise på ferie i utlandet?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Linus84

Flørter med forumet
hei!
Jeg er gravid med cøliaki. Har i utgangspunktet lite å velge mellom på ferie, men sånn som i år skal vi til Hellas og jeg ønsker å spise gresk salat med fetaost feks. Hvordan kan jeg vite om fetaen er pastaurisert? Burde jeg holde meg helt unna den? Takk
 
hei!
Jeg er gravid med cøliaki. Har i utgangspunktet lite å velge mellom på ferie, men sånn som i år skal vi til Hellas og jeg ønsker å spise gresk salat med fetaost feks. Hvordan kan jeg vite om fetaen er pastaurisert? Burde jeg holde meg helt unna den? Takk

Hei¨
Jeg skjønner at du syns det er utfordrende å ta hensyn både til din cøliaki og at du nå er gravid og særlig i utlandet. Når det gjelder fetaosten så er nok det lureste å holde seg unna den du kjøper på restaurant, fordi den kan være upasteurisert. I butikken står det på pakken på samme måte som i Norge. Risikoen for listeria er minimal, men samtidig så er det bare dette ene året (lett for meg å si...).

Håper du får en deilig ferie, også er det kanskje lurt å ha med seg et par pakker med glutenfrie knekkebrød og tubeost slik at du har noe ekstra på rommet hvis det blir vanskelig.
 
Last edited:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp